دستیار ارشد نخست وزیر انگلیس از مقام خود کناره گیری کرد

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایپوچ تایمز، یکی از دستیاران ارشد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به علت انتشار کلیپی ویدئویی که او و سایر مقامات را در جشن کریسمس همزمان با قرنطینه سال گذشته نشان می داد، از مقام خود کناره گیری کرد.

دستیار ارشد نخست وزیر انگلیس از مقام خود کناره گیری کرد

این کلیپ اگرچه مربوط به برگزاری یک مهمانی مقامات دولت جانسون همزمان با قرنطینه سراسری سال گذشته و در اوج شیوع کروناست، اما انتشار آن به تازگی انجام شده و باعث شده تا آلگرا استراتن، دبیر مطبوعاتی جانسون حال مجبور به کناره گیری از مقام خود گردد.

انتشار این کلیپ در حالی انجام شده که پیشتر جانسون و سایر وزرای دولت او حضور در مهمانی ها همزمان با اعمال محدودیت های قرنطینه را رد نموده بودند، هرچند روزنامه دیلی میرور یک هفته پیش گزارش داد برخلاف ادعای نخست وزیر انگلیس، کارکنان دفتر او در 18 دسامبر 2020، برخلاف قوانین قرنطینه، اقدام به برگزاری مهمانی نموده اند.

در تصاویر و فیلم منتشر شده، استراتن با حضور در مهمانی کریسمس، قوانین قرنطینه را همراه با کارکنان دفتر نخست وزیر به مسخره می گیرند. استراتن در بیانیه استعفای خود گفت: اظهارات و رفتار من برخلاف قوانین بود، قوانینی که مردم برای رعایت آنها هر کاری کردند. هرگز قصد من این نبود. من همواره از این اظهارات پشیمان خواهم بود و از همه شما که در خانه ماندید، عذرخواهی می کنم.

او گفت که احساس خشم و ناامیدی مردم را درک می نماید و برای همه کسانی که عزیزان خود را از دست دادند واقعاً متأسفم و استعفای خود را به نخست وزیر اعلام کردم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1963

به "دستیار ارشد نخست وزیر انگلیس از مقام خود کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار ارشد نخست وزیر انگلیس از مقام خود کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید