نشست هم اندیشی تشکل های ملی گردشگری در اردبیل برگزار گردید

به گزارش مجله سفر به کانادا، جلسه مشترک استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اعضای هیئت رئیسه تشکل های ملی گردشگری کشور به منظور آنالیز مسائل و برنامه های پیش رو برگزار گردید.

نشست هم اندیشی تشکل های ملی گردشگری در اردبیل برگزار گردید

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، استاندار اردبیل و نماینده استانداران کشور در حوزه گردشگری در این جلسه، معضلات حوزه گردشگری را قابل اصلاح قلمداد کرد و اظهار کرد: با تدوین سندی جامع و چشم اندازی یک ساله به راحتی بعضی از مسائل کلان برطرف می گردد.

اکبر بهنام جو استفاده از تجربه کشورهای موفقی را که فرهنگی نزدیک به ایران و گردشگری حلال دارند مهم ترین اقدام بخش های مرتبط با گردشگری برای اصلاح وضع موجود و طراحی چشم اندازی ایده آل برای گردشگری کشور خواند.

استاندار اردبیل همچنین پیگیری ایجاد کانال تلویزیونی ویژه گردشگری را موضوعی بسیار حیاتی برای توسعه گردشگری در قالب معرفی آثار و جذب گردشگر خارجی مطرح نمود.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز احتیاجسنجی دقیق هر منطقه در کشور را نسبت به میزان گردشگر و نوع گردشگر آن منطقه، برای تدوین بسته های سرمایه گذاری، احتیاج و خلأ اصلی کشور در حوزه ایجاد بستر مناسب گردشگری نسبت به ذائقه مخاطب خواند.

او با اشاره به اجرای پروژه های اساسی و زیربنایی در حوزه گردشگری این استان گفت: کوشش بر این بوده هم در بحث تقویت تأسیسات گردشگری و هم در راستای تبلیغ و معرفی جاذبه ها از تمامی ظرفیت خود بهره گیریم.

او با اشاره به میزبانی اردبیل از همایش ملی اکوتوریسم، هیئت مدیره و اعضای تشکل های گردشگری کشور را برای حضور در این همایش ملی به اردبیل دعوت کرد.

در این جلسه سرمایه گذاران و فعالان ملی بخش گردشگری، نبود برنامه جامع مدون و بستر آماری کامل را از نقاط ضعف و محل آسیب پذیری گردشگری کشور مطرح نمودند و برطرف چنین خلأ بزرگی را خواهان شدند. آن ها همچنین به نبود شفافیت در نحوه ارائه تسهیلات اشاره و به ضرورت ارائه یاری های دولتی کردند.

اعضای هیئت رئیسه تشکل های ملی گردشگری کشور خواهان آنالیز قانون و اعمال دقیق قوانین موجود برای نظارت بر فعالیت مراکز غیررسمی اقامتی و خانه مسافرها شدند. آن ها همچنین از نبود راهبردی معین در حوزه گردشگری سلامت سخن به میان آورده و تصریح کردند، تا زمانی که شکاف بین دستگاه های گردشگری با علوم پزشکی و بهداشت درمان از بین نرود، عملاً توفیقی در این حوزه شاهد نخواهیم بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 545

به "نشست هم اندیشی تشکل های ملی گردشگری در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی تشکل های ملی گردشگری در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید