خبرنگاران یک میلیون واحد صنفی برای اخذ مجوز بازگشایی ثبت نام نکردند

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران - خبرنگاران - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع سه میلیون واحد صنفی و صنعتی کشور، تا به امروز دو میلیون واحد با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت برای اخذ مجوز بازگشایی اقدام نموده اند و یک میلیون واحد هنوز اقدامی ننموده اند.

خبرنگاران یک میلیون واحد صنفی برای اخذ مجوز بازگشایی ثبت نام نکردند

محسن فرهادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا همه اصناف تولیدی و خدماتی در مرحله اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که از 23 فروردین در کشور و از اول اردیبهشت در تهران اجرا شد برای بازگشایی باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام می کردند و پس از دریافت پروتکل بهداشتی و دادن تعهد رعایت این پروتکل مجوز بازگشایی دریافت می کردند اما بعضی اصناف هنوز این اقدام را انجام نداده اند و فعالیت آنها غیر قانونی است.

وی گفت: واحدهای صنفی و صنعتی ثبت نام نموده متنوع بوده اند و مراکز بهداشتی - درمانی، صندلی های پمپ بنزین، مراکز صنعتی، مراکز تهیه و توزیع انواع کالاها و مراکز خدماتی مختلف را شامل می گردد. در رتبه بندی نیز بیشترین واحدهای صنفی و صنعتی ثبت نام نموده به ترتیب در استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه نمود: بیشترین ثبت نام ها نیز مربوط به واحدهای صنفی و صنعتی کوچک مانند خشکشویی ها، خواربارفروشی ها و تعمیرگاههاست. رتبه دوم شامل واحدهای اداری مانند بانک هاست و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز از نظر ثبت نام برای بازگشایی و اخذ مجوز وزارت بهداشت در رتبه سوم هستند.

وی گفت: در روزهای گذشته البته سامانه وزارت بهداشت برای استعلام از سازمان ثبت احوال دچار اختلالاتی شد اما زمان ثبت نام اصناف تا پنجم اردیبهشت تمدید شد که همه امکان ثبت نام داشته باشند.

فرهادی اضافه نمود: از نظر تعداد بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی و معادن در رتبه آخر ثبت نام برای اخذ مجوز بازگشایی هستند البته تعدادشان زیاد نیست، صندلیهای پمپ بنزین هم مشارکت کمی داشتند اما اکنون حدود 80 درصد پمپ بنزین ها ثبت نام نموده اند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه نمود: در بانک اطلاعات وزارت بهداشت برآورد داریم که حدود سه میلیون واحد صنفی و صنعتی اعم از پروانه دار و بدون پروانه در کشور وجود دارد که باید برای اخذ مجوز بازگشایی در طرح فاصله گذاری هوشمند ثبت نام نمایند. شاخص وزارت بهداشت ربطی به پروانه کسب ندارد. از این تعداد حدود یک میلیون واحد هنوز ثبت نام ننموده اند و تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند که اقدام نمایند.

وی گفت: استقبال می کنیم که همه واحدهای صنفی و صنعتی پروانه داشته باشند اما از قبل همه واحدهای بدون پروانه نیز تحت پوشش نظارت بهداشتی وزارت بهداشت بوده اند.

فرهادی اضافه نمود: رتبه بندی وزارت بهداشت از نظر استقبال برای اخذ مجوز بازگشایی بر اساس تعداد است و هنوز مقایسه بر اساس سرانه تعداد واحد نداریم بنابراین استانهایی مثل ایلام که تعداد واحدهای صنفی و صنعتی کمتری دارند، کمترین میزان ثبت نامی را دارند. البته به زودی بر اساس شاخص سرانه و درصدی نیز این رتبه بندی را انجام می دهیم.

وی اضافه نمود: در خصوص نوع صنف هم هنوز درصد و سرانه استقبال از ثبت نام را نداریم و مثلا هنوز برآوردی نداریم چند درصد رستورانها یا سوپرمارکت ها ثبت نام نموده اند و فعلا تعداد را ثبت می کنیم. ثبت نام که تمام گردد مخرج کسر تعیین می گردد و برآورد درصدی را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: یکسری واحدها مثل دامپزشکی ها در خصوص تعهدی که می دادند، حرف داشتند که با نظر آنها تعهدنامه اصلاح شد و از دیروز استقبال دامپزشکی ها برای ثبت نام در سامانه بازگشایی بیشتر شد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص ثبت نام مطب ها و مراکز درمانی گفت: مراکز درمانی و مطبها، دندانپزشکی ها، آزمایشگاههای دندانسازی هم بایدثبت نام نمایند و ثبت نام هم نموده اند که برآورد میزان مشارکت آنها را نیز اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 975

به "خبرنگاران یک میلیون واحد صنفی برای اخذ مجوز بازگشایی ثبت نام نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک میلیون واحد صنفی برای اخذ مجوز بازگشایی ثبت نام نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید