آیا می دانید توماس ادیسون یک اختراع ترسناک دارد؟!

به گزارش مجله سفر به کانادا، توماس ادیسون را اغلب مردم به عنوان یک مخترع نابغه می شناسند، اما بیشتر ما از برخی اختراعات عجیب و ناموفق او خبر نداریم.

آیا می دانید توماس ادیسون یک اختراع ترسناک دارد؟!

خبرنگاران | ادیسون اختراعات پیروز خیلی زیادی دارد؛ از لامپ های التهابی گرفته تا فونوگراف (دستگاه ضبط صدا) و دوربین تصاویر متحرک. اما همۀ اختراعات او تا این میزان پیروز نبوده اند. بعد از اینکه ادیسون در سال 1877 دستگاه ضبط صدا را ساخت، ایدۀ جالبی به ذهنش رسید. او تصمیم گرفت یک عروسک سخنگو بسازد؛ چیزی که تا قبل از آن وجود نداشت.

به گزارش خبرنگاران ؛ اما این اختراع تازۀ ادیسون شبیه عروسک های فیلم های ترسناک از کار عایدی! عروسک های ادیسون بدنی چوبی و فلزی، سری از جنس سرامیک و فونوگراف های کوچکی در درون سینه شان داشتند که قرار بود صدای آن ها را فراوری کند. این فونوگراف ها، صدای ضبط شدۀ زنان جوان را که آواز های بچگانه می خواندند پخش می کردند.

اما مشکل اصلی در همین صدا بود. تکنولوژی اولیه و توسعه نیافتۀ فونوگراف باعث فراوری یک صدای زیر و گوشخراش می شد که بیش از لالایی، شبیه صدای شیاطینی بود که در کابوس ها به آدم حمله می نمایند! این صدای وحشتناک وقتی با قیافۀ وهم آور عروسک ها ترکیب می شد، یک کابوس کامل را شکل می داد.

اما این تنها دلیلی نبود که باعث شد این عروسک ها به یک شکست تجاری تبدیل شوند. مشکل دیگر آن ها این بود که قطعاتشان خیلی راحت گم می شدند و فونوگراف های داخل آن ها هم خیلی شنماینده بودند. در نهایت شاید مهم ترین عامل این شکست، قیمت بالای عروسک ها بود که اصلا به پرداختنش نمی ارزید!

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیومنبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2202

به "آیا می دانید توماس ادیسون یک اختراع ترسناک دارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید توماس ادیسون یک اختراع ترسناک دارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید