پاک کردن هاشور ابرو به 10 روش خانگی و شیمیایی

به گزارش مجله سفر به کانادا، امروزه استفاده از تاتو و هاشور برای ابرو بسیار هوادار داشته و بسیاری از خانم ها برای زیباتر کردن ابروهایشان ازانواع مدل هاشور ابرو استفاده می نمایند. اما متاسفانه آمار نشان داده که بسیاری بعد از انجام این عمل از آن پشیمان شده و یا این کار مطابق سلیقه آن ها انجام نمی گردد. پس به دنبال راه حلی برای پاک کردن تاتو می گردند. اگر به دنبال راه حلی برای این کار می شد، در این مقاله از انگیزه تمام روش های پاک کردن هاشور ابرو آورده شده است. پ

پاک کردن هاشور ابرو به 10 روش خانگی و شیمیایی

در ابتدا مختصری از مراحل هاشور ابرو و سپس روش های پاک کردن هاشور اعم از شیمیایی و خانگی و مراقبت های بعد از پاک کردن هاشور را آنالیز می کنیم.

هاشور ابرو

هاشور ابرو یا Microblading یک روش جدید و جایگزین مناسب برای تتو است. این روش می تواند برای همواره شما را از آرایش کردن و فرم دادن به ابرو ها خلاص کند. این کار به دو روش از طریق دستگاه و به صورت دستی انجام می گردد. این روش به این صورت است که با استفاده از شبیه سازی مو در نواحی کم پشت ابرو کار نموده تا ابرو پرپشت و زیباتر به نظر برسد. مراحل انجام آن به صورت زیر است:

  • ابتدا از طریق خط کش اندازه پیشانی سنجیده می گردد.
  • سپس با استفاده از شابلون یا مداد ابرو، مدل ابرو طراحی می گردد.
  • به منظور کاهش درد، روی ابرو ها پماد بی حسی موضعی مالیده می گردد؛ در مرحله بعد با دستگاهی به نام میکروپیگمنتیشن که در انتهای آن یک سوزن ویژه تعبیه شده است و درون آن از رنگ های اف و جی استفاده می گردد، هاشور زدن آغاز می گردد.

روش های پاک کردن هاشور ابرو

امروزه روش های گوناگونی برای این کار وجود دارد. از روش های قدیمی و خانگی تا جدیدترین تکنینک ها و دستگاه ها که از طریق آن ها می توان از شر هاشور ابرو خلاص شد.

1. پاک کردن هاشور با لیزر

این روش را می توان بهترین روش برای پاک کردن ابرو و تاتو نامید. با توجه به نوع تاتو و پوست صورت، برای هر فرد یکی از روش های لیزردرمانی انتخاب می گردد. فاصله زمانی بین جلسات لیزردرمانی تقریبا 4 تا 6 هفته بوده و معمولاً برای پاک کردن هاشور ابرو دو تا چهار جلسه لیزر درمانی کافی است. تاتو هایی که به روش میکروپیگمنتیشن انجام می شوند هم با لیزر و هم با خود میکرو قابل باز گردانی به حالت قبل هستند.

البته باید بدانید که در این روش ممکن است پیاز مو های شما سوزانده شده و بعد از پاک کردن، ابرو های سابق را دیگر نداشته باشید. همچنین باید برای استفاده از این روش بسیار مراقب بوده و از کلینیک ها و پزشکان با تجربه بهره ببرید تا آسیبی به صورت و چشم شما وارد نگردد.

2. پاک کردن هاشور با کاور کردن

کاور کردن در واقع روشی است که در آن از مواد همرنگ پوست استفاده می نمایند؛ یعنی با هم رنگ کردن ابرو با پوست، هاشور را می پوشانند. این روش در کوتاه مدت بسیار موثر دیده می گردد، اما در دراز مدت مواد کاور نماینده جذب پوست می شوند و به صورت لک و پیس در می آیند. در این صورت باز هم باید از روش لیزر برای از بین بردن لک ها بهره ببرید.

3. پاک کردن هاشور ابرو با ریموور

ریموور ها یک محلول شیمیایی (که پایه آن از اسید میوه گرفته می گردد) هستند که کار اصلی آن ها بیرون کشیدن رنگ از زیر پوست است. یعنی این روش، یک روش شیمیایی به حساب می آید که با یاری سوزن رنگ تاتو توسط یک محلول خاص خارج می گردد و یا به رنگ خاکستری در می آید. اگر بعد از پاک کردن تاتو، ابرو رنگدانه های خاکستری به جا بگذارد، در ترمیم های بعدی حتما از رنگدانه سازی استفاده می گردد.

اگر تاتو ها خیلی قدیمی و پررنگ باشند، ممکن است رنگ خاکستری روی ابرو باقی بماند که در این صورت باید با لیزر این مشکل را حل کنید. در این روش هم باید حتما از یک متخصص و یا فرد حرفه ای بهره ببرید.

4. کرم های پاک نماینده هاشور ابرو

اخیرا کرم های پاک نماینده تاتو به بازار عرضه شده اند که تاثیر بسیاری روی رنگ هاشور داشته و قادر به پاک کردن آن هستند. کرم پاک نماینده هاشور یکی از روش های غیر تهاجمی و مقرون به صرفه برای حذف آن است. این کرم ها با دارا بودن فرمولاسیون ویژه و ترکیباتی منحصر بفرد و گیاهی، با کمترین عوارض تشکیل شده است که می توانند علاوه بر پاکسازی تاتو در شفاف شدن پوستتان تاثیر بسزایی داشته باشند.

از جمله این کرم ها می توان به Rejuvi Cream، Profade، Wrecking Balm و Tattoo Off اشاره نمود. اما پیشنهاد می گردد با مراجعه به داروخانه ها و یا دکتر های زیبایی از بهترین مارک با خبر شده، آن را تهیه نموده و از آن برای حذف تدریجی هاشور ابروهایتان بهره ببرید.

5. محلول پاک نماینده هاشور ابرو

همچنین محلول هایی وجود دارند که با یاری آن ها می توان هاشور را از بین برد. محلول پاک نماینده تاتو یکی دیگر از تکنیک های مورد استفاده در از بین بردن تاتو است که با دارا بودن مواد جاذب می تواند فلزات سنگین به کار رفته در رنگ های تاتو را جذب نموده و با ترکیب شدن با آن ها این رنگ ها را از پوست بیرون کشیده و در خود حل نماید. برای پاک کردن هاشور ابرو شما می توانید با مراجعه به کلینیک های زیبایی از این محلول بهره ببرید.

روش های خانگی پاک کردن هاشور ابرو

در ادامه روش های طبیعی برای ساخت لایه بردار شیمیایی آورده شده که احتیاج به صرف هزینه های بالا ندارد، اما زمان بیشتری طول می کشد تا عمل پاکسازی را انجام دهند.

6. محلول آبلیمو و نمک

یکی از روش های خانگی برای پاک کردن هاشور، ترکیب آبلیمو و نمک است. در واقع این ترکیب یک ساینده بسیار خوب و حاوی سدیم و کلر است که می تواند به سادگی به عمق پوست نفوذ نموده و آثار باقی مانده از هاشور و یا تاتو ابرو را از بین ببرد. همچنین این ترکیب خاصیت سفیدنمایندگی طبیعی دارد که باعث روشن شدن هاشور روی پوست می گردد.

روش کار

  • 100 گرم نمک را با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید.
  • با استفاده از یک توپ پنبه ای این ترکیب را روی ابروی هاشور شده و یا تاتو شده ماساژ دهید.
  • سپس بعد از یک ساعت پوست را با آب گرم بشویید.

از این روش باید به صورت مرتب استفاده گردد تا شاهد نتایج آن باشید. از این روش برای پاک کردن انواع سایه ابروهای موقت و دائم نیز می توانید بهره ببرید.

7. پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده

استفاده از پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده برای خلاص شدن از تاتو و هاشور ابرو نیز کارآمد است. این ترکیب می تواند سلول پوست را برای رسیدن به جوهر خالکوبی، پاره نموده و آن را ازبین ببرد.

دستور تهیه

  • مقداری پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده (هر سنگی) را با هم مخلوط نموده و هم بزنید تا ترکیب صاف گردد. می توانید برای سفت شدن این خمیر، ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.
  • سپس این مخلوط را به آرامی روی هاشور ابرو خود بمالید.
  • بعد از 20 دقیقه آن را بشوئید.

8. ویتامین E و زردآلو

قدرت پاکسازی زردآلو بسیار بالاست و قادر است جوهر داخل پوست را از بین ببرد؛ با این حال آن را به طور کامل پاک نمی کند. برای از بین رفتن هاشور باید زردآلو را با ویتامیت ای ترکیب کنید.

دستور کار

  • زردآلو، روغن ویتامین E و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید.
  • این مخلوط را مستقیم روی سطح پوست خود با حرکات دایره ای بمالید.
  • اجازه دهید پنج دقیقه بگذرد و سپس از آب سرد برای آبکشی پوستتان بهره ببرید.
  • این کار را به صورت روزانه و برای یک ماه انجام دهید.

9. ترکیب آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست

دستور تهیه

  • از هر مواد به اندازه 2 قاشق در کاسه ای ریخته و به خوبی آن ها را ترکیب کنید.
  • این ترکیب را به مدت 30 دقیقه روی ابرو قرار دهید.
  • سپس آن را شسته و به مدت 30 دقیقه با نمک ماساژ دهید.
  • پس از این که پوست خود را با نمک مالش دادید، پماد آنتی بیوتیک به آن بمالید
  • پس از گذشت یک تا دو هفته، خواهید دید لایه های بالایی پوست محو شده و رنگ هاشور ابرو کاهش می یابد.

10. سرکه سیب و اسطوخودوس

اگر قصد استفاده از روش های خانگی برای حذف هاشور ابروی خود را دارید، سرکه سیب را هم از یاد نبرید. همچنین اسطوخودوس گیاهی خوشبو و خوشرنگ است و خواص روغن اسطوخودوس همواره برای مسائل پوستی کارساز بوده است.

دستور تهیه

  • کافی است مقدار کمی سرکه سیب را با کمی سدر مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید.
  • به این ترکیب کمی روغن اسطوخدوس را اضافه کنید.
  • خمیر به دست آمده را روی ابروهایتان قرار دهید و پلاستیکی روی آن قرار بکشید
  • پس از گذشت 2 ساعت پلاستیک را برداشته و ابروهایتان را بشوئید.
  • در آخر کمی روغن اسطوخودوس به آن بمالید. این عمل را تا زمان حذف کامل آثار به جامانده ادامه دهید.

مراقبت های بعد از پاک کردن هاشور ابرو

  • تا 24 ساعت از مواد شوینده استفاده نگردد.
  • هر روز روزی 3 بار با پماد ویتامین A محل پاک شده را چرب کنید.
  • از روز 7 به بعد از یک کرم بازسازی یا ترمیمی پوست بهره ببرید.

سخن پایانی

خوب است بدانید هزینه پاک کردن تاتو به مراتب بیشتر از انجام خود تاتو است. پس بهتر است قبل از انجام هاشور و یا عمل های دیگر زیبایی، به خوبی درباره آن ها تحقیق کنید و از افراد مجرب برای این امور یاری بگیرید.

چنانچه تجربه ای در این زمینه دارید، می توانید آن را با ما و سایر کاربران، در پایین همین صفحه در میان بگذارید. همچنین می توانید درباره ترمیم هاشور ابرو و استنسیل ابرو نیز در انگیزه بخوانید .

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1232

به "پاک کردن هاشور ابرو به 10 روش خانگی و شیمیایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "پاک کردن هاشور ابرو به 10 روش خانگی و شیمیایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک کردن هاشور ابرو به 10 روش خانگی و شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید