خبرنگاران کرونا استفاده از اینترنت ثابت در کهگیلویه وبویراحمد را 25 درصد افزایش داد

به گزارش مجله سفر به کانادا، یاسوج - خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا و انجام بعضی طرح های مقابله ای و کنترلی (در خانه ماندن) میزان استفاده از پهنای باند ثابت در این استان از حدود پنج درصد قبل از بروز این بیماری هم اینک به بالای 30 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران کرونا استفاده از اینترنت ثابت در کهگیلویه وبویراحمد را 25 درصد افزایش داد

جواد غلامپور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد گفت: البته بعضی مشوق ها و تخفیف های ویژه وزارت ارتباطات و شخص وزیر نیز در زمینه استفاده از پهنای ثابت در سطح ملی و این استان تاثیر بسزایی داشت.

وی یادآور شد: این در حالی است که ضریب نفوذ استفاده از پهنای باند سیار در این استان تا قبل از بیماری کرونا همیشه به میزان قابل توجهی نسبت به اینترنت ثابت (وای مکس) بیشتر بوده است.

غلامپور یادآور شد: میزان استفاده از پهنای باند سیار در این استان حدود 74.70 درصد و اینترنت ثابت نیز پنج درصد است.

وی با اشاره به میزان قابل توجه استفاده مردم از تلفن و اینترنت سیار به نسبت تلفن و پهنای باند ثابت نیز توضیح داد: از مجموع 159 هزار و 488 پورت تلفن ثابت منصوبه حدود 82 هزار پورت استفاده شده است.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در سطح استان را کمتر از 12 درصد دانست و گفت: در حالی که میزان مکالمه یک دقیقه تلفن ثابت حدود 45 ریال و تلفن سیار نیز 600 ریال است.

غلامپور همچنین تاکید نمود که حدود 70درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان به اینترنت اعم از(ای دی اس ال، 2جی، 3جی، 4جی ، وای مکس، ارزان یا گران) دسترسی دارند.

کهگیلویه وبویراحمد بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال 95 با جمعیتی حدود 713 هزار نفر دارای یک هزار و 746 روستای دارای سکنه است که 721 روستای آن بالای 20 خانوار هست.

وی با بیان اینکه 598 مدرسه روستایی در سطح استان تا خاتمه هفته دولت به انواع مودم های نسل سوم و چهارم متصل خواهند شد، گفت: هم اینک 59 مدرسه متصل شده و 67 مورد دیگر آماده اتصال تا خاتمه خرداد ماه هست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان سرمایه گذاری دولت در حوزه ایجاد زیرساخت های فناوری و ارتباطی در این استان را ظرف چهار سال گذشته افزون بر 938 میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: تا هفته دولت سال جاری نیز این رقم به بیش از 415 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

افزایش 50 برابری میزان استفاده از پهنای باند در کهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل ارتباطات زیرساخت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهمترین وظیفه این شرکت تامین زیرساخت های ارتباطی از جمله پهنای باند است.

محمد شجاعی گفت: پهنای باند مصرفی در این استان در سال 92 حدود 2 گیگ بوده هم اینک به بالای 100 گیگ رسیده است.

وی توضیح داد: همین امر فرصت شکوفایی ، بالندگی و رونق بخش خصوصی استارت آپ ها ، بیزنس ها و کسب و کارهای جدید و یا فروش های اینترنتی ایجاد نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1042

به "خبرنگاران کرونا استفاده از اینترنت ثابت در کهگیلویه وبویراحمد را 25 درصد افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا استفاده از اینترنت ثابت در کهگیلویه وبویراحمد را 25 درصد افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید