مکان های تاریخی برتر شهر یورک

به گزارش مجله سفر به کانادا، شهر یورک (York)، با وجود مقدار کوچکش همیشه نقش مهمی در بسیاری از اتفاقات تاریخی کشور انگلستان ایفا نموده است. یورک شهری که در طول تاریخ به وسیله دیواری که پیرامون خود دارد محافظت شده، به یاری میراث تاریخی رنگارنگش، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به اینجا می کشاند. به لطف برنامه ریزی دقیق شهری و حفظ آثار تاریخی و هنری یورک، گردشگران در اولین لحظات ورود به این شهر، حال و هوای تاریخی موجود در آن را به خوبی درک خواهند کرد.

مکان های تاریخی برتر شهر یورک

معماری های قرون وسطایی، کلیسای جامع گوتیک (Gothic)، دروازه های باستانی و رودخانه پرپیچ و خم یورک، بدون شک شهر یورک را به یکی از برترین مکان های تاریخی - گردشگری انگلستان تبدیل نموده است. هرچند که آثار باستانی موجود در شهر یورک بسیار زیاد است اما در این مقاله می خواهیم 7 مکان تاریخی برتر یورک را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

دیوار شهر

قدمت یورک به زمان رومیان برمی گردد به همین علت پیرامون این شهر دیواری برای حفاظت از یورک ساخته شده است. برای حس کردن قدمت تاریخی این شهر راهی بهتر از قدم زدن در کنار این دیوارها وجود ندارد. طول این دیوار به 3400 متر می رسد که رکورد طولانی ٔترین دیواره شهر را در میان تمام شهر های انگلستان در اختیار دارد. اگر بخواهید تمام طول این دیوار را پیاده طی کنید، زمانی بین 2 الی 3 ساعت باید صرف آن کنید اما نگران این زمان نباشید، زیرا در طول جهت تابلو های قرار داده شده تا بازدیدنمایندگان بتوانند در طول جهت اطلاعات خواندنی و جذابی در خصوص این دیوار تاریخی کسب نمایند.

کلیسای سنت ماری (St.Marys Abbey)

این ویرانه حیرت آور از صومعه ای تاریخی که در قلب شهر یورک واقع شده، زمانی یکی از قدرتمندترین کلیساهای شمال انگلستان بوده است. اما امروزه بقایای این صومعه تاریخی و فضای سبز پیرامون آن تبدیل به یکی از محبوب ترین فضاهای شهر برای برپایی پیک نیک شده است. شما می توانید بدون هیچ محدودیتی وارد خرابه های این بنا شوید و در آن به گشت و گذار بپردازید. ورود به این باغ - موزه تاریخی برای عموم رایگان است.

تالار بازرگان جسور

این تالار جادویی در فاصله 3 دقیقه ای از برج کلیفورد واقع شده است و در کنار رودخانه فوس واقع شده است. معماری این مجموعه شامل ترکیبی غیر معمول از سنگ، آجر و چوب است که باعث منحصر به فرد شدن این ساختمان شده است. ساختار اولیه این بنا بیش از 600 سال قدمت دارد و به وسیله یک انجمن برادران مذهبی ساخته شده است. این بنا یکی از مهم ترین ساختمان های قرون وسطایی شهر یورک به شمار میرود که در حال حاضر بزرگترین سالن ساخته شده از چوب در سراسر انگلستان است. این تالار هنوز هم محل برگزاری جشن ها و گردهمایی های مهم این شهر می باشد.

تالار جو

این تالار حتی از تالار بازرگان جسور هم قدیمی تر است که حدود 100 سال بعد از ساخت آن به محل اقامت شهردار های این شهر تبدیل شد. اما این ساختمان بعد از سال ها استفاده در نهایت به علت ضعیف شدن ساختارش، غیر قابل سکونت شد. این ساختمان تا مرز تخریب شدن پیش رفت اما خوشبختانه طرح ساخت بنای تازه به جای تالار جو، عملیاتی نشد تا امروز تبدیل به موزه ای باستانی گردد. هرچند که با تاسف باید بگوییم که امروزه این ساختمان باستانی به اسم یک بنای تاریخی درجه دوم شناخته می گردد

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد انگلستان به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1787

به "مکان های تاریخی برتر شهر یورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های تاریخی برتر شهر یورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید