چینی ها مشغول ساخت یک موزه در درون تپه های شنی هستند

به گزارش مجله سفر به کانادا، یک شرکت چینی مشغول ساخت یک موزه در یکی از مناطق تفریحی این کشور و درست در زیر تپه های شنی است و میخواهد به این منطقه حس و حال فرهنگی بدهد.

چینی ها مشغول ساخت یک موزه در درون تپه های شنی هستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در تفرجگاه ساحلی شمال شرق چین، قرار است یک موزه غیردولتی در وسط تپه های شنی ساخته گردد و این تفریحگاه تابستانی را به یک مقصد فرهنگی تبدیل کند. این پروژه اولین موزه ای است که شرکت UCCA در خارج از پکن بر عهده دارد و به جای اینکه یکی از شهرهای مهم چین را برای این منظور انتخاب نمایند، آریانا گلد کوست کامیونیتی (Aranya Gold Coast Community) در منطقه Beidaihe را برگزیده اند.

این منطقه یک تفرجگاه ساحلی است که به خاطر نشست غیررسمی رهبران چین در تابستان ها، شهرت زیادی دارد. اما افراد سرشناس سیاسی تنها بازدیدنمایندگان این منطقه در هوای گرم نیستند و گردشگران چینی و روسی نیز عاشق سواحل زیبا، هوای خنک و فضای تعطیلات کنار دریای این محل هستند. هر چند که به زودی به صحنه فرهنگ و هنرهای جدید فوق العاده برای علاقه مندان تبدیل خواهد بود. یو سی سی ای دون (UCCA Dune)، مجموعه ای از غارهایی خواهد بود که زیر این تپه های شنی ساخته می گردد. این غارها به هم متصل می شوند و شامل 7 گالری داخلی، 3 گالری در فضای باز و یک اتاق مطالعه و کافه است. پنجره های سقفی نیز در سازه این موزه تعبیه خواهد شد و نور طبیعی را به درون موزه راهنمایی می نماید. علاوه بر این، یک سکوی تماشا نیز برای بازدیدنمایندگان ساخته می گردد تا از مناظر زیبای دریا نهایت لذت را ببرند.

اما این همه ماجرا نیست و قرار است گالری کوچک تری در سال 2019 به این مجموعه اضافه گردد که تا حدودی زیر اقیانوس فرو رفته است و دسترسی به آن فقط با پای پیاده و زمانی است که امواج آب کوتاه هستند. اولین نمایشگاه این موزه به نام افتر نیچر به آنالیز رابطه بین انسان و طبیعت در شرایط رونق توسعه اخیر کشور چین می پردازد. تاریخ دقیق افتتاح این موزه تعیین نیست، اما انتظار می رود همین سال جاری شاهد اولین بازدیدنمایندگانش باشد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 598

به "چینی ها مشغول ساخت یک موزه در درون تپه های شنی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها مشغول ساخت یک موزه در درون تپه های شنی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید