رکورد طولانی ترین پرواز تجاری تاریخ شکسته شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، پرواز 19 ساعته نیویورک به سیدنی، به عنوان طولانی ترین پرواز تجاری بدون توقف دنیا به ثبت رسید و توانست این جهت 16 هزار کیلومتری را با 49 مسافر و کادر پروازی به انتها برساند.

رکورد طولانی ترین پرواز تجاری تاریخ شکسته شد

شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس در راستای پروژه طلوع (Project Sunrise)، طولانی ترین پرواز تجاری بدون توقف دنیا و اولین پرواز تجاری مستقیم بین نیویورک و سیدنی را با موفقیت به انتها رساند؛ سفری که برای بررسی اثرات بالقوه ی پروازهای بسیار طولانی بر خلبانان، کادر و مسافران هواپیما انجام شد. پرواز بوئینگ 787-9 دریم لاینر با 49 مسافر توانست جهت 16,199 کیلومتری نیویورک به سیدنی را در مدت زمان 19 ساعت و 16 دقیقه طی کند. این پرواز در ساعت 9:27 جمعه شب از نیویورک پرواز و در ساعت 7:43 صبح یکشنبه در سیدنی به زمین نشست. آلن جویس (Alan Joyce)، مدیر اجرایی گروه کانتاس گفته است:

این پرواز واقعاً قدم مهمی برای هوانوردی به شمار میرود و موفقیتی است که به ما کمک می کند بر یکی از آخرین محدودیت های هوانوری تجاری غلبه کنیم. خوشبختانه، این پیش نمایشی از خدمات پروازی آینده است که سرعت سفر مردم از یک سر دنیا به گوشه دیگر آن را افزایش می دهد.

در طول پرواز 19 ساعته نیویورک به سیدنی، شرایط سلامتی مسافران هواپیما بررسی شد که شامل آزمایش های مختلفی از کنترل امواج مغزی، سطح ملاتونین و هوشکمک خلبان گرفته تا کلاس های ورزشی برای مسافران می شد. همه مسافران موافقت کرده بودند، در پژوهشی سه هفته ای شرکت کنند که هوشکمک و فعالیت بدنی و قرارگرفتن در معرض نور را مورد بررسی قرار می داد. علاوه بر این، از مسافران خواسته بودند تا در طول این پرواز 19 ساعته، به غیر از ساعات خوابی که برای این پرواز مشخص شده بود، هر دو ساعت یک بار، از جایگاه خود بلند شوند و ورزش گروهی سبکی انجام دهند. جویس می افزاید:

ما می دانیم که پروازهای فوق العاده طولانی با چالش های بیشتری همراه هستند؛ اما هر بار که فناوری امکان پرواز طولانی تری را به ما داده است، این چالش ها نیز وجود داشته اند. پژوهشی که مشغول انجام آن هستیم، به ما کمک می کند تا به استراتژی های بهتری برای ارتقای راحتی و سلامتی مسافران و کادر پرواز در جهتهای طولانی برسیم.

پرواز بدون توقف نیویورک به سیدنی بخشی از پروژه طلوع بود و به همین علت، پرواز آزمایشی بعدی در ماه نوامبر و از لندن به سیدنی انجام خواهد شد. همچنین، تا پیش از انتها سال، پرواز دیگری از نیویورک راهی سیدنی می شود. پروژه طلوع، یک تلاش تحقیقاتی است که اثرات پروازهای فوق طولانی را روی مسافران و کادر پرواز مورد بررسی قرار می دهد. شرکت کانتاس ابراز امیدواری کرده است که بتواند تا سال 2022 یا 2023، پروازهای مستقیمی از سه شهر در سواحل شرقی استرالیا یعنی سیدنی، ملبورن و بریزبن به نیویورک و لندن راه اندازی کند. کاپیتان شون گلدینگ می گوید:

ما از نحوه انجام این پرواز واقعاً مسرور هستیم و با دستیابی به برخی از داده های موردنیاز می توانیم آن را به یک پرواز منظم تبدیل کنیم. هواپیمای کانتاس در طول پرواز با بادهای مخالف فراتر از انتظار مقابله کرد و زمانی که فرود آمد، همچنان سوخت کافی برای 70 دقیقه پرواز بیشتر را داشت.

شرکت کانتاس از دو شرکت تولیدکننده هواپیما یعنی ایرباس و بوئینگ خواسته است، به فکر راهی برای ارتقای هواپیماهای خود باشند تا امکان پروازهای منظم بین شهرهای سواحل شرقی استرالیا و لندن امکان پذیر شود. هواپیماهای مسافربری کنونی با این میزان مسافر و بار قادر به انجام چنین سفری نیستند. برای پرواز نیویورک به سیدنی از بوئینگ نو 787-9 استفاده شد که به تازگی از خط تولید بوئینگ در نزدیکی سیاتل تحویل داده شده بود و از آن جهت توانست این پرواز را با موفقیت انجام دهد که به طور کامل بارگیری نشده بود و تعداد مسافران و کادر پروازی آن فقط 49 نفر بودند.

شرکت کانتاس در پاسخ این سؤال که آیا پرواز نیویورک - سیدنی به یک پرواز منظم تبدیل خواهد شد یا خیر، گفته است:

امیدوار هستیم که تا انتها سال به یک تصمیم قطعی برسیم. علاوه بر این، ما در زمینه نیروی کار و قوانین به مجوزهایی نیاز داریم.

شرایط سلامتی مسافران در پروازهای طولانی چطور بررسی می شود؟

پژوهشگران مرکز چارلز پرکینز دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش ملبورن و مرکز پژوهشی همکاری بهره روی و ایمنی هوشکمک، تحت برنامه ای علمی که با حمایت دولت استرالیا انجام می شود، تأثیر پروازهای طولانی را بر کلیه سرنشینان هواپیما بررسی خواهند کرد.

مسافران یک سری دستگاه های نظارتی می پوشند و به این ترتیب متخصصان مرکز چارلز پرکینز می توانند تأثیر مجموعه ای از متغیرها نظیر نور، غذا و نوشیدنی، حرکت، الگوهای خواب و سرگرمی های هنگام پرواز را بر سلامتی، آسایش و ساعت بدن آن ها بررسی کنند.

به مسافران پرواز توصیه می شود که دفتر روزانه ای را قبل از پرواز و برای دو هفته پس از پرواز نگه داری کنند تا مشخص شود که چه احساسی داشته اند و چطور خود را با جت لگ وفق داده اند. خلبانان و کادر پروازی نیز شرایط خواب خود را یادداشت می کنند. دوربین هایی نیز در کابین خلبان نصب می شود تا شرایط هوشکمک خلبانان را ثبت کند.

پروفسور استفان سیمپسون (Stephen Simpson)، از مرکز چارلز پرکینز می گوید:

تجربه مسافران از جت لگ به اندازه قابل توجهی با یکدیگر فرق دارد و باید پژوهش بیشتری درباره علل وقوع جت لگ و خستگی سفر انجام دهیم تا بتوانیم اثرات پروازهای بسیار طولانی را کاهش دهیم. ما راهی طولانی در پیش داریم تا بفهمیم که چطور طیف وسیعی از عوامل تأثیرگذار مانند تغذیه، جذب آب، ورزش، خواب و نور می توانند در کنار هم، بیشترین کارایی را داشته باشند.

دانشمندان دانشگاه موناش تمرکز خود را روی کادر پرواز قرار خواهند داد و سطح ملاتونین آن ها را قبل، حین و پس از پرواز ثبت می کنند و همچنین داده های امواج مغز را با استفاده از دستگاه های نوار مغزی که روی سر خلبانان است، مورد مطالعه قرار می دهند. این اطلاعات در نهایت در اختیار اداره امنیت هوانوردی غیرنظامی قرار می گیرد تا این سازمان بتواند مقررات نظارتی مرتبط با پروازهای فوق طولانی را مشخص کند.

همیشه می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com / thepointsguy.com
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2028

به "رکورد طولانی ترین پرواز تجاری تاریخ شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد طولانی ترین پرواز تجاری تاریخ شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید