دستمزد عوامل تدارکات و پشت صحنه در سینمای ایران چقدر است؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، در پی برگزاری جلسات متعدد انجمن صنفی کارگری مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران دستمزد پایه عوامل تدارکات سینمای ایران اعلام شد.

دستمزد عوامل تدارکات و پشت صحنه در سینمای ایران چقدر است؟

در پی برگزاری جلسات متعدد انجمن صنفی کارگری مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران، نرخ سینه موبیل ها، کرایه تاکسی ها و دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات برای سال 1402 مصوب و اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی جلساتی در تاریخ 26 و 29 فروردین 1402 نرخ سینه موبیل ها، کرایه تاکسی ها و بعلاوه دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات پروژه های سینمایی و نمایش خانگی مشخص شد.

نرخ سینه موبیل ها

بر اساس جلسه ای که با حضور اعضای هیئت مدیره، بازرس و تعدادی از اعضای فعال و با تجربه انجمن مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران و نمایندگان منتخب سینه موبیل داران در مورخ 26 فروردین 1402 تشکیل شد، نرخ سینه موبیل با در نظر گرفتن تمام جوانب روزانه 11.500.000ریال (یک میلیون و 150 هزار تومان) اعلام شد.

طبق مصوبات این جلسه نرخ های اعلام شده برای کل کشور است و هزینه مسافت بین شهری به تمام نقاط ایران کیلومتری 10 هزار تومان محاسبه خواهد شد.

نمایندگان سینه موبیل داران نیز متعهد به تجهیز خودروها به سیستم ردیاب، داشتن بیمه نامه خودرو و گواهینامه معتبر، تهیه بارنامه برای مسیرهای خارج از تهران(هزینه توافقی)، برطرف مشکل فنی خودرو قبل از آغاز قرارداد و تامین خودرو به مقدار کافی در زمان پیک کاری شدند.

بعلاوه انجمن متعهد شد از ورود خودرو های متفرقه به چرخه کاری جلوگیری نموده و نسبت به تخلفات احتمالی، پیگیر شکایات باشد.

نرخ دستمزد تاکسی ها

بعلاوه براساس جلسه ای که با حضور اعضای هیئت مدیره، بازرس و تعدادی از اعضای فعال و با تجربه انجمن مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران در مورخ 29 فروردین 1402 تشکیل شد، نرخ دستمزد تاکسی های در اختیار و سرویسی با در نظر گرفتن تمام جوانب به توضیح زیر اعلام شد.

مسافت های خارج از محدوده با توافق طرفین خواهد بود.

تاکسی در اختیار:

روزانه 6.000.000 ریال (600 هزار تومان)

تاکسی سرویس:

روزانه 3.700.000 ریال (370 هزار تومان)

نرخ دستمزدهای مدیران و دستیاران تدارکات

پس از آنالیز های لازم و جمع بندی نظرات اعضای هیئت مدیره و بازرس انجمن صنفی کارگری مدیران و دستیاران تدارکات سینمای ایران و بعلاوه همفکری با تعدادی از منتخبین فعال و با تجربه صنفی، طی جلسات متعدد، در آخرین جلسه مورخ 29 فروردین 1402 نرخ دستمزدهای مصوب سال نو انجمن صنفی کارگری مدیران و دستیاران تدارکات نیز نهایی و به توضیح ذیل اعلام شد.

مدیر تدارکات: 50 تا 60 میلیون تومان

دستیار یک تدارکات: 20 تا 24 میلیون تومان

دستیار دو تدارکات: 16 تا 18 میلیون تومان

همیار تدارکات: 12 تا 14 میلیون تومان

گفتنی است معیار نرخ های اعلام شده بر اساس پروژه های سینمایی و نمایش خانگی در نظر گرفته شده است که اعضا نیز مقید به رعایت آن بوده و پس از انعقاد قرارداد موظف به ارسال تصویر آن در واتس¬اپ انجمن هستند.

بر اساس مصوبات این جلسه تاکید می گردد فعالیت دستیاران به عنوان مدیر تدارکات فقط با مجوز کتبی هیئت مدیره قانونی بوده (بر اساس تجربه، تعداد کار، سوابق و رضایت تهیه نماینده و مدیران فراوری) و همین مجوز ملاک اصلی ارتقای سمت در انجمن تلقی خواهد شد. ضمن اینکه یک دستیار تنها زمانی مجاز به فعالیت در سمت مدیر خواهد بود که جدای از داشتن مجوز انجمن، دستمزد دریافتی او کمتر از کف نرخ مصوب مدیران نباشد که بر اساس بند2 ماده 5 اساسنامه و قوانین ایجادشده با فرد خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد و او ضمن پرداخت 10درصد جریمه از قرارداد منعقدشده به صندوق انجمن، یک سال تعلیق از عضویت و پس از آن حذف دائمی از صنف در نظر گرفته خواهد شد.

همیاران و دستیاران موظفند تنها با مدیرانی همکاری داشته باشند که عضو رسمی انجمن بوده و از قبول همکاری با افراد خارج از صنف اجتناب نمایند.

مدیران نیز موظفند تنها با مدیران فراوری عضو خانه سینما فعالیت داشته باشند و در صورت مشاهده چنین مواردی گزارش آن را به بازرس انجمن مدیران فراوری و یا بازرس انجمن مدیران تدارکات اعلام نمایند تا پیگیری های لازم بعمل آید.

به مقدار کافی و چه بسا بیشتر از حد مقدار در تمام ستوه، همکار تدارکات در صنف وجود دارد، لذا به منظور حفظ امنیت شغلی از وارد کردن افراد متفرقه به چرخه کاری خودداری نموده و در صورت گزارش با فرد خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد. با رعایت مقررات و احترام به حقوق خود و همکاران می توان امنیت شغلی مستحکمی را ایجاد کنیم.

قراردادهای سال گذشته با توافق و رضایت دوجانبه قابل تغییر خواهد بود.

تهیه نمایندگان و مدیران فراوری استعلام عضویت و سمت اعضای انجمن را می توانند مستقیما از بازرس و یا رئیس صنف دریافت نمایند.

تلرانس نرخ های فوق به نوع پروژه، درجه بندی فعالیت و سوابق بستگی دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2263

به "دستمزد عوامل تدارکات و پشت صحنه در سینمای ایران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد عوامل تدارکات و پشت صحنه در سینمای ایران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید