ایرنه پاپاس؛ دلیل مرگ بازیگر نقش هند جگرخوار چه بود؟ (تور بمبئی)

به گزارش مجله سفر به کانادا، آنطور که رسانه های یونانی روایت می نمایند، ایرنه پاپاس، بازیگر نقش هند جگرخوار از سال ها قبل با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می کرد و حالا بر اثر کهولت سن و تدام فشار این بیماری ،دنیا هستی را ترک نموده است.

ایرنه پاپاس؛ دلیل مرگ بازیگر نقش هند جگرخوار چه بود؟ (تور بمبئی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

خبرنگاران | رسانه های یونانی ساعاتی قبل گزارش داده اند که ایرنه پاپاس، بزرگ ترین ستاره سینمای این کشور در 96 سالگی از دنیا رفته است. او را خاطر نقش های درخشان در فیلم های پیغام یا رسالت، زوربای یونانی، الکترا، آتیلا، یک هزار روز از آن، مسیح در ابولی توقف کرد، زد و توپ های ناوارون می شناختند.

به گزارش خبرنگاران ، آنطور که رسانه های یونانی روایت می نمایند، ایرنه پاپاس از سال ها قبل با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می کرد و حالا بر اثر کهولت سن و تدام فشار این بیماری ،دنیا هستی را ترک نموده است.

در ایران ایرنه پاپاس یادآور بازی درخشان در نقش هند جگر خوار و در فیلم پیغام یا رسالت است. فیلمی که با نام محمد رسول الله در ایران بار ها روی آنتن تلویزیون رفت. جالب اینجا است که بخشی از ایرانی ها که نام اصلی و یونانی اش را نمی دانند، او را هند جگر خوار می خوانند.

هند در تاریخ اسلام فردی شناخته شده است و به همین دلیل نقش آفرینی ایرنه پاپاس از یاد ایرانی ها نخواهد رفت. هِند دختر عُتْبَه مشهور به هند جگرخوار، همسر ابوسفیان و مادر معاویه بود. او در جنگ احد، مشرکان را برای نبرد با مسلمانان تشویق می کرد و در انتها جنگ، سینه و شکم حمزه بن عبدالمطلب را پاره کرد و جگر او را به دندان گرفت.

بیوگرافی ایرنه پاپاس بازیگر نقش هند جگر خوار

ایرنه پاپاس، بازیگر نقش هند جگرخوار سال 1926 با نام اصلی ایرن للکو در استان کورینتیا بدنیا آمد. او در سال 1947 با کارگردان یونانی آکیس پاپا ازدواج کرد. ازدواجی که تا سال 1951 دوام داشت با اینحال ایرنه تا آخر عمر نام خانوداگی پاپاس را از خود جدا نکرد. او البته ترجیح می داد پاپا خوانده گردد و حرف آخر نام خانوادگی اش تلفظ نگردد.

منبع: فرادید
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2164

به "ایرنه پاپاس؛ دلیل مرگ بازیگر نقش هند جگرخوار چه بود؟ (تور بمبئی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرنه پاپاس؛ دلیل مرگ بازیگر نقش هند جگرخوار چه بود؟ (تور بمبئی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید