حاج رضایی: نادیده دریافت لیگ، بی انصافی است، قطبی، کریمی و نکونام لیگ را جذاب تر نموده اند

به گزارش مجله سفر به کانادا، کارشناس فوتبال ایران معتقد است حضور مربیانی چون کریمی، قطبی و نکونام در لیگ ایران، باعث جذابیت این لیگ شده است.

حاج رضایی: نادیده دریافت لیگ، بی انصافی است، قطبی، کریمی و نکونام لیگ را جذاب تر نموده اند

امیر حاج رضایی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره 15 هفته نخست لیگ برتر هجدهم، اظهار کرد: ابتدا می خواهم به تنوع مربیان اشاره کنم. مدتی بود که مربیان تغییر نمی کردند و فقط باشگاه آنها تغییر می کرد اما الان که مربیان جوان تر آمده اند قطعا لیگ ما جذاب تر خواهد شد. الان می بینیم در صدر جدول، تیم ها فاصله کمی با یکدیگر دارند که لیگ را در نیم فصل دوم جذاب تر می نماید. لیگ ما بر خلاف دیدگاه کادر فنی تیم ملی، لیگ خوبی است که می تواند بازیکنان خوبی به تیم ملی بدهد و تقریبا به یک لیگ مولد تبدیل شده که بازیکن و مربی و داور فراوری می نماید. البته این فراوری، نسبی است نه این که سیستماتیک فراوری کند. با وجود این که لیگ ما برای مربیان تیم ملی، کم رنگ است و لژیونرها بیشتر در ترکیب تیم ملی هستند اما من می خواهم بگویم لیگ داخلی ما خیلی می تواند برای تیم ملی مفید باشد و نادیده دریافت آن بی انصافی است.

وی درباره هجمه های اخیر به داوران و اشتباهات آنها در بازی ها هم گفت: شخصا سه نسل داوری را در خاطر دارم. نسل اخیر به هر دلیلی کناره گیری کردند. مظفری زاده و ترکی که خودشان کنار رفتند و در ادامه نوید مظفری و ... کنار رفتند. وقتی این ها کنار می روند باید برایشان جایگزین داشته باشیم. لیگ ما داور فراوری می نماید. این فراوریات و داوران جوان این اواخر اشتباهات زیادی داشته اند اما بر خلاف بعضی از باشگاه ها که بیانیه می دهند و مسائلی مطرح می نمایند و شاید مستنداتی هم داشته باشند، من به عنوان یک تماشاگر فکر نمی کنم تعمدی در کار باشد. باشگاه ها می توانند بگویند در بخشی هایی از مسابقه ها داوران اشتباه نموده اند اما شائبه ای وجود ندارد و داوران اشتباهات سهوی دارند.

حاج رضایی تاکید نمود: داوران به خاطر عشق خودشان می آیند و قضاوت می نمایند. بابت هر بازی 800 هزار تومان می گیرند و مگر در یک فصل، چند بازی را قضاوت می نمایند؟ دریافتی یک داور در طول یک فصل از یک بازیکن درجه چندم کمتر است. داوران تا همین یکی، دو سال قبل حتی گوشی مخصوص برای ارتباط با یکدیگر را هم در اختیار نداشتند. مگر چه امکاناتی در اختیار داوران ماست؟ داوری کار بسیار سختی است چون یک انسان با چشم قضاوت می نماید و ممکن است خطای دید وجود داشته باشد. اگر با این شرایط، باشگاه ها هم کمی رعایت نمایند واقعا بهتر است.

کارشناس فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این سوال که آیا جریانی خاص در فوتبال ایران به دنبال نتیجه دریافت یک تیم هستند یا خیر گفت: باید آگاهی داشته باشم تا بتوانم قضاوت کنم. من فوتبال ها را به وسیله تلویزیون نگاه می کنم و به وسیله رسانه ها اطلاعات می گیرم و خیلی به سیستم فوتبال ایران نزدیک نیستم. با اطلاعاتی که دارم این فرضیه ها را نمی پذیرم. حرف هایی می شونم که مثلا می خواهند پرسپولیس قهرمان گردد یا این شایعه را به راه می اندازند که مدیران فدراسیون، اصفهانی هستند و می خواهند تیم های اصفهانی قهرمان شوند. من این دو فرضیه که را رد می کنم چون لیگ، ماراتونی 30 هفته ای است و اگر کسی مدعی این فرضیه است، حتما باید شواهد و ادله قوی بیاورد تا بگردد آن را اثبات کرد.

وی در انتها اعلام کرد: مربیان جوان مثل علی کریمی و جواد نکونام برای آینده نیازمند تجربه هستند و نباید آن ها را با نتایجشان ارزیابی کرد. آن ها برای لیگ ما جذابیت می آورند چون در دوران بازیگری بازیکنان پرافتخاری بودند. این افراد می توانند تماشاگر را به استادیوم بیاورند. در کنار آنها افرادی چون رضا مهاجری و سیروس پورموسوی هم باید باشند و کار نمایند. من معتقدم افرادی همچون کریمی، نکونام و قطبی لیگ ما را جذاب تر نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 139

به "حاج رضایی: نادیده دریافت لیگ، بی انصافی است، قطبی، کریمی و نکونام لیگ را جذاب تر نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاج رضایی: نادیده دریافت لیگ، بی انصافی است، قطبی، کریمی و نکونام لیگ را جذاب تر نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید