بوئینگ 777X: بزرگ ترین هواپیمای دو موتوره جت دنیا آماده پرواز است

به گزارش مجله سفر به کانادا، شرکت هواپیمایی بوئینگ روز شنبه اولین پرواز آزمایشی هواپیمای جدید 777X را با موفقیت پشت سر گذاشت و برای ورود رسمی آن به ناوگان هواپیمایی جهان آماده می گردد.

بوئینگ 777X: بزرگ ترین هواپیمای دو موتوره جت دنیا آماده پرواز است

در سال های اخیر، شرکت بوئینگ با چالش های بزرگی روبرو بوده که بزرگ ترین آن مربوط به دو سقوط بد هواپیمای 737 مکس است.

تاخیر در پرواز این مدل هواپیماها و تحویل آن ها به مشتریان، لغو مجوز پروازهای این هواپیما و خسارت های زیادی که بوئینگ متحمل شد؛ مهندسان این شرکت را وادار کرد دست به اصلاحاتی در موتور آن بزنند که حاصل آن بزرگ ترین هواپیمای جت دو موتوره جهان به نام 77 ایکس است.

اولین پرواز هواپیمای بوئینگ 777 ایکس روز شنبه و از آشیانه کارخانه بوئینگ در شهر سیاتل امریکا بود. پروازی 4 ساعته که کاملا موفقیت آمیز بود. در هفته گذشته، دو بار برنامه اولین پرواز آزمایشی این هواپیمای مسافربری به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی لغو شد.

بوئینگ 777 ایکس آخرین مدل از هواپیمایی است که برای اولین بار در سال 1994 ساخته شده و به پرواز درآمد. شرکت بوئینگ از آن سال تا کنون مدل های مختلفی از این سری هواپیما را روانه آسمان نموده است.

این هواپیما به دو موتور جت مجهز شده و جزو هواپیماهای دو راهرویی محسوب می گردد. این هواپیما گنجایش 400 مسافر را دارد و قیمتی 420 میلیون دلاری دارد. قرار است شرکت هواپیمایی امارات در دبی اولین سفارش های بوئینگ 777 ایکس را سال آینده تحویل بگیرد.

اولین سفارش ها در سال 2021

شرکت بوئینگ به خاطر مشکلاتی که در موتورهای جدید GE9X شرکت جنرال الکتریک به وجود آمده؛ ناچار شد سفارش ها را برای سال آینده به تاخیر بیندازد اما زمان تحویل به طور دقیق تعیین نیست و بستگی زیادی به صدور مجوزهای 777X دارد.

هواپیمای 777 ایکس به طور کامل یک نمونه بازسازی و بهبود داده شده همان هواپیمای 737 مکس است. بال ها به طور کامل بازسازی شدند و نوک های آن ها تاشو هستند تا در آشیانه ها راحت تر پارک شوند. موتورهای جدیدی روی هواپیما نصب شده است و در بدنه هم شاهد تغییراتی هستیم؛ از جمله اینکه کشیده تر شده و طول آن به 76 متر می رسد.

مدیران بوئینگ تاکید زیادی دارند که با صبر و حوصله تمامی آنالیز ها و ارزیابی های فنی و ایمنی را روی 777 ایکس انجام دهند تا مطمئن شوند هیچ چیزی بدون تست و آنالیز باقی نمانده است. آن ها به خبرنگاران گفتند: این تنها راهی است که در پیش داریم.

علاوه بر سازمان FAA ایالات متحده، بسیاری از نهادها و سازمان های هوانوردی جهان از جمله آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا اعلام کردند باید از ایمنی هواپیمای جدید بوئینگ اطمینان حاصل نمایند و بعد مجوز ورود به ناوگان هوایی را بدهند.

بوئینگ تا کنون نزدیک به سفارش 309 فروند 777X دریافت نموده است که 200 مورد آن ها از خاورمیانه و شرکت های هواپیمایی امارت، قطر ایرویز و الاتحاد ایرویز امارات هستند.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 714

به "بوئینگ 777X: بزرگ ترین هواپیمای دو موتوره جت دنیا آماده پرواز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ 777X: بزرگ ترین هواپیمای دو موتوره جت دنیا آماده پرواز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید