سفری به دنیای غذاهای خیابانی در مونترال

به گزارش مجله سفر به کانادا، مونترال، شهری که قلبش به عشق هنر و موسیقی می‌تپد، نه تنها با بناهای تاریخی خیره‌کننده و موسیقی جاز گوش‌نواز مسافران را محسور می‌کند، بلکه ضیافتی رنگارنگ برای شکم‌بازها به پا می‌کند. از کامیون‌های غذا که عطر فریبنده‌شان کوچه پس‌کوچه‌های شهر را پر می‌کند تا بازارهای محلی پر از محصولات تازه و خانگی، مونترال سفری بهشتی برای کسانی است که طعم‌های اصیل و تجربیات ناب را به ساندویچ‌های معمولی ترجیح می‌دهند.

سفری به دنیای غذاهای خیابانی در مونترال

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید و میخواهید از زیباترین شهر کانادا دیدن کنید با ما همراه شوید.

تصور کنید، در یک عصر دل انگیز، نسیم خنک خیابان را نوازش می دهد و عطرهای وسوسه کننده از گوشه و کنار به مشامتان می رسد. دکه های رنگارنگ با غذاهای متنوع، از هات داگ های آبدار تا پوتین های چرب و چیلی داگ های تند، چشمانتان را خیره می کنند. این دنیای جادویی، دنیای غذاهای خیابانی مونترال است.

پوتین (Poutine) پادشاه بلامنازع غذاهای خیابانی مونترال

هیچ سفری به مونترال بدون امتحان کردن پوتین، شاهکار آشپزی کانادایی، کامل نمی‌شود. این ترکیب وسوسه‌انگیز از سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترد، پنیر چدار آب‌شده و سس گوشت، یک بمب انرژی و طعم است که در هر گوشه شهر می‌توانید رد پایش را پیدا کنید. از کامیون‌های غذای کوچک تا رستوران‌های مجلل، پوتین در انواع و اقسام، با گوشت‌های مختلف و حتی گزینه‌های گیاهی و بدون گلوتن، سرو می‌شود. پیشنهاد می‌کنم پوتین کلاسیک را با سس گوشت سنتی امتحان کنید و بعد سراغ طعم‌های خلاقانه‌تر مثل پوتین با گوشت خوک کبابی یا حتی لابستر بروید.

اسموک میت (Smoked Meat) ساندویچ‌هایی که دودشان تا دلتان می‌رود

مونترال به ساندویچ‌های اسموک‌میت که با گوشت گاو دودی‌شده و چاشنی‌های مخصوص تهیه می‌شوند، هم معروف است. این گوشت آبدار و لذیذ بین نان چاودار نرم قرار می‌گیرد و با انواع خردل و ترشیجات سرو می‌شود. هر گاز از این ساندویچ، طعم دود و ادویه را در دهانتان به رقص درمی‌آورد. بهترین جا برای امتحان اسموک‌میت، اغذیه‌فروشی‌های قدیمی مونترال است که این سنت را نسل به نسل حفظ کرده‌اند.

باگل مونترالی حلقه‌ای جادویی که صبح‌ها را شیرین می‌کند

صبح‌های سرد کانادایی را با یک باگل گرم و نرم مونترالی شروع کنید. این باگل‌ها که با آب جوش درست می‌شوند، پوسته ترد و طلایی و داخل نرم و لطیفی دارند. می‌توانید آن‌ها را به تنهایی نوش جان کنید یا با پنیر خامه‌ای، مربا یا حتی سس گوشت امتحان کنید. باگل‌های مونترالی در اغذیه‌فروشی‌ها، کافه‌ها و حتی نانوایی‌های محله پیدا می‌شوند و عطر وسوسه‌انگیزشان هر رهگذری را به سمت خود می‌کشاند.

کامیون‌های غذا جواهری درخشان در تاج آشپزی مونترال

کامیون‌های غذا یکی از ارکان اصلی صحنه آشپزی خیابانی مونترال هستند. این کامیون‌های رنگارنگ که هر گوشه شهر پراکنده شده‌اند، طیف وسیعی از غذاهای بین‌المللی، از تاکوهای مکزیکی گرفته تا فاجیتاهای آسیایی و کرپ فرانسوی را سرو می‌کنند. هر روز می‌توانید طعم جدیدی را امتحان کنید و از نوآوری و خلاقیت آشپزهای مونترالی شگفت‌زده شوید.

هات داگ (Hot Dog)

هات داگ های مونترال، یک تجربه کاملا متفاوت از هات داگ های معمولی هستند. سوسیس های باکیفیت، نان های مخصوص و تاپینگ های متنوع، از کلم ترشی گرفته تا سس گوشت و پنیر، هات داگ های مونترال را به یک شاهکار خیابانی تبدیل کرده اند.

چیلی داگ (Chili Dog)

اگر به طعم های تند علاقه دارید، چیلی داگ های مونترال را امتحان کنید. سوسیس هات داگ در سس چیلی تند و غلیظ غوطه ور می شود و با پیاز و پنیر رنده شده تزئین می شود. این غذای ساده، آتش به جانتان خواهد انداخت!

باقلوا (Baklava)

مونترال شهری چند فرهنگی است و این موضوع در غذاهای خیابانی آن نیز مشهود است. باقلواهای خوشمزه با خمیر ترد و مغزهای متنوع، از پسته و بادام گرفته تا گردو و فندق، طعم خاورمیانه را به خیابان های مونترال می آورند.

تورتی (Tortière)

این پای فرانسوی-کانادایی، با خمیر ترد و پر از گوشت چرخ کرده، سبزیجات و ادویه جات، یک غذای گرم و دلچسب برای روزهای سرد زمستانی است. تورتی را می توانید به صورت تکه ای از دکه های خیابانی تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

ساندویچ کوبایی (Cubano Sandwich)

طعم های گرم و تند کوبا را در خیابان های مونترال تجربه کنید! ساندویچ کوبایی با نان مخصوص، گوشت خوک کبابی، ژامبون، پنیر، ترشیجات و سس خردل، یک انفجار طعم در دهانتان ایجاد خواهد کرد.

ساندویچ‌های مونترالی: ترکیبی از سادگی و طعم

مونترال به ساندویچ‌های خوشمزه‌ی خود نیز شهرت دارد. از ساندویچ‌های استیک آبدار با سس مخصوص تا ساندویچ‌های گوشت دودی با چاشنی‌های خاص، هر لقمه‌ی این ساندویچ‌ها، یک انفجار طعم در دهانتان ایجاد می‌کند. حتما ساندویچ‌های سبک فرانسوی با نان باگت ترد و مواد اولیه‌ی تازه را هم امتحان کنید.

کامیون‌های هات‌داگ: کلاسیک دوست‌داشتنی

هیچ چیز مانند هات‌داگ‌های آبدار و خوشمزه‌ی کامیون‌های خیابانی برای رفع گرسنگی سریع و خوشمزه نیست. در مونترال، هات‌داگ‌ها با انواع سس‌های مختلف، از سس خردل و کچاپ کلاسیک تا سس‌های مخصوص با طعم‌های تند و شیرین، سرو می‌شوند. حتما یک هات‌داگ با سس مونترالی، ترکیبی از چاشنی‌های مخصوص، امتحان کنید.

پیتزا مونترالی: خلاقیت روی خمیر

مونترال به پیتزاهای سبک و خلاقانه‌اش نیز شهرت دارد. در اینجا، پیتزاها با خمیر نازک و ترد تهیه می‌شوند و با انواع مواد اولیه‌ی تازه، از سبزیجات محلی تا گوشت‌های دودی و سس‌های مخصوص، تزئین می‌شوند. حتی پیتزاهای سبک با طعم‌های آسیایی و مدیترانه‌ای را هم می‌توانید پیدا کنید.

کرپ‌های فرانسوی: شیرینی وسوسه‌انگیز

تاثیر فرانسه در مونترال را به راحتی می‌توان در کرپ‌های نازک و ترد کافه‌های خیابانی چشید. این کرپ‌ها را می‌توانید با انواع مواد شیرین، از شکلات و میوه‌های تازه تا خامه و سس‌های مخصوص، یا مواد نمکی، مانند پنیر و سبزیجات، سفارش دهید. یک کرپ گرم با کره و شکر، یک میان‌وعده‌ی سبک و خوشمزه برای بعد از ظهرهای سرد زمستانی است.

BeaverTails: دم‌های بابری خوشمزه

BeaverTails، شیرینی‌های سرخ‌شده‌ی به شکل دم‌ حنایی، یکی دیگر از خوراکی‌های خیابانی محبوب مونترال هستند. این شیرینی‌های ترد را می‌توانید با انواع مواد شیرین، از شکلات و میوه‌های تازه تا سس‌های مخصوص، تزئین کنید. یک BeaverTail گرم با یک فنجان قهوه‌ی داغ، ترکیبی بی‌نظیر برای یک روز سرد و دل‌چسب است.

اسنک‌های ایتالیایی

پیتزا در نان باگت (Pizza sur baguette)

پیتزا در نان باگت، یک غذای خیابانی محبوب در مونترال، یک ترکیب خلاقانه از پیتزا و نان باگت است. این غذا شامل یک تکه نان باگت که با سس گوجه فرنگی، پنیر موتزارلا و مواد دلخواه مانند قارچ، گوجه فرنگی، و فلفل دلمه‌ای پر شده است. شما می‌توانید پیتزا در نان باگت را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

سالاد پاستا (Pasta salad)

سالاد پاستا، یک غذای کلاسیک ایتالیایی، در مونترال نیز محبوب است. این غذا شامل پاستا، سس گوجه فرنگی، پنیر موتزارلا، زیتون، و سبزیجات است. شما می‌توانید سالاد پاستا را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

کانلونی (Cannelloni)

کانلونی، یک غذای سنتی ایتالیایی، در مونترال نیز محبوب است. این غذا شامل ورقه‌های خمیری است که با سس گوشت، پنیر ریکوتا، و سبزیجات پر شده و سپس در فر پخته می‌شود. شما می‌توانید کانلونی را در بسیاری از رستوران‌های مونترال پیدا کنید.

اسنک‌های فرانسوی

ساندویچ فرانسوی (Poutine)

ساندویچ فرانسوی، یکی از غذاهای خیابانی محبوب در مونترال، یک ترکیب ساده اما فوق‌العاده خوشمزه است. این ساندویچ شامل سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پنیر کبیج و سس گوجه فرنگی است که در یک کاسه سرو می‌شود. شما می‌توانید به سادگی این ساندویچ را در یک رستوران یا کافه خریداری کنید یا در کنار خیابان از فروشندگان خیابانی تهیه کنید.

نان خامه‌ای (Beignet)

نان خامه‌ای، یک شیرینی خوشمزه فرانسوی، در مونترال طرفداران زیادی دارد. این شیرینی شامل یک خمیر داغ و شیرین است که در روغن سرخ می‌شود و سپس با پودر شکر یا شکلات تزئین می‌شود. شما می‌توانید نان خامه‌ای را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

پنیر کبیج (Poutine râpée)

پنیر کبیج، یک غذای سنتی فرانسوی-آمریکایی، در مونترال نیز محبوب است. این غذا شامل سیب‌زمینی رنده‌شده، پنیر کبیج و سس گوجه فرنگی است که در یک کاسه یا روی نان سرو می‌شود. شما می‌توانید پنیر کبیج را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

شیرینی پفکی (Pâté chinois)

شیرینی پفکی، یک غذای سنتی فرانسوی-کانادایی، در مونترال نیز محبوب است. این غذا شامل گوشت چرخ‌کرده، پوره سیب‌زمینی و سس گوشت است که در یک ظرف پخته می‌شود. شما می‌توانید شیرینی پفکی را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

اسنک‌های دیگر

سمبوسه (Samosas)

سمبوسه، یک غذای خیابانی محبوب در بسیاری از کشورهای آسیایی، در مونترال نیز طرفداران زیادی دارد.

9. ناگت (Chicken nuggets)

ناگت، یک غذای خیابانی محبوب در بسیاری از کشورها، در مونترال نیز طرفداران زیادی دارد. این غذا شامل مرغ سرخ‌شده یا پخته شده است که در خرده‌نان سوخاری پوشانده شده است. شما می‌توانید ناگت را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

هات داگ (Hot dogs)

هات داگ، یک غذای خیابانی محبوب در بسیاری از کشورها، در مونترال نیز طرفداران زیادی دارد. این غذا شامل یک سوسیس کوچک پخته شده است که در یک نان ساندویچی قرار داده شده و با مواد مختلفی مانند سس کچاپ، سس مایونز، خردل، پیاز و خیارشور تزئین شده است. شما می‌توانید هات داگ را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

سیب‌زمینی سرخ‌شده (French fries)

سیب‌زمینی سرخ‌شده، یک غذای خیابانی محبوب در بسیاری از کشورها، در مونترال نیز طرفداران زیادی دارد. این غذا شامل سیب‌زمینی‌های برش‌خورده است که در روغن سرخ شده و با نمک و فلفل تزئین شده است. شما می‌توانید سیب‌زمینی سرخ‌شده را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

نان باگت (Baguette)

نان باگت، یک نان سنتی فرانسوی، در مونترال نیز محبوب است. این نان خوشمزه و ترد، به‌صورت گرم و تازه سرو می‌شود و می‌توانید آن را با انواع مواد غذایی مانند کره، پنیر، مربا، و سالاد استفاده کنید. شما می‌توانید نان باگت را در بسیاری از سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، و رستوران‌های مونترال پیدا کنید.

کرپ (Crêpe)

کرپ، یک غذای خیابانی محبوب در بسیاری از کشورهای اروپایی، در مونترال نیز طرفداران زیادی دارد. این غذا شامل یک خمیر نازک و داغ است که با انواع مواد غذایی مانند شکلات، میوه، پنیر، و گوشت پر شده و سپس تا می‌شود. شما می‌توانید کرپ را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

وافل (Waffle)

وافل، یک غذای خیابانی محبوب در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی، در مونترال نیز طرفداران زیادی دارد. این غذا شامل یک خمیر نازک و داغ است که در قالب‌های مخصوص وافل پخته می‌شود و سپس با انواع مواد غذایی مانند شکر، عسل، شیره، و میوه پر شده است. شما می‌توانید وافل را در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های مونترال پیدا کنید.

تاریخچه غذاهای خیابانی در مونترال

غذاهای خیابانی در مونترال، تاریخچه‌ای طولانی و غنی دارند. این غذاها، در ابتدا به عنوان غذاهای ارزان و سریع برای کارگران و مهاجران فقیر در نظر گرفته می‌شدند، اما به تدریج، به یکی از جاذبه‌های گردشگری مونترال تبدیل شده‌اند.

نتیجه

مونترال، با غذاهای خیابانی متنوع و خوشمزه خود، یک بهشت واقعی برای عاشقان غذا است. از غذاهای فرانسوی گرفته تا ایتالیایی و آسیایی، مونترال هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. اگر به مونترال سفر می‌کنید، حتماً از غذاهای خیابانی این شهر امتحان کنید. شما پشیمان نخواهید شد!

انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 21

به "سفری به دنیای غذاهای خیابانی در مونترال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به دنیای غذاهای خیابانی در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید