چین ژاپن را به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز در قبال جزایر مورد مناقشه متهم کرد

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: چین ژاپن را متهم نموده با پرواز جنگنده های خود بر فراز جزایری که مورد ادعای دولت های پکن و توکیو هستند، به افزایش تنش ها در منطقه دریای چین دامن می زند.

چین ژاپن را به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز در قبال جزایر مورد مناقشه متهم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته اظهار داشت که ژاپن به طور مداوم دست به اقداماتی تحریک آمیز در قبال جزایر دیایوس (در ژاپنی سنکاکو) می زند.

چهارشنبه پیش وزارت دفاع ژاپن اظهار داشت که در دوازده ماه گذشته جنگنده های این کشور 306 بار بر فراز جزایر مورد مناقشه پرواز نموده اند.

ژاپن اخیرا گشت زنی اطراف مجموعه جزایری که در اختیار این کشور بوده اما مورد ادعای چین و تایوان است را افزایش داده است. این در حالی است که بر اساس گزارش ها جنگنده های چینی تنها یک بار نقض هوافضای ژاپن را نقض نموده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اظهار داشت که این کشور بر حق مالکیت این جزایر تأکید دارد اما خواستار حال و فصل این مناقشه به وسیله مذاکره است.

ژاپن و چین هر دو ادعای مالکیت بر این جزایر غیرمسکونی را دارند. این جزایر در یک راستا کشتیرانی حیاتی قرار داشته و مالکین آن می توانند بر منابع نفتی، معدنی و ماهی گیری آب های اطراف آن حق انحصاری یابند.

توکیو در 11 سپتامبر 2012، این جزایر را از مالک خصوصی و ژاپنی آنها خریداری کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 672

به "چین ژاپن را به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز در قبال جزایر مورد مناقشه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ژاپن را به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز در قبال جزایر مورد مناقشه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید