رئیس جمهور چین وارد قرقیزستان شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس جمهور چین به منظور شرکت در نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای وارد بیشکک شد و در فرودگاه با رئیس جمهور قرقیزستان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهور چین وارد قرقیزستان شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز گذشته به منظور شرکت در نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای وارد قرقیزستان شد. رئیس جمهور چین در فرودگاه مورد استقبال همتای قرقیزی خود نهاده شد و دو طرف گفت و گویی مختصر داشتند.

شی جین پینگ ضمن قدردانی از جین بیک اف به دلیل استقبال شخصی وی در فرودگاه، گفت که چین و قرقیزستان به وسیله کوهستان ها و رودخانه ها و مردمی که دو طرف آن ها از نسلی به نسل دیگر زدگی می نموده اند، متصل می باشند. وی همچنین اضافه می نماید که جاده ابریشم در تاریخ دو کشور را به یکدیگر مرتبط نموده است.

رئیس جمهور چین همچنین با اشاره به تداوم توسعه مشارکت راهبردی فراگیر پکن و بیشکک و نتایج پرسود همکاری در چارچوب پروژه کمربند و جاده، گفت که چین و قرقیزستان حقیقتا دوست، همسایه و شرکای خوبی هستند.

وی همچنین گفت که در این سفر گفت و گو و تبادل نظرهای مهمی در مورد تعمیق مشارکت راهبردی فراگیر با قرقیزستان، ساخت مشترک کمربند و جاده، توسعه همکاری های متقابل سودمند در حوزه های گوناگون، و رسیدگی به مسائل منطقه ای و بین المللی که نگرانی مشترک هر دو کشور است، و در نهایت برنامه ریزی در مورد آینده روابط دوجانبه با رئیس جمهور جین بیک اف خواهد داشت.

رئیس جمهور چین همچنین اذعان داشت که وی متقاعد شده است که این دیدار منجر به تحکیم دوستی سنتی چین و قرقیزستان و ارتقاء مشارکت راهبردی فراگیر دو کشور به سطوحی بالاتر خواهد شد.

سورانبای جین بیک اف نیز به گرمی از رئیس جمهور چین استقبال نموده و گفت که مدت ها در انتظار سفر شی جین پینگ در قرقیزستان بوده اند. او همچنین نسبت به حمایت های چین از میزبانی قرقیزستان در نشست سازمان همکاری شانگهای قدردانی کرد.

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین با اشاره به این که این کشور در مجاورت منطقه خودمختار اویغور سینک یانگ واقع شده است، گفت که توسعه سریع این منطقه خودمختار و چین را به صورت کلی، و نیز دستاوردهای حزب کمونیست چین و دولت چین در زمان رهبری شی جین پینگ را تحسین می نماید.

لازم به ذکر است، قرقیزستان نخستین توقف سفر رئیس جمهور چین به آسیای مرکزی است. او پس از قرقیزستان برای یک سفر رسمی دیگر به منظور شرکت در پنجمین نشست کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) وارد دوشنبه، پایتخت تاجیکستان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 258

به "رئیس جمهور چین وارد قرقیزستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین وارد قرقیزستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید