برترین مکان های جهان برای اسکی روی آب

به گزارش مجله سفر به کانادا، اگر شما هم به ورزش اسکی روی آب یا کایت بوردینگ علاقه دارید، شناخت برترین مکان های جهان برای این ورزش بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

برترین مکان های جهان برای اسکی روی آب

اسکی روی آب یا کایت بوردینگ یکی از ورزش های هیجان انگیز و پرطرفدار جهان است. افراد زیادی در سراسر جهان به این ورزش علاقه دارند و برای لذت بردن از آن در فصل های مشخصی به بعضی سواحل می فرایند. نقاطی در جهان وجود دارد که به عنوان برترین مکان ها برای اسکی روی آب شناخته شده است. از جمله عواملی که این منطقه ها را ممتاز نموده است، آب و هوای مساعد در بعضی فصول سال است.

از هر فرد متخصصی در رابطه با برترین مکان ها برای اسکی روی آب بپرسید، عامل مساعد بودن آب و هوا و وزش باد را در نظر می گیرد تا برترین مکان ها برای کایت بوردینگ را بر این اساس معرفی کند. در این مطلب به آنالیز 13 مکان برتر برای اسکی روی آب می پردازیم و فصل های مناسب برای اسکی در این منطقه ها را آنالیز می کنیم.

مکان: 60مایلی ساحل اصلی مراکش، ساحل در کنار صحرا قرار گرفته است و از نظر موقعیت آب و هوایی مشخصاتی شبیه به جزیره فوئرته ونتورا در مجمع الجزایر قناری دارد. بیشتر بازدیدنمایندگان این ساحل اروپایی ها هستند و آمریکایی ها کمتر به ساحل خوش آب و هوای مراکش می آیند.

برترین فصل: مه، سپتامبر

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: جهت وزش باید و شدت آن این ساحل را به یکی از برترین مکان ها برای اسکی روی آب تبدیل نموده است. برای تغییر جهت احتیاجی به نشستن ندارید، باد شما را به هر جا که بخواهید، می برد.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: این ساحل یکی از برترین آب ها برای آموزش تازه کارها است، تنها نکته قابل توجه در بحث آموزش، صخره هایی است که در عمق کم ساحل وجود دارد و باید مراقب آن ها بود.

توجه داشته باشید استفاده از کایت کوچک برای سواری روی آب های این ساحل، مناسب تر است.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: بهتر است در این روزها استراحت کنید تا فردا باد به سراغ شما بیاید، فاصله میان روزهایی با آب و هوای مساعد و روزهای بدون وزش باد در این ساحل کم است.

مکان: جزیره مائوئی یکی از برترین مکان ها برای اسکی روی آب است. اگر تازه کار هستید و در پی مکانی ایده آل برای آموزش می گشت، بهتر است خودتان را خسته نکنید و یک راست به سراغ جزیره مائوئی بروید. در دهه 1990 بسیاری از اسکی روی آب بازها در این منطقه به تمرین و خلق تکنیک های تازه پرداختند.

برترین فصل: تمام فصول سال!

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: باد در این منطقه همواره در حال وزش است، زیست بوم آب این دریا به گونه ای است که شرایط را برای ورزش اسکی روی آب مساعد نموده است.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: برای سواری روی آب های جزیره مائوئی نباید عجله کرد. آب این ساحل رفتار خاصی دارد و هر ورزشکاری برای آغاز اسکی روی آب های این منطقه باید ابتدا باید از راهنمای اسکی روی آب های مائوئی در 20 روز استفاده کند.

اگرچه تمام فصول سال برای اسکی کردن روی آب های جزیره مائوئی مناسب است، ولی بسیاری از ورزشکاران در ماه های مارس و آوریل و اکتبر و نوامبر به این ساحل می آیند.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: اگرچه روزهای بدون باد در جزیره مائوئی بسیار کم است ولی اگر از اقبال بد شما روزی که شما در این جزیره بودید شدت وزش باد کم بود، بهتر است تا قبل از ساعت 11 صبح خود را به ساحل برسانید و بعد از آن به پیاده روی و دوچرخه سواری بپردازید.

مکان: دریاچه گاردا، بزرگ ترین دریاچه ایتالیا، محلی محبوب نزد اروپایی ها است. بدون شک هر اروپایی برای یک بار هم که شده، در طول عمر خود به این دریاچه می آید و از آب و هوای آن لذت می برد.

برترین فصل: مه، سپتامبر

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: الگوی وزش باد در منطقه و تپه هایی که دورتادور دریاچه را احاطه نموده اند، باعث شده تا بادی که از شمال به سمت دریاچه حرکت می نماید در فضای میان تپه ها جریان پیدا کند. در فصل تابستان وزش باد جنوبی، باعث گرم شدن فضای دریاچه می گردد.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: به این موضوع توجه داشته باشید که تمام فصول سال و تمام نقاط ساحل برای اسکی روی آب مناسب نیستند. برای آغاز اسکی باید به وسیله قایق های ساحل به سمت عمیق دریاچه کشیده شوید.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: خوشبختانه سرگرمیات زیادی در این دریاچه وجود دارد تا در صورت آب و هوای نامساعد بتوانید از آن ها لذت ببرید. دوچرخه سواری، پاراگلایدر، گذراندن وقت در کنار ساحل تنها بخشی از آن ها است.

مکان: جزیره ماداگاسکار را می توان به عنوان یکی از برترین مکان ها برای اسکی روی آب شناخت. جزیره ماداگاسکار و حومه آن هر ساله هزاران توریست را جذب می نماید.

برترین فصل: آوریل، نوامبر

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: بادهای قوی و آب شفاف و تمیز این جزیره، ماداگاسکار را نسبت به سایر جزایر متمایز نموده است.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: بخش هایی از سواحل و تالاب ها در جزیره محافظت شده است و هر فردی اجازه ورود ندارد.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: پیاده روی در سواحل ماداگاسکار یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات است.

مکان: یکی از برترین مکان ها برای لذت بردن از موج سواری و تماشای بافت تاریخی، شهرهای شمالی آفریقا است. سواحل شمالی آفریقا محلی است که ماهیگیران زیادی در طول روز ماهی گیری می نمایند و وزش باد در این منطقه توقف ندارد.

برترین فصل: آوریل، سپتامبر

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: خط ساحلی آفریقا برترین موج ها را برای اسکی روی آب و موج سواری دارد.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: اسکی روی آب در این منطقه به تجربه احتیاج دارد، اگر روزی قصد اسکی بر روی آب های سواحل شمال آفریقا را داشتید، حتما با یک مربی همراه شوید. ماه جولای را می توان بدترین ماه برای رفتن به این سواحل دانست، وزش باد در این ماه بسیار شدیدتر از حد معمول است.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: بهتر است تا دوربین خود را بردارید و سری به سواحل رنگارنگ بزنید تا زیباترین عکس ها را از این سواحل بگیرید.

مکان: جزایر تورکس و کایکوس در دریای کارائیب. موج های بلند و شن و ماسه هایی با بافت نرم ساحل این جزایر را منحصربه فرد نموده است.

برترین فصل: نوامبر، ژوئن

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: بافت ساحل تورکس و کایکوس از شن و ماسه با بافت ریز است و هیچ سنگ بزرگی در قسمت کم عمق آب وجود ندارد، به همین علت این مکان را می توان به عنوان یکی از برترین سواحل شناخت.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: بافت خوب ساحل نباید شمارا گول بزند و همچنان باید مراقب ناهمواری های کنار ساحل باشید.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: برترین سرگرمی در این روزها اجاره کردن یک جیپ و زدن به دل طبیعت است.

مکان: ساحل ملی کیپ هاتراس در 70 کیلومتری کارولینای شمالی قرار گرفته است و به عنوان یکی از برترین آب ها برای موج سواری و اسکی روی آب شناخته شده است. این ساحل در فصل تعطیلات حسابی شلوغ می گردد.

برترین فصل: آوریل، نوامبر

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: بادهایی که از سمت شمال به جنوب می وزند به وسیله بلندی های اطراف ساحل در این منطقه به نوعی گیر می نمایند و وزش مداوم باد در بعضی از فصل های سال محیط را مناسب می نماید.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: بسیاری از بخش های این ساحل محافظت شده است و برای تمرین افراد تازه کار مناسب نیست، اگر تازه آغاز به ورزش اسکی روی آب نموده اید، به بخش های مخصوص افراد تازه کار بروید.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: عکاسی و گذراندن وقت در کنار ساحل برترین سرگرمیات در روزهای آرام است.

مکان: رودخانه کلمبیا در 80 کیلومتری اورگن و واشنگتن، جایی که فشار هوا میان اقیانوس تونل بادی ایجاد می نماید که برترین مکان برای اسکی روی آب است. در کنار موقعیت خوب رودخانه، بافت کف رودخانه از ماسه ریز است و شرایط را بیش ازپیش مناسب نموده است.

برترین فصل: مه، سپتامبر

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: هوای خوب را می توان یکی از عوامل مهم در ممتاز شدن این دریاچه دانست. در فصل تابستان زیبایی های طبیعت این مکان را به جای برترین برای گذران وقت تبدیل می نماید.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: به علت وجود جریان باد مخالف در این منطقه، اسکی برای تازه کاران کاری پر ریسک خواهد بود. در فصل بهار باید مراقب موج های ناگهانی بود.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: تماشای آبشار، قایقرانی و دوچرخه سواری در کوهستان.

مکان: کابو سن لوکاس در خلیج کالیفرنیا، شهری در انتهای شبه جزیره باخا در کالیفرنیا، به عنوان یکی از برترین مکان ها برای اسکی روی آب شناخته می گردد. هیچ هتل لوکسی در این منطقه وجود ندارد، اگر در پی سرگرمیات لوکس هستید، این منطقه برای شما مناسب نیست، ولی اگر در پی هیجان هستید، به مکان درستی آمده اید!

برترین فصل: نوامبر، آوریل

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: باد پایدار از ساعت 11 صبح تا غروب خورشید می وزد. زمان طلایی را از دست ندهید!

پیشنهادهایی برای تازه کارها: اگر باد جنوبی شدید باشد، به احتمال زیاد کنترل خود را از دست خواهید داد، چون بادهای جنوبی منطقه شدید هستند.

شاید خنده دار باشد، ولی این دریا هنوز سارق دریایی دارد و باید مراقب آن ها بود.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: کافی است 45 دقیقه به سمت لاپازار برانید تا از غواصی در آب های آن لذت ببرید.

مکان: جمهوری دومینیکن کشوری در بخش شرقی جزیره هیسپانولا در دریای کارائیب است، سالانه هزاران ورزشکار برای انجام تمرین های حرفه ای به این منطقه می آیند.

برترین فصل: ژوئن، اوت

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: تابستان برترین فصل برای وقت گذرانی در این منطقه است و خبر خوش این که این فصل برای اسکی روی آب مناسب است، پس با خیال راحت در فصل تعطیلات به جمهوری دومینیکن بروید!

پیشنهادهایی برای تازه کارها: در روزهای شلوغ بهتر است تا قبل از ساعت 11 صبح در ساحل حضورداشته باشید تا در حین اسکی با مشکل روبرو نشوید.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: دوچرخه سواری در کوهستان و غواصی از برترین سرگرمیات در روزهای گرم است.

مکان: بونیر، بونیر یکی از سه جزیره از مجموعه جزایر کارائیب هلند است. طبیعت بکر این جزیره آن را از نمونه های مشابه متمایز نموده است

برترین فصل: فوریه، جولای

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: در انتهای جنوب جزیره آپارتمان های با بافت خاص وجود دارد که در منطقه منحصربه فرد است و مسافران می توانند در آن ها اقامت داشته باشند.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: در سواحل بونیر دوره های آموزش روزانه برای اسکی روی آب وجود دارد که افراد آماتور می توانند از آن ها استفاده نمایند.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: غواصی برترین سرگرمی این روزها است، بیش از 50 مکان محافظت شده در سواحل بونیر وجود دارد که می توانید از آن ها لذت ببرید.

مکان: جزیره چادره جنوبی در خلیج مکزیک در جنوب استان تگزاس. اگرچه این منطقه بیشتر روزهای سال برفی است، ولی در فصل های متعادل برترین زمان برای اسکی روی آب است.

برترین فصل: مارس، ژوئن

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: این منطقه وسعت کمی دارد، ولی با همین وسعت کم به عنوان یکی از برترین مکان ها برای اسکی روی آب شناخته شده است.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: احتیاجی نیست نگران موج های شدید و وزش باد تند باشید، بیشتر اوقات در ماه های مارس و ژوئن جو این منطقه متعادل است.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: صید ماهی قزل آلا می تواند بعدازظهر دل انگیزی را برایتان رقم بزند.

مکان: منطقه دیولون در کلرادو، محلی برای اسکی روی یخ!

برترین فصل: اواخر دسامبر، مارس

چه عواملی ساحل را متمایز نموده است: سطح آب منطقه دیولون در فصل زمستان کاملا یخ می زند و بسیاری از افراد از این محل برای اسکی روی یخ و برف استفاده می نمایند که در نوع خود منحصربه فرد است.

پیشنهادهایی برای تازه کارها: بهتر است در روزهایی که باد شمالی در حال وزش است، برای اسکی به منطقه دیولون بروید. جاده های منتهی به این منطقه خطرناک است، باید بااحتیاط رانندگی کرد.

در روزهای بدون وزش باد چه کنیم: پیست اسکی در 15 کیلومتری منطقه قرار گرفته است، در صورت مساعد نبودن هوا کافی است 30 دقیقه رانندگی کنید تا به پیست اسکی نزدیک دیولون برسید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com / true
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2050

به "برترین مکان های جهان برای اسکی روی آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مکان های جهان برای اسکی روی آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید