مواد غذایی که درخشش پوست شما را می گیرد

به گزارش مجله سفر به کانادا، بهداشت نیوز/ در بسیاری از مواقع عواملی باعث می شود افراد از قرار دریافت در جمع خانوادگی یا در اجتماع پرهیز کنند، و هر روز خود را به خاطر داشتن پوستی پر از چین و چروک سرزنش می کنند اما از این موضوع غافل هستند که برای داشتن پوستی سالم و درخشان باید مراقبت های لازم داشته باشند.

مواد غذایی که درخشش پوست شما را می گیرد

خوردن غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های C ، D ، E ، K و کمپلکس B و همچنین کولین و اسید فولیک هستند، همه در تغییر پوست شما موثرند و باعث درخشش پوست شما می شوند. این غذاهای سالم و خوشمزه همچنین خطر ابتلا به سرطان و سایر سرطان ها را نیز کاهش می دهد و همچنین از بیماری قلبی عروقی محافظت می کند.

آووکادو

آووکادو حاوی مقدار زیادی مواد سالم است که به حفظ انعطاف پذیری و مرطوب بودن پوست کمک می کند. مطالعه ای که رژیم های غذایی بیش از 700 زن را مورد بررسی قرار داده است، نشان داد که خوردن مقدار زیادی چربی سالم، مانند آنچه در آووکادو، موجود است باعث ایجاد پوستی نرم تر می شود. همچنین حاوی ترکیباتی است که شواهد نشان می دهد ممکن است پوست شما را از آسیب دیدن اشعه خورشید محافظت کند. هنگامی که مقداری از مواد سبز را روی نان تست پخش می کنید یا آن را در یک سالاد قرار می دهید، یک مقدار سالم ویتامین E و ویتامین C نیز دریافت می کنید. این باعث می شود که پوست شما شاداب به نظر برسد.

شکلات تلخ

از مزایای خوردن کاکائو این است که جریان خون را بهبود می بخشد و از این طریق بیشتر آن مواد مغذی مهم را به پوست می رساند. اما بهتر است که شکلات تیره که حداقل 70٪ کاکائو را در خود جای داده، بخورید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک میوه خوشمزه و دارای تنوع بسیار در مصرف است شما می توانید آن را به صورت تازه یا پخته استفاده نمایید و مقدار کافی ویتامین C دریافت کنید که از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. گوجه فرنگی حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی از جمله بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان های قدرتمند، پوست را از آسیب آفتاب محافظت می کنند. نکته جالب ترآن این که برای جذب کامل کاروتنوئیدها در رژیم غذایی خود، آنها به بهترین وجه با نوعی چربی خورده می شوند.

گردو

گردو دارای اسدهای چرب ضروری برای بدن است، گردو بدلیل داشتن اسیدهای چرب غیراشباع بعنوان یکی از مهمترین خشک میوه ها از نظر ارزش غذایی مطرح می باشد. مغز گردو منبعی غنی از ترکیبات فراسودمند بوده که دارای ارزش غذایی بالایی می باشند.ما گردو را برای شما توصیه می کنیم زیرا آنها حاوی آنتی اکسیدان های دوست داشتنی پوست ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم و همچنین 5/5 گرم پروتئین در هر گرم آن است. از آنجا که گردو دارای چربی بالایی نیز است، بهتر است در هر وعده مقدار کمی بخورید.

سیب زمینی

بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان از گروه کاروتنوئید است که در واقع می تواند پوست شما را از آسیب آفتاب محافظت کند، و سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از آن است. اگر قصد دارید در مدت زمان زیادی در خارج از خانه باشید، لزوماً نمی توانید از ضد آفتاب استفاده کنید، اما یک رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن باعث افزایش مدت زمانی می شود که می توانید بدون سوختن پوست در آفتاب بمانید.

مصرف سیب زمینی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار مهم است، زیرا آفتاب سوختگی نه تنها خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد، بلکه منجر به مرگ سلولی پوست شده و در نهایت باعث خشکی و چروک پوست نیز می شود.

نتیجه گیری

نکته اصلی برای دستیابی به پوست سالم از طریق رژیم غذایی، تمرکز روی غذاهای گیاهی با مقادیر کمی گوشت بدون چربی مانند ماهی است که به آن اضافه می شود. میوه ها، سبزیجات و محصولات طبیعی، به ویژه آنهایی که در لیست ما قرار دارند، بیشترین میزان را دارند. آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی حیاتی برای محافظت از پوست ارزشمند است. اگر آب زیادی نیز بنوشید، می توانید اثرات مثبت بیشتری در جوان سازی پوست شاهد باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1031

به "مواد غذایی که درخشش پوست شما را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که درخشش پوست شما را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید