به این هفت علت سفر بعد شما باید زمینی باشد

به گزارش مجله سفر به کانادا، هر بار که پای تعطیلات و مسافرت به میان می آید، معمولا حرف از سفر سریع السیر با هواپیما به جایی عجیب و غریب می گردد. اما مگر تعطیلات عین قارچ از زیر زمین درمی آید یا این که پول علف خرس است!؟

به این هفت علت سفر بعد شما باید زمینی باشد

مردم می گویند: با هواپیما زودتر می رسیم ولی با قطار پیر آدم درمی آید. شاید این حرف درست باشد اما براساس آنالیز اجرا شده در اداره آمار آمریکا، آن دسته از مردم آمریکا که اهل سیر و سفر هستند 44 درصد از پولی را که برای گشت و گذار کنار گذشته اند خرج ایاب و ذهاب می نمایند. به این معنا که کمابیش نیمی از پول مسافر خرج رسیدن به مقصد و بازگشت به مبدا می گردد. شمایی که خیال دارید این قدر پول دور می ریزید، چرا خرج کرایه تاکسی، رزرو بلیت یا خرید بلیط هواپیما تاخیری و همسفران ناخواسته می کنید؟

به همین خاطر است که گروهی از کارشناسان پس از آنالیز شیوه های مختلف سفر به این نتیجه رسیدند که به دلیل های مختلف سفر زمینی جدای از این که جلوی ورشکستگی شما را می گیرد برترین شیوه مسافرت است. حال، ما با این مطلب بنا داریم به شما یاری کنیم تا در هنگام سفر زمینی در هزینه و شاید هم در وقت صرفه جویی کنید. مجله خبرنگاران

فواید سفر زمینی

فضای اختصاصی در اختیار دارید

خودروی شما، دوست شما است. بر اساس آنالیز های اجرا شده در سال 2017 میلادی یک ـ سوم آمریکایی ها در عمل نام روی خودروهای خود می گذارند و 48 درصد آمریکایی های بزرگسال می گویند که طولانی ترین رابطه محبت آمیز ای که داشته با خودرویش بوده است. فضای داخل خودرو، فضای امنی است که در آن شما و همسفرهایتان می توانید با هم گفت وگو کنید، آواز بخوانید، بازی کنید، به موسیقی گوش دهید، غذا بخورید و حتی بخوابد. بعلاوه نه غریبه ای بین تان هست که دزدیده به حرف های شما گوش بدهد و نه غم سرما را دارید و نه غصه گرما. امتیاز همراهی بچه ها را هم که به سفر با خودرو اضافه کنید، جنس تان جور جور می گردد. سفرهای زمینی مسلما برترین روش سفر و بردن خانواده از نقطه الف به ب است چون از اساس مانند این است که خانه خود را همراه می برید (منهای حمام و دستشویی!). در اوقاتی هم که به فضای بیشتری احتیاج پیدا می کنید، خدا را شاکر باشید که می توانید جایگاه های جلو را در حالت خواب قرار دهید. خلاصه هر کاری دوست داشته باشید می توانید بکنید و احساس کنید که هم اینک در خانه خود به سر می برید. چگونه آسوده سفر کنیم؟

آقای خودتان هستید

بی پرده بگوییم که ضروری است در سفر زمینی یکی ـ دو نفر را همراه خود داشته باشید تا در مواقع لزوم از قبیل پنچری خودرو به شما یاری نمایند.

زمانی که با هواپیما، قطار، کشتی و اتوبوس سفر می کنید همه چیز شما طبق برنامه زمان بندی شده است. یعنی ساعت حرکت، زمانی که به مقصد می رسید، تاخیرات احتمالی و حتی مواردی که اعصاب شما را به هم می ریزند تقریبا از قبل مشخص شده اند. به بیان دیگر، شما هیچ کنترلی روی موارد قطعی و احتمالی سفر ندارید. برای مثال اگر در هواپیما و در اوج 30 هزار پایی خسته شدید هیچ کاری به جز تحمل از دست تان ساخته نیست.

اما در سفر با خودرو می توانید نقشه را درآورید به هر مقصدی که خواستید رو کنید و در طول راستا هر جا عشق تان کشید بزنید کنار و سرگرمی کنید. به شما پیشنهاد می کنید که در هنگام سفر با خودرو شخصی برنامه کاربردی Waze را دانلود و در گوشی هوشمند خود نصب کنید تا با سهولت بیشتری راستا و جهت مد نظر خود را پیاده کنید.

به هر طرف که خواستید بروید

به فرض که تعطیلات کوتاه مدت چند روزه برایتان پیش آمده است، می توانید به نزدیک ترین شهر یا استان اطراف خودتان که جاذبه های گردشگری مثال زدنی دارد سفر کنید. خلاصه این که در سفر زمینی همه چیز به خودتان بستگی دارد.

برترین قسمتش این است که به هر طرف که خواستید می روید. تازه اگر خیلی خوش گذشت می توانید بدون به دور از دغدغه وسیله بازگشت چند روز دیگر در سفر بمانید.

از محاسن دیگر سفر با خودرو این است که محدویتی در بستن بار و بنه ندارید و مجبور نیستید که بایت ساک و چمدان خود هزینه اضافه پرداخت کنید.

هزینه سفر زمینی قابل کنترل است

مهمترین چیزی که در سفر نقش بازی می نماید پول است. اگر درست و حسابی برنامه ریزی نموده باشید، سفر زمینی می تواند به یکی از ارزان ترین سفر های شما تبدیل گردد. برای نیل به این هدف ضروری است تا مواردی از قبیل نزدیک بودن مقصد، تهیه فهرستی از اقلام مورد احتیاج در هنگام سفر، استفاده از امکانات رایگان در طول سفر و مدیریت هزینه اسکان و غذا را مد نظر قرار دهید.

در سفر با خودرو هر چه دل تان می خواهد بردارید

شکی در این زمینه نیست اما هیچ گاه سه بطری شامپو در ساک و چمدان خود نگذارید. در سفر زمینی می توانید چیزهایی مانند یک بالش کوچک، تشکچه، مجله یا کتاب برای مطالعه و اقلام خوراکی با ماندگاری بالا بردارید. با رعایت چنین موردی فضای بیشتری در خودرو باقی می ماند که البته سبب راحتی شما و همسفرانتان می گردد.

حیوان خانگی را در مسافرت با خود ببرید

چه طور دل تان می آید حیوان خانگی بامزه خود را در خانه بگذارید و خودتان پی سرگرمی و خوش گذرانی بروید؟ پس نکنید! بدون شک وقتی حیوان خانگی رفیق سفر شما باشد، سفرتان عالی و شاداب تر می گردد. براساس تحقیق اجرا شده در ماه ژوییه 2016، 37 درصد کسانی که حیوان خانگی دارند به هنگام سفر حیوانات را با خود همراه می نمایند و دلیلش پر واضح است؛ همسفران بامزه ای هستند! کم توقع و توی دل برو!

در سفر با خودرو مجال هنرنمایی پیش روی شما است

یک سیستم صوتی جمع وجور دست وپا کنید و در سفر هر جا فرصتی دست داد بزنید زیر آواز و حالش را ببرید. اگر هم که اهل مطالعه هستید می تواند در همان ضمن که پشت فرمان خودرو نشسته اید به کتاب صوتی گوش فرادهید.

گاهی هم بد نیست که سکوت کنید و محو تماشای زیبایی طبیعت اطراف شوید. یا این که دم را غنیمت بدانید و با همسفر خود یک دل سیر درد دل کنید.

مخلص کلام این که در سفر زمینی دست به هر کاری که می زنید از ثبت خاطرات، آدم هایی که می بینید و حس و حال سفر غافل نشوید.

با این روش ها سفر زمینی شما تبدیل به سفری فراموش نشدنی می گردد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1920

به "به این هفت علت سفر بعد شما باید زمینی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این هفت علت سفر بعد شما باید زمینی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید