افاضلی: ترکیب ایران مقابل تایلند نزدیک به ترکیب جام جهانی است ، با بازیکنان لیگ برتر شانسی مقابل اروپایی ها نداریم

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: کارشناس فوتبال کشور گفت: ترکیب تیم ایران مقابل تایلند به ترکیبی که در جام جهانی بازی می نماید نزدیک بود.

افاضلی: ترکیب ایران مقابل تایلند نزدیک به ترکیب جام جهانی است ، با بازیکنان لیگ برتر شانسی مقابل اروپایی ها نداریم

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

هومن افاضلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: سالیان سال بود که تیم ایران در خانه تایلند پیروز نشده بود. روز آدینه این اتفاق رقم خورد و بازیکنان ایران عملکرد بسیار خوبی مقابل تایلند داشتند. البته باید توجه کرد که ما تیمی داریم که بیشتر بازیکنان آن در خارج از ایران بازی می نمایند و جای خوشحالی دارد که به شرایط خوبی رسیده و می توانند به تیم ملی ما یاری نمایند.

وی اضافه نمود: دیدیم دژاگه که نسبت به بازی رفت مقابل تایلند سرحال تر بود، چگونه توانست تاثیرگذار باشد آن هم در شرایطی که هنوز در فرم ایده آل نیست. قوچان نژاد، شجاعی و مجتبی جباری بازیکنانی بودند که حضورشان برای تیم ما کلیدی بود. البته شاید جباری در لیگی بازی می نماید که مسابقاتش چندان رقابتی نیست اما بی تردید حضور او در قطر بهتر از بیرون ماندنش است، چرا که این بازیکن یکی از مهره های اصلی تیم ایران است.

افاضلی توضیح داد: معتقدم ترکیب تیم ایران مقابل تایلند در بازی برگشت بسیار نزدیک به ترکیبی است که در جام جهانی قرار است بازی کند. البته شاید مقابل لبنان بازیکنان دیگری هم مورد آزمایش قرار بگیرند.

وی در خصوص اینکه بازیکنان دوملیتی تاثیر مثبتی در تیم ملی داشتند به اعتراضاتی که پیش از این درباره حضور آنها مطرح می شد، پاسخ داد: واقعیت این است که کی روش اعتقاد دارد لیگ ما به اندازه کافی شرایط خوبی ندارد. من هم با این ایده کی روش موافقم، چرا که با تیم های ملی در رده های سنی مختلف کار نموده ام. در واقع تیم ما با اتکا به بازیکنان داخلی مقابل رقیبان اروپایی شانسی نخواهد داشت.

مدیرفنی تیم زیر 22 سال یادآور شد: به همین دلیل کی روش دنبال بازیکنان باتجربه ای است که در تیم های اروپایی بازی و تمرین نموده باشند، چرا که بی تردید آنها نسبت به بازیکنان لیگ فوتبال ما شرایط بهتری دارند. یک بازیکن در تیم های سطح بالای فوتبال اروپا طی 90 دقیقه در حدود 2700 فایده فنی دارد که این رقم در لیگ ما بین 600 تا 700 است. بنابراین طبیعی است که بگوییم آنها در مقابل تیم های اروپایی شانسی نخواهند داشت.

افاضلی تاکید نمود: طبیعی است که با این شرایط کی روش به دنبال بازیکنانی باشد که به فرم موردنظر او نزدیک تر باشند. البته در کل این اتفاق موضوع خوبی برای ما نیست و باید این مشکل را حل کنیم. شاید خواسته کی روش هم همین است و ما باید به جای دریافت ایرادهای کاری از این مربی شناخته شده دنبال حل مسائل فوتبال خود برویم.

وی درباره خواسته کی روش از دژاگه برای رفتن به تیمی که بیشتر در آن بازی کند به خبرنگاران گفت: این کار را مسعود شجاعی هم انجام داد. او بعد از آنکه به دلیل مصدومیت مدتی از فوتبال دور بود به لیگ دسته 2 اسپانیا رفت و در تیمی نهاده شد که شرایط بازی کردن داشته باشد. در هر صورت اگر قرار است ما یک اردوی 2 ماهه برای جام جهانی داشته باشیم مهم این نیست که در آن اردو بازیکنانی داشته باشیم که در لیگ های سطح بالا بازی نمایند بلکه مهم این است که در آن 2 ماه خود را به شرایط عالی برای حضور در جام جهانی برسانند.

مدیرفنی تیم زیر 22 سال در خصوص این تیم نیز گفت: چندان دوست ندارم درباره تیم زیر 22 سال صحبت کنم، چرا که کار من در این تیم مدیریتی است در حالی که ستاره های فوتبال مربیان و بازیکنان تیم ها هستند و منصوریان باید درباره این تیم صحبت کند.

افاضلی درباره اینکه منصوریان گفته با حضور افاضلی نظرش نسبت به سمت مدیریت فنی تغییر نموده است، گفت: منصوریان به من لطف دارد. معتقدم آینده درخشانی پیش روی مربیانی چون منصوریان است البته به شرطی که ما تنها با یکی، دو نتیجه قضاوت نکنیم. یکی از معضلات ما این است که در تشخیص توانایی افراد ضعیف هستیم.

وی اضافه نمود: این اتفاق در خصوص حسین فرکی و منصور ابراهیم زاده هم رخ داد. عده ای فکر می کردند آنها به درد سرمربیگری تیم های ملی ما نمی خورند که این موضوع نشان می دهد دانش مدیران فوتبال ما کم است. در واقع ما 7، 8 سال دیرتر از زمانی که می شد توانایی فرکی و ابراهیم زاده را شناختیم و در واقع آن را از دست دادیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه بار دیگر پیرامون تیم ملی فوتبال تاکید نمود: تیم ایران تاکنون فرصت های بازی تدارکاتی را از دست داده و چند فیفا دی پیش روی ما نیز با مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا اشغال شده است، بنابراین اهمیت زیادی دارد که با هر حریفی چه از آمریکای جنوبی باشد و چه از اروپا و یا آفریقا دیدار تدارکاتی برگزار کنیم تا خود را به سطح بالایی برای حضور در جام جهانی برسانیم.

افاضلی درباره حضور دانیال داوری در دروازه تیم ملی فوتبال و همچنین استفاده از بیت آشور به جای خسرو حیدری و احتمال اینکه این 2 بازیکن در ترکیب ثابت ایران در جام جهانی باشند به خبرنگاران گفت: بی تردید در ذهن کی روش این است که بهترین تیم را برای جام جهانی آماده کند، به هر صورت داوری در بوندس لیگای یک بازی می نماید و آلمان هم مهد دروازه بانی است.

وی ادامه داد: هم اکنون 7،8 دروازه بان برای حضور در تیم ملی آلمان رقابت می نمایند و وقتی داوری در چنین لیگی حضور دارد بی تردید حضورش برای تیم ما غنیمت خواهد بود. البته ما رحمان احمدی را داریم که یکی از بهترین دروازه بان های ایران است و با آنکه بحث مهدی رحمتی مورد علاقه کی روش نیست اما به هر صورت نمی توان منکر شایستگی این بازیکن شد.

افاضلی درباره قرار دریافت نام جواد نکونام در میان 3 بازیکن برتر آسیا تاکید نمود: نکونام در فوتبال آسیا اعتبار بالایی دارد و در مهمترین تورنمنت های قاره آسیا و همچنین لیگ اسپانیا بازی نموده است. نکونام در فوتبال آسیا یک چهره شناخته شده به حساب می آید و طبیعی است که این ستاره فوتبال ایران در این انتخاب شانس بالایی برای رای آوردن داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 424

به "افاضلی: ترکیب ایران مقابل تایلند نزدیک به ترکیب جام جهانی است ، با بازیکنان لیگ برتر شانسی مقابل اروپایی ها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افاضلی: ترکیب ایران مقابل تایلند نزدیک به ترکیب جام جهانی است ، با بازیکنان لیگ برتر شانسی مقابل اروپایی ها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید