پردیس هوش مصنوعی و سامانه های شهاب و فراشناسا شرکت پردازش اطلاعات اقتصادی پارت رونمایی شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، سامانه های شهاب و فراشناسا شرکت پردازش اطلاعات اقتصادی پارت صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پردیس هوش مصنوعی این شرکت در مشهد مقدس رونمایی شد.

پردیس هوش مصنوعی و سامانه های شهاب و فراشناسا شرکت پردازش اطلاعات اقتصادی پارت رونمایی شد

اخبار شرکت ها؛ به گزارش روابط عمومی شرکت دانش بنیان پارت، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در پردیس هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان پارت سامانه شهاب (شبکه هوشمند ابری) و فراشناسا (راه چاره جامع احراز هویت غیرحضوری) را رونمایی کرد. این سامانه ها در ترکیب با سامانه های اقتصادیِ عظیم ترین شرکت دانش بنیان بازار سرمایۀ کشور، امکان هوشمندسازی هر چه بیشتر خدمات اقتصادی را ایجاد می نمایند.

در این مراسم، همچنین تفاهم نامه سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری جسورانه پارتیان با شرکت دانش بنیان ناوش امضا شد.

پردیس هوش مصنوعی پارت، در دانشکدۀ مهندسی فردوسی مشهد و با هدف برقراری ارتباط نزدیک تر و گسترده تر شرکت دانش بنیان پارت با جامعۀ علمی کشور طراحی و راه اندازی شده است.

شبکه هوشمند ابری شهاب، اولین زیرساخت جامع پردازشی هوش مصنوعی در کشور است که با توان پردازشی بالا و با هدف تسهیل راه اندازی کسب وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کشور توسعه داده شده است. ابررایانه شهاب در حال حاضر شامل زیرساخت پردازشی و بازارچه سرویس های هوشمند ابری سهاب است و در آیندۀ نزدیک، به سکوی مبتنی بر وب نیز مجهز خواهد شد.

سامانه فراشناسا یک سامانه احراز هویت غیرحضوری است که عملیات احراز هویت افراد را با استفاده از سرویس های هوش مصنوعی شرکت پردازش اطلاعات اقتصادی پارت(سهاب) و زیرساخت قدرتمند سخت افزاری شبکه هوشمند ابری این شرکت (شهاب)، انجام می دهد.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم بر اهمیت فراوان هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: هوش مصنوعی قدرت آینده است. وی ابراز امیدواری کرد با مجموعه فعالیت های علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، ابعاد این تکنولوژی را برای جوانان روشن نماید.

دکتر علی رسولی زاده در حاشیه این بازدید و امضای تفاهم نامه میان صندوق سرمایه گذاری جسورانه پارتیان و شرکت دانش بنیان ناوش گفت: موفقیت های عظیمی که این روزها توسط شرکت های دانش بنیان در حال رقم خوردن است، ناشی از اتکای کشور و حاکمیت به نیروهای جوان و متخصص در طول یک دهۀ گذشته است.

وی اضافه کرد: صندوق سرمایه گذاری جسورانه پارتیان با مدیریت شرکت پردازش اطلاعات پارت فعالیت رسمی خود را از مهرماه سال 1399 شروع نموده است. با توجه به دانش و تجربه شرکای این صندوق در حوزه هوش مصنوعی، اقتصادی، بانک و پرداخت این صندوق علاوه بر سرمایه نقدی قادر است سرمایه های معنوی را نیز در اختیار استارت آپ ها قرار دهد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت گفت: از جمله فعالیت های این صندوق تا به امروز، سرمایه گذاری بر استارت آپ نانو واچ، ارائه دهندۀ راه چارههای منابع انسانی بوده است.

رسولی زاده گفت: دومین سرمایه گذاری این صندوق، روی شرکت دانش بنیان ناوش با هدف تکمیل و توسعه محصول، افزایش فراوری و افزایش سهم بازار این شرکت است که امروز در حضور معاون رئیس جمهور انجام گرفت.

وی گفت: شرکت دانش بنیان ناوش در حوزه تکنولوژی اقتصادی، شهر هوشمند و صندوق فروشگاهی فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1691

به "پردیس هوش مصنوعی و سامانه های شهاب و فراشناسا شرکت پردازش اطلاعات اقتصادی پارت رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس هوش مصنوعی و سامانه های شهاب و فراشناسا شرکت پردازش اطلاعات اقتصادی پارت رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید