بازسازی ویلا: بازسازی سرباز هخامنشی تخت جمشید به روش 2500 سال پیش شروع شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، پروژه بازسازی یکی از نقوش برجسته هخامنشی به روش 2500 سال قبل در تخت جمشید شروع شده است.

بازسازی ویلا: بازسازی سرباز هخامنشی تخت جمشید به روش 2500 سال پیش شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

شهرام رهبر مدیر داخلی مجموعه جهانی تخت جمشید، با بیان اینکه بازسازی یکی از نقوش هخامنشی به ابعاد 30 در 50 سانتی متر با ابزار آهنی در حال بازسازی است، گفت:

هم اینک بازسازی این نقش برجسته به وسیله یکی از متخصصین سنگ تراش پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در حال اجرا است که طبق برنامه ریزی ها تا چند روز آینده به سرانجام می رسد.

رهبر در ادامه به اهداف اجرایی این پروژه اشاره نمود و اضافه نمود که شناسایی دقیق ابزار مورد استفاده هخامنشیان برای ساخت، تراش و صیقل دادن نقوش و مدت زمان احتمالی که صرف ساخت این نقوش می گردد از جمله اهداف بازسازی این نقوش سنگی است.

مسئول کارگاه بازسازی نقش برجسته هخامنشی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح، کپی کاری نقوش نیست، گفت که هدف ما در واقع شناسایی روش ساخت این نقوش و رسیدن به یک جواب منطقی و اصولی است.

رهبر در ادامه اضافه نمود که نیم تنه یکی از سربازان هخامنشی که در مجموعه جهانی تخت جمشید وجود دارد انتخاب شده و تمامی ابعاد، نقوش و جزئیات آن در نظر گرفته شده و سنگ تراش با دقت کامل به تراش سنگ می پردازد.

وی با بیان اینکه پروژه از نیمه فروردین ماه سال جاری شروع شده، بیان نمود که به زودی این پروژه به سرانجام می رسد و دستاوردهای آن در قالب یک مقاله منتشر خواهد شد. نکته قابل توجه در ساخت این نقش برجسته، استفاده نکردن از تجهیزات به روز است. به طور مثال سنگ تراش جهت الگوگیری از نقش برجسته باید مسافت کارگاه تا نقش برجسته را طی کند بدون آنکه برای حک کردن نقوش از کپی کردن روی کاغذ استفاده کند.

رهبر در ادامه اضافه نمود که هم اکنون این پروژه در کارگاه روباز مجموعه جهانی تخت جمشید در حال اجراست و گردشگران می توانند از نزدیک با نحوه تراش این سنگ آشنا شوند.

امروزه نقش های زیادی از سربازان هخامنشی در مجموعه جهانی تخت جمشید برجا مانده که می توان به ارتش جاویدان هخامنشی، سرباز پارسی سبدی در دست دارد، سربازان هخامنشی، سرباز پارسی با نیزه و تیرکمان، سنگ نگاره سربازان هخامنشی بر دیواره کاخ تچر، سربازان جاویدان در پلکان شرقی آپادانا، سربازان مادی و هخامنشی، سربازان مادی و پارسی در پارسه برای متمایز کردن پارسی ها و مادی ها به کلاه و لباس و نقش سربازان نیزه دار پارسی را در این مجموعه دید.

منبع: کجارو / خبرآنلاین
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1960

به "بازسازی ویلا: بازسازی سرباز هخامنشی تخت جمشید به روش 2500 سال پیش شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: بازسازی سرباز هخامنشی تخت جمشید به روش 2500 سال پیش شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید