خبرنگاران 9 پروژه مرمتی و احیای مواریث فرهنگی افتتاح شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پارسال دوره طلایی حوزه میراث فرهنگی استان بود، طوری که 9 پروژه مهم و ارزشمند مرمتی و احیای مواریث فرهنگی که از مطالبات بحق مردم نیز بود، در سفر ریاست جمهوری به استان افتتاح شد.

خبرنگاران 9 پروژه مرمتی و احیای مواریث فرهنگی افتتاح شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

نادر فلاحی روز پنجشنبه اضافه نمود: مجموعه بقعه شیخ کلخوران اردبیل به عنوان یکی از نفایس معماری کشور مدت ها مورد بی توجهی نهاده شده بود، که عملیات ساماندهی آن در بازه زمانی کمتر از یک سال انجام و مورد بهره برداری نهاده شد.

او اظهارداشت: در مدت یک سال بیش از 50 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد که شامل مرمت خود بقعه، تعداد 55 عدد رواق، مرمت بناهای تاریخی مجموعه، فضاسازی و ایجاد فضای سبز، ساختمان های اداری و خدماتی و نورپردازی بود.

فلاحی در خصوص اقدامات اجرا شده در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی نیز گفت: از جمله اقدامات مهم در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین ایجاد چرخه جدید در بازدید گردشگران با الحاق موزه فرش، موزه اسناد، بازگشایی جهت شربت خانه و موزه جاذبه های گردشگری استان بوده که میزان ماندگاری گردشگران را بیش از 2.5 برابر نموده و در رشد آمار گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه نمود: توسعه موزه صنایع دستی با الحاق نگارخانه صنایع دستی یکی از مهم ترین کارها در این حوزه بود که به میزان 20 میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافت و در مدت هفت ماه آواربرداری و تکمیل آن انجام و در سفر رییس جمهوری به استان، به دست وزیر میراث فرهنگی بهره برداری شد.

او با اشاره به راه اندازی چهار موزه در سال گذشته در استان گفت: این موزه ها شامل موزه فرش اردبیل، موزه تاریخ عکس و فیلم مشگین شهر، موزه شهرداری و موزه باستان شناسی خلخال بود.

فلاحی با اشاره به احیای موزه خلخال اضافه نمود: موزه خلخال از فاخرترین موزه های استان بود که به دلیل شرایط نامناسب بنای این موزه به مدت 6 سال به روی گردشگران بسته بود که جزو اولویت های نخست اداره کل در سال 98 بود و در مدت سه ماه مرمت و نواقص رفع شد و به روی گردشگران باز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 917

به "خبرنگاران 9 پروژه مرمتی و احیای مواریث فرهنگی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 پروژه مرمتی و احیای مواریث فرهنگی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید