آلبوم عکس و بیوگرافی پیمان معادی

به گزارش مجله سفر به کانادا، پیمان معادی متولد 1349 در نیویورک آمریکا، کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر برجسته و پیروز ایرانی است. مدرک تحصیلی پیمان معادی لیسانس می باشد.

آلبوم عکس و بیوگرافی پیمان معادی

پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال 1970 در نیویورک، ایالات متحده به جهان آمد. پیمان معادی متولد 1349 در نیویورک کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر برجسته و پیروز ایرانی است. در 5 سالگی به همراه پدر و مادرش به ایران باز گشته است. او دلیل بازگشت به ایران را پیشنهاد کاری برای پدر در زمینه حقوق می داند. پیمان معادی بازیگر معروف کشورمان است که تا به حال پیروزیت های زیادی در این زمینه در مراتب جهانی به دست آورده است. همسر او رعنا حمیدی و نام فزرزندش آتنا است. او به عنوان فیلمنامه نویس با نگارش فیلم نامه آواز قو فعالیت خود را در سینما آغاز کرد و به مدت چند سال فیلمنامه های درخشان و پرفروشی از خود در سینما به جای گذاشت. او به عنوان بازیگر در سال 1387 برای اولین بار در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی ماندگاری از خود به جای گذاشت. سپس با نوشتن فیلمنامه های عطش، کافه خبرنگاران و شام عروسیدر این کار به شهرت رسید. 2 سال بعد، او جایزهٔ خرس نقره ای، بهترین بازیگر مرد را برای فیلم جدایی نادر از سیمین اثر اصغر فرهادی 2011 از جشنواره بین المللی فیلم برلین دریافت کرد .

کارگردانی پیمان معادی

پس از حضور پیروز در زمینه فیلم نامه نویسی و بازیگری، پیمان معادی رو به کارگردانی آورد و در سال 1390 اولین تجربه اش در زمینه کارگردانی به اسم برف روی کاج ها در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد.

پیمان معادی به عنوان کارگردان

  • برف روی کاج ها 1389
  • فیلم کوتاه ماتیک 1385

پیمان معادی به عنوان فیلمنامه نویس

  • آواز قو سعید اسدی، 1379
  • عطش حسین فرح بخش، 1380
  • کماآرش معیریان، 1382
  • کافه خبرنگاران سامان مقدم، 1384
  • شام عروسی ابراهیم وحیدزاده، 1385

پیمان معادی به عنوان بازیگر

  • درباره الی - اصغر فرهادی، 1387
  • جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی، 1389

فعالیت های مشترک پیمان معادی و اصغر فرهادی

در سال 1387 پیمان معادی در فیلم پیروز اصغر فرهادی به نام درباره الی که حرفی برای گفتن داشت ایفای نقش کرد تا صدای خود را رساتر به گوش سینماگران و طرفدارانش برساند و با بازی پیروزی که از خود به نمایش گذاشت استعداد خود را نیز در این حرفه جلوه داد و خوش درخشید و این معیاری شد تا دو سال بعد اصغر فرهادی نقش اول فیلم جدایی نادر از سیمین را برای او منظور کند. فیلمی که شاید در ابتدا به ذهن هیچ کس نمی رسید که جایزه اسکار را نصیب خود کند ولی پیمان معادی به گفته خودش بعد از خواندن فیلم نامه این امر را پیش بینی نموده بود . پیمان معادی گفته است که بازیگری دغدغه چندین و چند ساله اش بوده است و اغلب منتقدان و دوستدارانش قدرت بازیگری او در فیلم جدایی نادر از سیمین و درباره الی را نتیجه کارگردانی و بازیگردانی اصغر فرهادی می دانند. همچنین اصغر فرهادی درباره او خاطر نشان کرد که معادی علاوه بر بازی های خوبش چهره تازه ای دارد و رفتار بازیگری وی برای مخاطبان قابل پیش بینی نیست و معادی یکی از بازیگرانی است که همواره خواسته ام را در صحنه فیلم درک می نماید. ولی پس از حضور پیروز و بازی خوب در تئاتر خشکسالی و دروغ نظر اغلب کارشناسانی که بازی پیروز او را در سایه حضور فرهادی می دانستند تغییر کرد و به او به چشم یک بازیگر توانمند نگاه کردند.

فیلم های نوشته شده توسط پیمان معادی

  • آوازقو 1379
  • عطش 1382
  • کما 1382
  • کافه خبرنگاران 1384
  • شام عروسی 1385
  • برف روی کاج ها 1389

مصاحبه با پیمان معادی، بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین

بعد از درباره الی و همکاری مشترک با اصغر فرهادی گویا قرار بود روی فیلمنامه دیگری کار کنید، ماجرای جدایی نادر از سیمین از کجا آغاز شد؟

پیمان معادی: بعد ازدرباره الی من و اصغر فرهادی روی پروژه دیگری فکر کردیم و آغاز کردیم به نوشتن، کار روی فیلمنامه این حسن را دارد که شما علاوه بر این که به یک دستاورد که قصه و فیلمنامه است می رسید می توانید همکارتان، روحیه، اخلاق و سلیقه اش را بشناسید. برای من و اصغر فرهادی هم این رخ داد. بعد از آن که آن پروژه منتفی شد، فرهادی به من گفت می خواهم روی قصه ای در ایران کار کنم، فیلمنامه اش را بعد از مدتی به من داد تا بخوانم و نظرم را بگویم.

آقای فرهادی آن زمان نگفت که قرار است شما یکی از نقش های اصلی فیلم را بازی کنید؟

نه، بازیگران دیگری در ذهن او بود، من در صحبت هایی که داشتیم نظرم را درباره فیلم نامه و ترکیب بازیگرها دادم، ترکیب بازیگران خوب بود. مدتی بعد او به من گفت که یکی از نقش ها را برای من در نظر گرفته، از آن ترکیب دو بازیگر باقی ماند، دو بازیگر جدید به گروه اضافه شدند.

بعد از درباره الی حتما پیشنهادها بیشتر شد؟

بله، خیلی زیاد پیشنهاد داشتم، اما می خواستم فیلم دوم را درست انتخاب کنم، حساس بودم که نقش تازه شباهتی به نقشم در درباره الی نداشته باشد، در درباره الی من و همه گروه زحمت زیادی کشیده بودیم، این زحمت و کوشش جمعی دیده شده بود و دوست نداشتم هدر برود.

در جدایی نادر از سیمین مثل درباره الی تمرین های مختلف داشتید؟

بله، شیوه اصغر فرهادی ممارست و تمرین است، البته نوع کار در جدایی نادر از سیمین با درباره الی فرق داشت، در هردو فیلم گروه بازیگران و پشت دوربینی ها زحمت زیادی کشیدند، سختی ها و دشواری های جدایی نادر از سیمین با درباره الی تفاوت داشت. اما با تمرین ها خیلی زود گروه را هماهنگ کرد. این تمرین ها تا جایی ادامه پیدا می کرد که بازیگرها برای جلوی دوربین رفتن تنها روتوشی کوچک احتیاج داشتند ... نسخه کامل مصاحبه

بازی پیمان معادی از نگاه منتقدان بین المللی

کمپ ایکس - ری نخستین بازی معادی در سطح بین المللی در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و عموم منتقدان به ویژه با ستایش بازی معادی و استوارت به فیلم واکنش مثبت نشان دادند.

تصاویر پیمان معادی در شبکه های اجتماعی

منبع: ویکی پدیا، وبسایت بیوگرافی ها

منبع: setare.com
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 915

به "آلبوم عکس و بیوگرافی پیمان معادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلبوم عکس و بیوگرافی پیمان معادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید