نیسان آریا 2022 تمام الکتریکی در خیابان های فرانسه دیده شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، نیسان آریا 2022 تمام الکتریکی با هدف تمرکز بر بازارهایی مانند اروپا و خاورمیانه، در نخستین نمایش عمومی خود در خیابان های شهر ریویرای فرانسه دیده شد.

نیسان آریا 2022 تمام الکتریکی در خیابان های فرانسه دیده شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خودروی تمام الکتریکی نیسان آریا 2022 علاوه بر خیابان های ریویرای فرانسه، در پیست اتومبیل رانی موناکو هم که این ماه رقابت های فصل نو فرمول یک و فرمول E در آن برگزار گردید، چندین دور زد. با این اشاره که نیسان نام خودروی شماره 23 خود در رقابت های فرمول E فصل 2020/2021 را از روی آریا انتخاب نموده و خودروی شماره 22 هم نام خود را از هاچ بک تمام الکتریکی لیف (Leaf) گرفته است.

آریا (Ariya) اولین کراس اوور کوپه کاملا برقی نیسان (Nissan) است و دارای ارتباطات پیشرفته، فناوری های روز و به گفته این خودروساز یک پکیج باتری رقابتی است و از پیشرانه نوآورانه e-4ORCE بهره می برد.

آرنولد چارپنتیر (Arnaud Charpentier) معاون استراتژی محصول و قیمت گذاری نیسان در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوسیه (AMIEO) گفت: رانندگی عمومی با آریا در خیابان های موناکو راه بسیار خوبی برای تماشا توانایی های فناوری e-4ORCE است. آریا نمونه ای از نوآوری های نیسان در صنعت جابه جایی الکتریکی محسوب می گردد و رونمایی از آریا لحظه ای معین کننده در فصل بعدی حرکت نیسان در راستا الکتریکی شدن است.

نیسان آریا نخستین شاسی بلند این شرکت است که اساسا به اسم یک خودروی الکتریکی (EV) ساخته شده است. از نظر میزان این خودرو مشابه شاسی بلند محبوب نیسان قشقایی (Qashqai) است و می تواند رقیبی برای اسکودا انیاک (Skoda Enyaq)، فولکس واگن آی دی4 (Volkswagen ID4) و تسلا مدل وای (Tesla Model Y) باشد.

بعضی از خودروهای الکتریکی مانند BMW iX3 یا مرسدس بنز EQA بر اساس مدل های بنزینی ساخته شده اند، اما آریا از ابتدا به اسم یک ماشین الکتریکی طراحی شده است و این یعنی جلوپنجره خودرو نیازی به ورودی های عظیم یا دیگر بخش ها برای بهبود ورودی جریان هوا ندارد.

بنابراین مهندسان آریا خلاقیت زیادی در طراحی به کار برده ند و این موضوع از جلوی صاف خودرو تا سقف سقف منحنی آن دیده می گردد و طرحی آینده نگرانه و اسپرت را به نمایش می گذارد. این طراحی به درون خودرو هم منتقل می گردد و نیسان آریا یک سبک مینیمال را ارائه می دهد که از نوارهای LED زیبا و البته کاربردی تا نمایشگرهای دوگانه به اسم خوشه ابزار و سیستم اطلاع رسانی و تفریح را شامل می گردد.

بیشتر ویژگی های خودرو به وسیله نمایشگر لمسی مرکزی یا سیستم فرمان صوتی نو هی نیسان (Hey Nissan) کنترل می شوند که مانند نوترین خودروهای مرسدس بنز، بی ام و و فولکس واگن این امکان را می دهد تا راننده بدون برداشتن دست از فرمان، تنظیماتی مانند تغییر دما یا برقراری تماس تلفنی را انجام دهد. به روزرسانی های اینترنتی هم به وسیله شبکه سلولی داخلی برای خودرو ارائه می گردد و این یعنی برای نصب نوترین به روزرسانی ها نیازی به بردن خودرو به نمایندگی نیست.

انتظار می رود که نیسان آریا تمام الکتریکی در اواخر سال 2021 میلادی با چهار تیپ در نمایندگی ها برای فروش عرضه گردد. نخستین آن مدل ابتدایی است که دارای دیفرانسیل عقب و یک موتور الکتریکی 215 اسب بخار و پکیج باتری 65 کیلووات ساعت است. مدل بالاتر دیفرانسیل جلو است و با باتری 90 کیلووات ساعتی 239 اسب بخار قدرت دارد که با یک بار شارژ تا 610 کیلومتر برد ارائه می دهد.

دو مدل دیگر چهارچرخ متحرک هستند که یکی با باتری 65 کیلووات ساعت و دو موتور الکتریکی که در مجموع 335 اسب بخار توان و 560 نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد و پرچم دار نیسان آریا با بسته باتری 90 کیلووات ساعتی که با دو موتور الکتریکی در مجموع 338 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این طور که بیان شده، برد این مدل 579 کیلومتر است.

عکس ها: کراس اوور تمام الکتریکی نیسان آریا

منابع: Auto Evolution, CarWow

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1736

به "نیسان آریا 2022 تمام الکتریکی در خیابان های فرانسه دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان آریا 2022 تمام الکتریکی در خیابان های فرانسه دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید