عکس ، اگر دایناسورها منقرض نمی شدند امروز این شکلی بودند

به گزارش مجله سفر به کانادا، شصت و شش میلیون سال پیش، یک سیارک با نیروی 10 میلیارد بمب اتمی به زمین برخورد کرد و مسیر تکامل را تغییر داد.

عکس ، اگر دایناسورها منقرض نمی شدند امروز این شکلی بودند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آسمان تاریک شد و گیاهان فتوسنتز را متوقف کردند. گیاهان مردند، سپس حیواناتی که از آنها تغذیه کردند. زنجیره غذایی از بین رفت. بیش از 90 درصد از همه گونه ها ناپدید شدند. وقتی گرد و غبار نشست، همه دایناسورها به جز تعداد انگشت شماری از پرندگان منقرض شده بودند.

اما این رویداد فاجعه بار تکامل انسان را ممکن کرد. پستانداران بازمانده شکوفا شدند، از جمله پرومویت های کوچکی که در ما تکامل پیدا کردند.

مغزها، ابزارها، زبان و گروه های اجتماعی بزرگ، به گونه ای ما را مسلط بر سیاره می سازد. 8 میلیارد انسان خردمند در هفت قاره وجود دارد. از نظر وزن، تعداد انسان ها از همه حیوانات وحشی بیشتر است.

ما نیمی از زمین را برای تغذیه خود تغییر داده ایم. شما می توانید استدلال کنید که موجوداتی مانند انسان ها مجبور به تکامل هستند.

در دهه 1980، دیرینه شناس، دیل راسل، یک آزمایش فکری را پیشنهاد کرد که در آن یک دایناسور گوشتخوار به یک کاربر ابزار هوشمند تبدیل شد. این دایناسوروئید مغز بزرگی داشت و شست هایش مخالف بود و راست راه می رفت.

غیرممکن نیست اما بعید است. زیست شناسی یک حیوان جهت تکامل آن را محدود می نماید. نقطه آغاز شما نقاط پایانی شما را محدود می نماید.

اگر دانشگاه را رها کنید، احتمالاً جراح مغز، وکیل یا دانشمند موشکی ناسا نخواهید بود. اما ممکن است شما یک هنرمند، بازیگر یا کارآفرین باشید. مسیرهایی که در زندگی طی می کنیم درها را باز می نماید و درهای دیگر را می بندد. این در تکامل نیز صادق است.

میزان دایناسورها را در نظر بگیرید. با آغاز دوره ژوراسیک، دایناسورهای سوروپود، برونتوزاروس و خویشاوندان به غول های 30 تا 50 تنی به طول 30 متر تکامل یافتند، ده برابر وزن یک فیل و طول یک نهنگ آبی.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2224

به "عکس ، اگر دایناسورها منقرض نمی شدند امروز این شکلی بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، اگر دایناسورها منقرض نمی شدند امروز این شکلی بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید