ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز شروع می گردد

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده گفت: از ساعت 12 چهارشنبه 19 خرداد 1400، مرحله چهارم فراخوان عمومی و ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در 240 شهر شروع می گردد و تا یک هفته ادامه می یابد. متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir مراجه نمایند.

ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز شروع می گردد

محمودزاده بعلاوه گفت: حدود 80 هزار نفر متقاضی در فهرست انتظار هستند که در مراحل مختلف سیستم تایید نشده اند یا تایید شده اما سایر مراحل را تکمیل ننموده اند. این افراد هم می توانند در محله تازه ثبت نام نمایند.

او اظهار داشت که شهر تازه پردیس هیچ ظرفیتی ندارد و در این مرحله جزو شهرهای ثبت نامی نیست. پیش از این هم گفته شده بود که ظرفیت واحدهای اقدام ملی مسکن در پردیس به وسیله ثبت نام، سه هزار واحد و به وسیله مشارکت، هشت هزار واحد است که در دقایق ابتدایی نام نویسی مرحله اول، ظرفیت پردیس تکمیل شد.

درخصوص این مرحله، محمودزاده درباره امکان حضور افرادی که از مراحل قبل ثبت نام انصراف داده اند یا حتی وجهی واریز کره اما جزو انصرافی ها بودند گفت: افرادی که انصراف داده اند اگر در محدوده 240 شهر اعلام شده باشند، می توانند باز هم نسبت به ثبت نام در مرحله تازه اقدام نمایند.

به گفته وی، روال و فرایند ثبت نام مانند گذشته است و مردم نگران نباشند. قرار نیست سایت با تکمیل ظرفیت بسته گردد و متقاضیان برای نام نویسی یک هفته زمان دارند و پس از آن کسانی که ثبت نام کردند پالایش می شوند.

مسکن ملی در یک نگاه

طرح اقدام ملی مسکن شهریو ر 1398 با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد. 18 آبان همان سال، ثبت نام از متقاضیان در چهار استان شروع شد و سپس به دیگر استان ها تسری پیدا کرد. برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی 1.6میلیون نفر به وسیله سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود 25 درصد اعلام نموده اند و اسلامی، وزیر راه قول داده در نیمه اول سال 1400 ماهانه 20 هزار واحد افتتاح گردد.

این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام نموده به 3.7 میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

جزئیاتی از نحوه ثبت نام در مسکن ملی

متقاضیان طرح ملی مسکن باید شرایط اعلامی زیر را داشته باشند؛

متقاضی و افراد تحت تکفل ، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از 1384/01/01 به بعد) بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده ننموده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

-متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

-زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

-دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

-در شهرهای تازه سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر تازه مورد تقاضا .و یا در شهر مادر ملاک است

-نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …)

-توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

-امکان سپرده گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در مورد متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه

-توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

آورده اولیه در بعضی پروژه های طرح ملی مسکن 40 میلیون تومان است. در شهر تازه پردیس متقاضیان تا کنون در دو مرحله 80 میلیون تومان واریز نموده اند و تا آخر خرداد هم باید 80 میلیون تومان دیگر پرداخت نمایند.

با توجه به عدم اطلاع رسانی شفاف از سوی وزارت راه و شهرسازی، مبلغ دقیق آورده متقاضیان تعیین نیست. وام طرح ملی مسکن هم اخیرا به 150 میلیون تومان افزایش یافته است. قسط ماهانه این وام در بازپرداخت 12 ساله ساده حدود 2.5 میلیون تومان است.

پروژه های طرح ملی مسکن عموما در داخل شهرها ساخته شده، البته در تهران جانمایی این طرح در شهرهای تازه هشتگرد، پرند و پردیس و بخشی هم در شهریار و رباط کریم اجرا شده است.

در دور تازه ثبت نام که از ساعت 12 ظهر امروز شروع می گردد شهرهای ذکر شده در تهران از جمله پردیس ظرفیتی برای ثبت نام ندارند.

منبع: ایسنا و تسنیم

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1735

به "ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام مسکن ملی از ساعت 12 امروز شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید