تکمیل محور فرهنگی جهانگرد بلوار ماهان کرج

به گزارش مجله سفر به کانادا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تکمیل محور فرهنگی جهانگرد بلوار ماهان کرج صورت می پذیرد.

تکمیل محور فرهنگی جهانگرد بلوار ماهان کرج

عمار ایزدیار، عضو شورا شهر کرج عنو ان کرد: اگر چه سینما هجرت یکی از اماکن فرهنگی در بافت قدیمی شهر است که تمام جوانا ن دهه ها 50 تا 80 از آن خاطره دارند، اما سالهاست که بدلیل موقعیت مکانی و عدم امکانات لازم بلا استفاده مانده است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورا شهر کرج اعلام کرد: در آنالیز ها و ارز یابی ها صورت گرفته از سوی کارشناسان اقتصاد و فرهنگی نیز بر این مهم تأکید شد که این سینما رونق گذشته را نخواهد داشت.

او در ادامه اضافه نمود: پیشنهاد توافق و تهاتر میان حوزه هنر به عنوان مالک به شهر دار ارائه و قرار شده است تا جایگزین سینما هجرت در یکی از اماکن اصلی شهر احتمالا بلوار ماهان زمینی اختصاص پیدا کند و در آنجا سینما یی با همین نام ساخته گردد تا بتوانیم در بلوار ماهان محور فرهنگی جهانگرد خود را تکمیل کنیم.

ایزد یار خاطر نشان کرد: باید باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد، خانه هنر مند ان، پارک بانو ان، پارک ایران کوچک و در کنار آن مجموعه یا مجتمع سینمایی هنر تحت مدیریت حوزه هنر استان احداث گردد تا مردم بتوانند در هسته مرکز کرج از آن مجموعه بهره مند شوند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورا شهر کرج یاد آور شد: بعلاوه در موقعیت مکانی سینما هجرت فعلی بحث تعریض خیابان را داریم، چرا که اولویت و گله اصلی مردم در ورود کرج بحث ترافیک است که اگر بتوانیم آن محور را باز کنیم، این معضل برطرف خواهد شد.

عضو شورای شهر گفت: در این میان میتوان با همکاری نهاد های مرتبط از جمله اداره کل میراث فرهنگی، جهانگرد و صنایع دستی استان البرز به عنو ان دستگاه متولی در جبهه شمالی میدان کرج محور تاریخی جهانگرد بین قلعه صمصام و پل دختر ایجاد نموده و در ضلع جنوبی تعریض خیابان صورت گرفته تا موجبات سهولت در رفت و آمد فراهم گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1899

به "تکمیل محور فرهنگی جهانگرد بلوار ماهان کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل محور فرهنگی جهانگرد بلوار ماهان کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید