ثبت عکس دقیق از قسمت تاریک قطب جنوب ماه

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، ناسا تصویری با جزئیات دقیق از قطب جنوب ماه ثبت نموده است. این درحالی است که محققان سعی دارند قبل از ارسال فضانوردان به ماه در ماموریت آرتمیس3 به دانش بیشتری درباره این منطقه دورافتاده دست یابند.

ثبت عکس دقیق از قسمت تاریک قطب جنوب ماه

این تصاویر از طریق یک دوربین نوری بسیار حساس ثبت شده که شدوکم(ShadowCam) نام دارد و ناسا آن را کنترل می نماید. این ابزار همراه مدارگرد ماه پس فایندر(Pathfinder)کره به فضا انتقال یافته و از طریق انستیتو تحقیقات هوافضای کره (KARI) ساخته شده است. این فضاپیما که حامل 5 ابزار علمی کره ای است در آگوست 2022 میلادی همراه یک موشک فالکون 9 اسپیس ایکس به فضا ارسال شد و در دسامبر همان سال وارد مدار ماه شد. از آن موقع تا به امروز ابزار شادوکم تصویربرداری از ماه را شروع نموده است.

دوربین مذکور برای ثبت عکس هایی با کیفیت بالا از مناطقی از ماه مناسب است که نور مستقیم خورشید را دریافت نمی نمایند، زیرا نسبت به دیگر دوربین های ماه نسبت به نور حساسیت بیشتری دارد. شدو کم با ثبت عکس از مناطقی از قطب جنوب ماه که در سایه قرار دارند زیربنایی برای ماموریت آرتمیس 3 و ماموریت های رباتیک آینده فراهم می نماید.

این دوربین توانسته عکس دقیق تری از دهانه شکلتون(Shackelton Crater) ثبت کند که نزدیک قطب جنوب ماه واقع شده است و دیوارها و کف آن همواره در سایه است.

شدو کم روی این دهانه با عرض 21 و عمق 4.2 کیلومتر تمرکز کرد. چنین مشاهداتی می تواند به توصیف سنگ های منطقه و شکل ها و سرعت سنگ هایی که مسیرها را ایجاد می نمایند، یاری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2268

به "ثبت عکس دقیق از قسمت تاریک قطب جنوب ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت عکس دقیق از قسمت تاریک قطب جنوب ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید