علوم کامپیوتر به سالمندان آموزش داده گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، مریم پورآدینه گفت: افراد سالمند باید جهت برطرف احتیاج های روزانه، تفریح و اوقات فراغت و توسعه پیوند های خانوادگی علوم کامپیوتر را یاد بگیرند.

علوم کامپیوتر به سالمندان آموزش داده گردد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بجنورد ، مریم پورآدینه مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارتباط سالمند با ابزار های دیجیتال و ضرورت آموزش تکنولوژی به سالمندان گفت: شعار جهانی روز سالمند بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال است و انتخاب این شعار نشان دهنده ضرورت آموزش و آشنا نمودن سالمندان با تکنولوژی های روز جهت ارائه برترین یاری به آن ها است.

بیشتر بخوانید

پورآدینه اضافه کرد: برای آموزش این علوم ابتدا لیستی از مهارت های مفیدی را که می تواند برای سالمند مفید باشد معین و سپس دانش مقدماتی جهت رفع شدن ترس و نگرانی به سالمندان آموزش داده گردد.

او با بیان این که نحوه مهارت آموزی علم کامپیوتر به سالمندان باید ویژه باشد، ادامه داد: از اصطلاحات و آموزش های پیچیده به آن ها باید پرهیز گردد و در عین حال ارائه آموزش متناسب با احتیاج های سالمندان باشد.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: برای غلبه بر استرس سالمند در استفاده از ابزار آلات دیجیتال مانند گوشی همراه ضروری است به آن ها اجازه دهید که بدون هیچ استرسی از این دستگاه ها استفاده نمایند. اجازه لمس صفحه گوشی و یا اتصال یو اس بی به کامپیوتر را به سالمند بدهید تا بتواند به وسیله تجربه واقعی با این ابزار ها ارتباط برقرار نمایند.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1848

به "علوم کامپیوتر به سالمندان آموزش داده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوم کامپیوتر به سالمندان آموزش داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید