دانیال شه بخش: از دل محروم ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران (پانا) - تنها مدال آور تاریخ بوکس ایران که چند روز پیش تاریخ سازی نموده بود از انگیزه بالای خودش و هم تیمی هایش برای درخشش در بازی های آسیایی 2022 و المپیک 2024 اطلاع داد.

دانیال شه بخش: از دل محروم ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم

دانیال شه بخش در گفت و گو با پانا، درباره سطح مسابقات دنیای و کسب نخستین مدال دنیای تاریخ بوکس ایران بعد از 84 سال گفت: مسابقات دنیای از سطح بالایی برخوردار است و تقریباً همه می دانند بعد از المپیک این رقابت ها مهم ترین مسابقه برای هر ورزشکار است، من برای نخستین بار حضور در المپیک را که آرزوی هر ورزشکاری است تجربه نموده ام و با وجود امکانات محدود و شرایط سختی که در سیستان و بلوچستان داشتیم اولین المپین این استان لقب گرفتم. آرزو داشتم در المپیک به مدال برسم که مصدومیت مانع شد اما تمام هدفم این بود در دنیای این رویا را محقق کنم که خدا را شکر این رخ داد و توانستم برای نخستین بار در تاریخ بوکس ایران در مسابقات دنیای مدال آور باشم و از دل محروم ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم. زمانی که داور یک چهارم نهایی دستم را به عنوان فرد پیروز بالا برد از ته دل اشک ریختم. چون برای رسیدن به این مدال کوشش کردم و خدا را شکر می کنم برای اولین بار برای کشور و استانم افتخارآفرینی کردم.

وی ادامه داد: در این مسابقات به خاطر جوایزی که اعطا می شد، سطح رقابت ها بالا بود و همه کوشش می کردند تا به این مدال ارزشمند برسند. من با کمترین امکانات توانستم در این رشته برای نخستین بار افتخارآفرینی کنم. کسانی که ورزش بوکس انجام می دهند می دانند برای این رشته باید امکانات اولیه را داشته باشد، اما متاسفانه در استان ما توانایی اقتصادی وجود ندارد که بتوان با کمترین دغدغه تمرین کرد. قطعاً با این مدال، بسیاری از هم استانی هایم به سمت ورزش خواهند آمد تا مثل دانیال شه بخش در جای جای دنیا پرچم ایران را به اهتزار در بیاورند.

دارنده اولین مدال دنیای بوکس ایران در خصوص شرایطش پیش از اعزام به دنیای اظهار کرد: من قبل از مسابقات دنیای در المپیک حضور پیدا نموده بودم؛ شرکت در این رقابت ها برای هر ورزشکاری یک افتخار محسوب می گردد و بنابراین من با حضور در المپیک، با یک اعتماد به نفس بالایی در دنیای شرکت کردم و اصلا به شکست فکر نکردم. هر شب رویای کسب سکو را می دیدم و راضیم که بالاخره این رویا محقق شد. من اگر مصدومیت گریبان گیرم نمیشد قطعا می توانستم در فینال هم حضور پیدا کنم. متأسفانه مصدومیتم به عصب نزدیک بود و همین موضوع باعث شد تا هیچگونه شانسی برای حضور در ملاقات نیمه نهایی و مبارزه مقابل بوکسور ازبک را نداشته باشم.

شه بخش در واکنش به عنوان جادوگر که برایش در نظر گرفته شده، گفت: من به خاطر یک سری حرکاتی که در رینگ انجام دادم مورد توجه داوران و هیئت ژوری قرار گرفتم و فکر می کنم به همین دلیل به من لقب جادوگر را دادند. کسانی که این لقب را به من دادند، لطف دارند. همه بوکسورهای ما خوب هستند و از کسب این لقب خیلی راضی هستم. مدال دنیای من باعث شد این باور در بین بوکسورها و مسئولان ورزش ایران نقش ببند که در بوکس توانایی کسب مدال داریم ولی باید کمی بیشتر به ما توجه نمایند و در بازی های برون مرزی حضور داشته باشیم. ما تا حدودی می توانیم با تمرین در ایران آماده شویم و برای پیشرفت بیشتر احتیاج داریم با بوکسورهای مطرح دنیا مبارزه کنیم. ما از بوکسورهای خوب دنیا چیزی کم نداریم و تنها احتیاج به مبارزه بیشتر داریم و به قول معروف باید تنمان به تن بوکسورهای مطرح دنیا بخورد و تجربه کسب کنیم.

ملی پوش بوکس کشورمان بعلاوه در خصوص نقش علیرضا استکی در این موفقیت مطرح کرد: فدراسیون بوکس برای ما سنگ تمام گذاشت و استکی برای ما مثل یک برادر و یک رفیق است که زحمت زیادی می کشد تا کمبودی را احساس نکنیم. این رفتار به عنوان یک مربی برای ما لذت بخش است. به عنوان یک خانواده و تیم این پیروزی بزرگ را کسب کردیم. مطمئن هستم در رقابت های مانند بازی های آسیایی و المپیک آینده افتخارات بیشتری کسب خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1919

به "دانیال شه بخش: از دل محروم ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانیال شه بخش: از دل محروم ترین استان رویای ورزش ایران را به واقعیت تبدیل کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید