کتاب درآمدی بر جامعه شناسی زبان منتشر شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران، کتاب درآمدی بر جامعه شناسی زبان، اثر رونالد وارداف (استاد ممتاز و بازنشستۀ دانشگاه تورنتو) را دکتر رضا امینی بر اساس واپسین ویراست متن اصلی و با تطبیق آن بر چاپ های پیشین (دست کم پنج ویراست) به فارسی برگردانده است.

کتاب درآمدی بر جامعه شناسی زبان منتشر شد

پیش از این تنها کتاب معتبر در این حوزه به زبان فارسی، اثر ارزشمند دکتر یحیی مدرسی بود که البته همچنان از کتب کلاسیک و معتبر این حوزه به شمار می رود.

کتاب وارداف به دلیل اشتمال بر حوزه های گوناگون مسائل و مباحث اجتماعی زبان و نیز داشتن نگاهی جامع و تخصصی به این حوزه اثری پیچیده و سنگین به حساب می آید، که البته مترجم طی چند سال کوشش توانسته است از عهده برگرداندن آن برآید.

از ویژگی های برجسته اثر بهره گیری نویسنده از منابع معتبر این حوزه در تألیف آن است. این اثر بیش از 40 بار در جهان چاپ و نشر شده است. روانی متن، برابرنهادهای دقیق، مثال های روشن و نمایۀ کامل خاتمه کتاب از محسنات این ترجمه است.

کتاب درآمدی بر جامعه شناسی زبان را پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری نشر بوکا با قیمت 32 هزارتومان در حدود600 صفحه منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 890

به "کتاب درآمدی بر جامعه شناسی زبان منتشر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کتاب درآمدی بر جامعه شناسی زبان منتشر شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب درآمدی بر جامعه شناسی زبان منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید