موری کانته خواننده شهیر آفریقا درگذشت

به گزارش مجله سفر به کانادا، موری کانته خواننده اهل کشور گینه که یاری شایانی به معرفی موسیقی آفریقا در دنیا کرد در 70 سالگی درگذشت.

موری کانته خواننده شهیر آفریقا درگذشت

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از الجزیره، موری کانته خواننده شهیر و تاثیرگذار آفریقا در 70 سالگی در کوناکری پایتخت کشور گینه درگذشت.

موری کانته خواننده اهل کشور گینه که یاری شایانی به معرفی موسیقی آفریقا در جهان کرد در 70 سالگی درگذشت.

کانته با تلفیق موسیقی الکتریکی و مقام های سنتی ماندینگو آفریقایی با موسیقی روتین آربن توانست در رپرتوار غرب آفریقا انقلاب کند.

بالا کانته پسر این موسیقیدان سرشناس به آسوشِیتدپرس گفت: گینه و تمام جهان شخصیتی عظیم را ازدست داد. پدرم شخصیت عظیمی بود و ما امروز گنجینه ای عظیم را ازدست دادیم.

فرزند کانته گفت مدتی بود که پدرم حال خوبی نداشت و قرار بود تست کرونا از او بگیریم.

کانته در سال 1988 بخاطر خلق آهنگ یکه یکه(Yeke Yeke) نه تنها در تمام قاره آفریقا با استقبال فراوان روبرو شد بلکه آهنگ شماره یک بسیاری از کشورهای اروپایی شد.

او در خانواده سرشناس موسوم به گریوت ها(اهل شعر و ادب) به جهان آمد. او بر سازهای گیتار،هارپ کورا و بالافون(نوعی زیلوفون عظیم مرسوم در غرب آفریقا) تسلط داشت و خوانندگی که نیز حرفه اصلی اش بود.

وی سفیر حسن نیت سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) بود و در حمایت از مبارزه با بیماری همه گیری ابولا 2013-2016 در گینه، که حدود 2500 نفر را کشته بود آواز خواند.

آلفا کُنده در توئیتی نوشت: کانته یک استثنا و مایه غرور و مباهات بود.

بسیاری از مردم آفریقا و هنردوستان قاره سیاه عزادار موری کانته موسیقیدان و خواننده پرافتخارشان هستند. هنرمندی که او را درخت بائوبابِ فرهنگِ آفریقا می نامند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 983

به "موری کانته خواننده شهیر آفریقا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موری کانته خواننده شهیر آفریقا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید