نگرانی از افزایش مبتلایان به سرطان کلون در خراسان شمالی

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی از افزایش تعداد بیماران مبتلا به سرطان کلون در این استان ابراز نگرانی کرد.

نگرانی از افزایش مبتلایان به سرطان کلون در خراسان شمالی

حریری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سرطان گوارش یکی از شایع ترین سرطان ها در بین بیماران در این استان است، گفت: متاسفانه یک سوم از بیماران مبتلا به سرطان در این استان، سرطان گوارش است.

وی با بیان اینکه بیش از 600 بیمار مبتلا به سرطان گوارش در این انجمن پرونده تشکیل داده اند، اضافه نمود: 184 بیمار در حال حاضر در این انجمن مبتلا به سرطان کلون هستند که از این تعداد 141 نفر در حال درمان هستند.

حریری ادامه داد: از تعداد بیماران مبتلا به سرطان کلون در این انجمن 98 درصد خانم ها و 82 درصد آقا هستند.

وی با اشاره به اینکه این سرطان علاوه بر هزینه بالای درمان، هزینه های بالای دیگری را نیز دارد، اظهارکرد: باتوجه به بسته شدن مقعد، این بیماران مجبور هستند از کیسه های کلوستومی استفاده کنند که این امر سبب می شود تا هزینه بالایی بر دوش این افراد وارد شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی با تصریح بر اینکه می توان با غربالگری از بروز این بیماری پیشگیری کرد، گفت: باید بخش دولتی استان مجهز به دستگاه کلونوسکوپی شود تا همه افراد بتوانند از آن بهره مند شود و امر غربالگری را انجام دهند.

به گفته وی در حال حاضر هزینه کلونوسکوپی در بخش خصوصی 700 تا 800 هزار تومان است.

حریری تاکید کرد: از سوی دیگر استفاده از مواد غذایی فیبردار همچون میوه و سبزی جات و همچنین درمان یبوست می تواند تا مقدار قابل توجهی از بروز بیماری سرطان کلون پیشگیری کند.

به گفته وی می توان با انجام غربالگری از بروز بیماری سرطان رحم، سینه و کلون پیشگیری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1200

به "نگرانی از افزایش مبتلایان به سرطان کلون در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از افزایش مبتلایان به سرطان کلون در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید