فعالیت های مخابرات گلستان در مسیر توسعه دولت الکترونیک است

به گزارش مجله سفر به کانادا، غلامعلی شهمرادی، در بازدید با خبرنگاران، به تشریح برخی فعالیت های این شرکت پرداخت و اظهار کرد: حدود 500 تکنولوژی 3G و 4G برای توسعه همراه اول در گلستان نصب و راه اندازی شد که دقیقا در راستای توسعه دولت الکترونیک است.

فعالیت های مخابرات گلستان در مسیر توسعه دولت الکترونیک است

وی توسعه زیر ساخت اینترنت همراه را از شاخصه های مهم توسعه خدمات الکترونیک در جهان برشمرد و گفت: اکنون بخش های زیادی از گلستان دارای سرویس اینترنت همراه است و این خدمات در شرایطی توسعه پیدا نموده که کشور با مسائل مالی رو به رو است.

شهمرادی با بیان این که مخابرات خانواده عیالواری است و در گلستان بیش از هزار و 300 نیرو در بخش های مختلف فعالیت می نمایند، اضافه نمود: از نظر درآمدی مسائلی داریم که نمونه آن تلفن ثابت است که ضرر می دهد زیرا هزینه نگهداری آن هشت هزار و 600 تومان است ولی در روستاها به طور میانگین برای هر خط چهار هزار تومان و در شهر پنج هزار و 200 تومان درآمد داریم.

وی ادامه داد: تنها درآمد ما همراه اول است که در جیب استان نمی رود و سالیانه مبلغی را به حساب ما واریز می نمایند.

درآمدهای مخابرات با هزینه ها سربه سر است

وی اضافه نمود: درآمدهای ما با هزینه ها تقریبا سر به سر است با این حال کارهای توسعه ای در حال اجرا است و فناوری های جدید را هم وارد استان کردیم.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان این که الزامی برای ارائه خدمات جدید به مشترکین وجود ندارد، گفت: در راستای ارائه سرویس بهتر به مشترکین، بخش هایی از شبکه در گرگان و گنبد را به فناوری FTTH مجهز نموده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این سرویس به شهروندان پیشنهاد می گردد ولی امکان ارائه به موقع آن وجود ندارد؟ اضافه نمود: در حال حاضر امکان ارائه این خدمات به همه متقاضیان وجود ندارد یا زمان بر است به همین دلیل اصلا تایید نمی کنیم که همکاران ما بدون آنالیز شرایط به مشتریان وعده دهند و ما توان ارائه خدمات نداشته باشیم.

شهمرادی درباره گلایه شرکت هایی خصوصی که می گویند مخابرات انحصاری گردیده و اجازه ورود بخش خصوصی نمی دهد، گفت: شرکت های دیگر هم از زیر ساخت مخابرات بهره می برند و خدمات می دهند و سرویس می فروشند الان هم برخی از آن ها اجازه ایجاد شبکه دارند ولی چون صرفه اقتصادی برای آن ها ندارد ورود پیدا نمی نمایند.

وی اظهار کرد: این شرکت ها هرجا نقصی باشد به پای مخابرات می نویسند و هرجا خدماتی باشد به اسم خود تمام می نمایند با این حال ما هم ادعا نداریم که 100 درصد بدون نقص هستیم زیرا به دلیل گستردگی خدمات و توقع مردم کار ایده آل ساده نیست.

مدیر مخابرات منطقه گلستان اعلام کرد: 10 سال پیش اگر دو روز هم شبکه تعطیل می شد کسی اعتراض نمی کرد اما اکنون 10 دقیقه قطعی باعث اعتراض می گردد.

منکر مسائل مخابرات نیستیم

وی گستردگی خدمات اینترنتی را عامل وابستگی زیاد شهروندان به مخابرات دانست و توضیح داد: خدمات ما هم زیاد گردیده و در این مسیر ممکن است اتفاقی رخ دهد که باعث نارضایتی مردم گردد ولی تا الان هم هر موردی بوده ما برخورد نموده ایم.

شهمرادی درباره انعکاس مسائل مردم در رسانه ها هم گفت: انتظار ما این است که اگر مسئله ای هست به ما اطلاع داده گردد و اگر پیگیری نکردیم و به خاتمه نرسید، رسانه ای گردد اما این که ما در جریان مسئله ای نباشیم و بعد به عنوان ضعف ما بیان گردد انصاف نیست.

وی ادامه داد: ما خدمات گسترده ای در شرایط مالی سخت کشور ارائه داده ایم و انتظار داریم در کنار نقاط ضعف خدمات هم دیده گردد.

وی توضیح داد: زمانی مردم به شدت از سرعت اینترنت مخابرات ناراضی بودند ولی امروز وضع بهتر گردیده و در این رابطه کار گردیده است با این حال امکان ندارد بتوان مسائل شبکه ای به این گستردگی را یک شبه رفع کرد.

مدیر مخابرات منطقه گلستان یکی از کارهای بزرگ این شرکت در گلستان را پوشش اینترنتی انتخابات دانست و اظهار کرد: گلستان جزو استان های برتر در ارائه اینترنت برای برگزاری انتخابات الکترونیک بود و باید این کارها هم دیده گردد.

شهمرادی در این دیدار وعده داد در صورت انعکاس گلایه شهروندان در رسانه ها موضوع را پیگیری و نتیجه آن را منعکس کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 57

به "فعالیت های مخابرات گلستان در مسیر توسعه دولت الکترونیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های مخابرات گلستان در مسیر توسعه دولت الکترونیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید