شبکه خبری سی ان ان انتشار اخبار در فیس بوک را متوقف کرد

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک ماه قبل دادگاه عالی در استرالیا خاطرنشان کرد ناشران اخبار از لحاظ قانونی مسئولیت کامنت هایی را برعهده دارند که زیر پست ها منتشر می گردد این در حالی است که فیس بوک درباره غیرفعال کردن کامنت ها در این کشور همکاری نمی نمایدبه این ترتیب سی ان ان نخستین سازمان خبری بزرگی است که از زمان اعلام رأی دادگاه در استرالیا از حضور در فیس بوک خودداری می نماید و انتشار اخبار در صفحات فیس بوک استرالیا را متوقف نموده است.

شبکه خبری سی ان ان انتشار اخبار در فیس بوک را متوقف کرد

طبق رأی دادگاه استرالیا حتی اگر پست هایی که ناشران اخبار (مانند سی ان ان) منتشر می نمایند حاوی افترا یا تهمت نباشد، باز هم مسئولیت کامنت ها به عهده ناشر است.

در صورتیکه ناشران اخبار دیگر هم از اقدام سی ان ان پیروی نمایند، اقدام مذکور در سراسر صنعت پیامدهای وسیع تری خواهد داشت.

سخنگوی سی ان ان در بیانیه ای اعلام نمود: ما متاسف هستیم که فیس بوک یک بار دیگر نتوانست تضمین کند یک پلتفرم معتبر برای ژورنالیسم است.

به گفته او سی ان ان همچنان به انتشار محتوا در پلتفرم های خودش در استرالیا ادامه می دهد.

از سوی دیگر سخنگوی فیس بوک هم اعلام نمود تصمیم اخیر دادگاه نشان می دهد باید اصلاحاتی در قانون استرالیا انجام گردد و این شرکت مشتاق شفاف سازی دراین حوزه است.

او در ادامه اضافه نمود: ما نمی توانیم در امور حقوقی سی ان ان را هدایت کنیم. اما جدیدترین اطلاعات درباره ابزارهای موجود برای مدیریت کامنت ها را در اختیار آنها قرار دادیم.

این شبکه اجتماعی ادعا می نماید چند ویژگی برای ناشران اخبار و کاربران دیگر فراهم نموده تا قابلیت ثبت کامنت برای پست ها را محدود نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1846

به "شبکه خبری سی ان ان انتشار اخبار در فیس بوک را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه خبری سی ان ان انتشار اخبار در فیس بوک را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید