بهره گیری از مزیت رایانه های کوآنتومی برای مدیران فناوری

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرگزاری خبرنگاران-عصر رایانه های کوانتومی در آینده نزدیک از راه می رسد با توجه به اینکه این فناوری سالانه میلیارد ها دلار ارزش تولید می کند، آمادگی برای همراهی با تحولات ناشی از آن ضروری است.

بهره گیری از مزیت رایانه های کوآنتومی برای مدیران فناوری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آلبرتو دی مگلیو رئیس آزمایشگاه اوپن لب در سرن در این مورد گفته است: رایانه های کوانتومی برای حل مسائل رمزنگاری و بهینه سازی فعالیت های مختلف نویدبخش هستند و شرکت ها در تلاشند تا آن ها را برای استفاده های تجاری کاربردی کنند.

بر اساس بررسی های مؤسسه Deloitte، سرمایه گذاران خطرپذیر در طول سال 2021 بیش از یک میلیارد دلار در کسب و کار های کوانتومی سرمایه گذاری کردند. آن ها طی 12 ماه آینده علاقه بیشتری به سرمایه گذاری خواهند داشت و مجموع هزینه های مربوط به این کار تا انتها سال به بالای 5 میلیارد دلار خواهد رسید.

این تزریق پول نقد به فناوران کمک می کند تا رایانه های کوانتومی قابل اعتماد و مفیدی را توسعه داده و ابداع کنند. این در حال حاضر یک اولویت بزرگ است، زیرا تلاش ها برای افزایش تعداد بیت های کوانتومی - یا کیوبیت ها - در دسترس برای محاسبات به کسب و کار ها کمک می کند تا برای شناسایی موارد استفاده تازه رایانه های کوانتومی اقدام کنند.

بر اساس برآورد Deloitte ده ها شرکت در سراسر جهان از رایانه های کوانتومی به عنوان بخشی از عملیات روزانه خود در سال جاری استفاده خواهند کرد. این فناوری سالانه میلیارد ها دلار ارزش تولید می کند، به همین دلیل است که مدیران فناوری شرکت ها باید از هم اکنون برای بهره گیری از مزیت کوانتومی آماده شوند.

بر اساس بررسی های دو شرکت کوانتومی زاپاتا کامپویتینگ و ویک فیلد ریسرچ سه چهارم (74 درصد) مدیران ارشد شرکت های تجاری معتقدند سازمان هایی که به زودی رایانه های کوانتومی را به کار نگیرند، به سرعت از رقبا عقب خواهند افتاد.

به گفته دی مگلیو، مؤثرترین رویکرد ایجاد شبکه هایی است که به کاربران کل اکوسیستم گسترده متشکل از شرکای داخلی و خارجی اجازه می دهد درباره چالش هایی که کسب وکار ها با آن روبرو هستند فکر کنند و راه حل های بالقوه مبتنی بر پردازش کوانتومی را ارائه دهند. در عین حال، ساخت این اکوسیستم یک عنصر ضروری برای حرکت به سمت برنامه های کاربردی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2120

به "بهره گیری از مزیت رایانه های کوآنتومی برای مدیران فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از مزیت رایانه های کوآنتومی برای مدیران فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید