چگونه با بهینه سازی وب سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم

به گزارش مجله سفر به کانادا، وب سایت یا فروشگاه آنلاین شما، قدرتمندترین ابزاری است که برای بازگشت سرمایه در اختیار دارید. اما در صورت عدم بهینه سازی صحیح سایت، دیگر خبری از این ابزار قدرتمند نیست! با استراتژی های مناسب برای بهینه سازی وب سایت می توانید از فروشگاه آنلاین خود به عنوان برترین منبع با نرخ تبدیل بالا بهره ببرید. در این صورت مشتریان نو به سمت سایت شما کشیده می شوند، ساعت ها در فروشگاه شما به جستجو می پردازند و در نهایت به مشتریان وفادار و دائمی شما تبدیل می شوند. در این مطلب همراه ما باشید تا شرح دهیم چگونه با بهینه سازی وب سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟

چگونه با بهینه سازی وب سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم

بهینه سازی صفحات محصول برای موتورهای جستجو

اگر صفحات شما برای نمایش در موتورهای جستجو بهینه سازی نشدند، مشتریان زیادی را از دست می دهید. در واقع سئوی صفحات محصول سایت به دیده شدن بیش تر آن در گوگل یاری می نماید. البته برای اینکه زودتر در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید، می توانید از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز هم بهره ببرید. برای بهینه سازی صفحات محصول، باید ریزترین جزئیات را هم درباره محصول خود بنویسید و از کلمات کلیدی مناسبی بهره ببرید.

برای سئو کردن صفحات محصول، استفاده از کلمه کلیدی در عنوان، شرحات محصول، عنوان متا و شرحات متا لازم است. به عنوان مثال اگر محصول شما گل رز است، نیازی نیست عنوان محصول را گل های قرمز رنگ بنویسید. با نوشتن گل رز در قسمت عنوان محصول به موتور جستجوی گوگل یاری می کنید صفحه محصول شما را بهتر شناسایی کند.

بهینه سازی سایت برای موبایل

در این سال ها، چیزی حدود 8/95 درصد از مردم از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می نمایند. پس برای فروش بیش تر باید بهینه سازی سایت خود را برای موبایل انجام دهید. برای سئو کردن سایت برای تلفن های همراه باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

سرعت سایت را افزایش دهید

کاربرانی که با موبایل در اینترنت جستجو می نمایند، صبر زیادی ندارند. به همین علت اگر بالا آمدن سایت شما بیش تر از 3 ثانیه طول بکشد، کاربر سایت را ترک می نماید. در یک سایت فروشگاهی نباید از زمان آغاز رندر یا RST (مدت زمانی که طول می کشد تا اولین محتوا در سایت) غافل گردد. در سایت هایی که RST خوبی دارند نسبت به سایت های دیگر، فروش 50 درصد افزایش پیدا می نماید. برای افزایش سرعت سایت، با استفاده از جستجوگر گوگل آن را آنالیز کنید و استفاده از یک تم رسپانسیو (واکنش گرا) و یک پلاگین (افزونه) کش را هم در اولویت قرار دهید.

از فیلم ها بهره ببرید

طبق آمار به دست آمده، 90 درصد کاربرانی که ویدیوهای درون سایت ها را دیدن می نمایند با موبایل وارد اینترنت شدند. جالب تر اینکه 84 درصد از مصرف نمایندگان بعد از دیدنی ویدیو، از آن فروشگاه خرید کردند. شما می توانید ویدیوهای محصول یا شرح و معرفی محصول را در سایت خود قرار دهید.

نمایش نظرات مشتریان قبلی در صفحات وب

یکی از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی در فروش آنلاین، نمایش نظرات مشتریان قبلی است. نظرات مثبت آن ها به اعتمادسازی برند و افزایش فروش شما یاری بزرگی می نماید. پس بخش نظرات را به صفحات محصول یا بلاگ سایت خود اضافه کنید تا مشتریان نظرات خود را درباره آن بنویسند. بعلاوه نظرات مشتریان قبلی را که از شما خرید کردند به صفحه اصلی سایت اضافه کنید. حتی می توانید بعضی از این نظرات را در قالب ویدیو یا پیغام های صوتی و متنی در شبکه های اجتماعی نشر دهید.

بهینه سازی UX برای افزایش نرخ تبدیل

طراحی UX به برترین شکل به کاربر سایت شما یاری می نماید که خیلی راحت آنچه را که می خواهد، به دست بیاورد. در مقابل، طراحی بد UX می تواند مشتری را از آنچه می خواهد دورتر کند و فرصت فروش را از شما بگیرد. بنابراین خیلی عجیب نیست که طراحی UX یا تجربه کاربری در ارتباط با بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO باشد.

CRO نشان می دهد که چه مواردی باعث می گردد مشتری تصمیم به خرید بگیرد یا از خرید خود دست بکشد. با یاری این اطلاعات، داده هایی را در اختیار خود دارید که با یاری آن ها فرایند خرید را برای مشتریان ساده تر و نیازهای آن ها را در هر مرحله برآورده می کنید. برای مثال با مشاهده تعداد کلیک ها روی هر دسته بندی و حذف یا بهبود بعضی از آن ها می توانید مسیر خرید مشتریان را کوتاه تر کنید.

بهینه سازی صفحه پرداخت در سایت

مشتری در آخرین مرحله از فرایند خرید خود وارد صفحه پرداخت فروشگاه شما می گردد. صفحه پرداخت را به گونه ای بهینه سازی کنید که مشتری در آخرین مرحله از خرید دچار تردید نگردد، بلکه خرید را با اطمینان به خاتمه برساند.

برای مثال مشتری را با هزینه حمل ونقل گران قیمت غافلگیر نکنید. پیشنهاد ما این است حمل ونقل رایگان برای ارسال سفارشات در نظر بگیرید یا در صورت بالاتر بودن سفارش از میزان مشخصی، ارسال را رایگان کنید. بعلاوه گزینه های مختلفی مانند واریز مبلغ به صورت کارت به کارت یا پرداخت در محل را در کنار پرداخت آنلاین در نظر بگیرید. در آخر مطمئن شوید که مراحل پرداخت برای مشتری خیلی سخت نیست و می تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO

علاوه بر بهینه سازی هر یک از صفحات سایت برای موتور جستجو، پیشنهاد می کنیم سئوی فنی سایت را هم به طور کامل انجام دهید. در این صورت موتور جستجوی گوگل هم زودتر سایت شما را شناسایی می نماید و آن را به مخاطبانتان نشان می دهد. بعضی از استراتژی هایی که برای سئوی فنی سایت پیشنهاد می کنیم، عبارتند از:

ساختار سایت را بهبود ببخشید

ساخت سایت مپ از نوع XML برای ایندکس راحت تر وبسایت به وسیله موتورهای جستجو، لازم است. اما پیش از ساخت این نقشه باید URL صفحات مختلف سایت را بهینه سازی کنید. فقط در این صورت می توانید یک نقشه خوب از سایت خود ایجاد کنید.

ایندکسینگ و کراولینگ را بهینه سازی کنید

مطمئن شوید که بهینه سازی را برای موتورهای جستجوی گوگل انجام می دهید؛ زیرا فقط در این صورت ربات ها می توانند با دقت و سرعت بیش تری کراولینگ نمایند یا اصطلاحا بخزند.

لینک های شکسته و محتواهای تکراری را پیدا و اصلاح کنید

با پیدا کردن و اصلاح این صفحات جلوی آنالیز آن ها به وسیله موتورهای جستجو را بگیرید. وجود این صفحات در سایت می تواند به رتبه شما در SERP (صفحه ای که کاربر در نتیجه جستجو خود در گوگل می بیند و حاوی لیستی از سایت های مختلف است.) آسیب برساند.

از طراحی سازگار با موبایل (موبایل فرندلی) بهره ببرید

عملکرد ضعیف سایت در تلفن های همراه می تواند روی سئو تاثیر منفی بگذارد. پس مطمئن شوید که سایت شما هم برای کاربران دارای دسکتاپ و هم کاربران دارای تلفن همراه بهینه شده است.

آخرین توصیه برای بهینه سازی وب سایت

در این مطلب به طور کامل به این سوال پاسخ دادیم که چگونه با بهینه سازی وب سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم؟ شما به عنوان یک صاحب کسب وکار هرگز وقت و دانش کافی برای افزایش فروش با بهینه سازی سایت ندارید. پس به قول قدیمی ها کار را باید به کاردان سپرد. شما می توانید با انتخاب برترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ از افراد متخصص در حوزه بهینه سازی سایت بخواهید که تمام این روش ها و جدیدترین روش های 2024 را برای افزایش فروش روی سایت شما پیاده نمایند. پس منتظر چه هستید؟ فرصت را از دست ندهید!

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 مرداد 1403 بروزرسانی: 17 مرداد 1403 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2345

به "چگونه با بهینه سازی وب سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با بهینه سازی وب سایت، فروش آنلاین خود را افزایش دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید