کدام ستاره فوتبال لایق جایزه مرد سال اروپاست؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ویرژیل فن دایک، سه نامزد جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا هستند.

کدام ستاره فوتبال لایق جایزه مرد سال اروپاست؟

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش، امشب و به جز برگزاری قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان در موناکو، یکی از بین لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ویرژیل فن دایک به عنوان بهترین بازیکن فصل اروپا برگزیده خواهد شد.

هر سه فوق ستاره عملکرد قابل توجهی در سال 2019 ارائه داده و کلکسیونی از افتخارات فردی و تیمی را جمع آوری نموده اند. در ادامه نگاهی گذرا به عملکرد لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و ویرژیل فن دایک خواهیم داشت.

لیونل مسی

ستاره آرژانتینی بارسلونا اگرچه یک بار دیگر در فتح لیگ قهرمانان ناکام ماند، اما از نظر فردی آمار فوق العاده ای داشت و پیروز شد در مجموع در عرصه ملی و باشگاهی در 58 بازی 54 گل به ثمر برساند. لیونل مسی در سال 2019 در مجموع 4646 دقیقه بازی نموده و هر 86 دقیقه یک بار پیروز به گلزنی شد تا روند خیره کننده خود را ادامه دهد.

اما نقطه منفی کارنامه لیونل مسی عدم کسب قهرمانی با بارسلونا در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری و البته در ادامه با لباس تیم ملی آرژانتین در کوپا آمه ریکا بود. کوپا به بدترین شکل ممکن برای او به خاتمه رسید و درگیری با گری مدل و مصاحبه های جنجالی، آخرین اپیزود تورنمنت تلخ لیونل مسی بود.

آقای گل لالیگا و لیگ قهرمانان، پیش از این دو بار و در سال های 2011 و 2015 عنوان بهترین بازیکن اروپا را از آن خود نموده و به دنبال کسب سومین جایزه است.

کریستیانو رونالدو

ستاره 34 ساله پرتغالی که در سال های 2014، 2016 و 2017 بهترین بازیکن اروپا شده، در سالی که گذشت همانند گذشته در امر گلزنی پیروز نبود. رونالدو در مجموع در لباس تیم ملی پرتغال و یوونتوس 47 بار و 3946 دقیقه در سال 2019 به میدان رفت و پیروز به زدن 31 گل شد که در مقایسه با کارنامه غیرقابل توصیف سال های قبل او، رقم پایین تری به شمار می آید.

در اولین فصل حضور در سری آ، رونالدو ابتدا در اوایل سال 2019 با یوونتوس سوپرکاپ ایتالیا را فتح کرد و در ادامه روند قهرمانی بیانکونری در سری آ نیز ادامه یافت و ستاره پرتغالی نیز این فصل در آن نقش آفرینی کرد.

اما اگرچه یوونتوس این ستاره 100 میلیون یورویی را برای فتح لیگ قهرمانان جذب نموده بود، اما آژاکس سد محکمی برای پیروزیت بیانکونری شد. اما در ابتدای تابستان رونالدو و هم بازیانش با غلبه بر هلند فاتح لیگ ملت های اروپا شدند تا دوران افتخارآفرینی پرتغال با کاپیتانی رونالدو ادامه یابد.

ویرژیل فن دایک

مدافع مقتدر هلندی در سال 2019 در مجموع 59 بار و 5305 برای تیم ملی هلند و باشگاه لیورپول به میدان رفت و آمار فوق العاده ای را از خود بر جای گذاشت. شاید مهم ترین دستاورد ویرژیل فن دایک، انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ جزیره بود.

با درخشش ویرژیل فن دایک، مرسی سایدی ها بعد از 14 سال و در فصلی خاطره انگیز فاتح لیگ قهرمانان شدند. اما طلسم ناکامی در لیگ برتر ادامه یافت و این بار منچسترسیتی اجازه نداد حسرت سه دهه لیورپولی ها در انگلیس به خاتمه برسد. ویرژیل فن دایک همچنین با لباس تیم ملی هلند تا آستانه فتح لیگ ملت های اروپا نیز پیش رفت، اما در نهایت تیم ملی پرتغال مانع قهرمانی لاله های نارنجی شد.

ویرژیل فن دایک در 350 دوئل از 475 دوئل در رده ملی و باشگاهی پیروز بود و تا همین هفته قبل حتی یک بار هم در عرصه باشگاهی دریبل نخورده بود. عدم انتخاب مدافعان به عنوان بهترین بازیکن سال شاید مهم ترین مانع رسیدن این عنوان به ویرژیل فن دایک باشد.

منبع: ورزش سه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 433

به "کدام ستاره فوتبال لایق جایزه مرد سال اروپاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ستاره فوتبال لایق جایزه مرد سال اروپاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید