تور استرالیا: اعتراض گسترده به قانون ضدتحریک و توهین در فضای مجازی استرالیا

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، این سازمان ها و در رأس آنها بنیاد مرزهای الکترونیکی استرالیا معتقد هستند این لایحه که مورد حمایت دولت این کشور نیز هست تنها به نفع افراد قدرتمند، ثروتمند و مشهور تنظیم شده و نیازها و نگرانی های عموم مردم را رفع نمی کند.

تور استرالیا: اعتراض گسترده به قانون ضدتحریک و توهین در فضای مجازی استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

قانون ضد تحریک و توهین در فضای مجازی که ماه گذشته به مجلس استرالیا ارائه شد، شبکه های اجتماعی را ملزم می نماید تا سازوکارهایی برای شکایت افراد در صورت انتشار مطالب توهین آمیز در خصوص آنها ایجاد نمایند و اطلاعات مورد احتیاج برای آغاز مراحل قانونی و قضائی رسیدگی به این شکایات را فراهم آورند.

مخالفان این لایحه می گویند تنظیم شکایت حقوقی به دلیل انتشار مطالب توهین آمیز در استرالیا بین 20 تا 80 هزار دلار این کشور هزینه در بر دارد و همین مساله باعث می گردد بیشتر اهالی استرالیا نتوانند از مزایای چنین قانونی بهره مند شوند و این قانون تنها به نفع یک عده ثروتمند باشد.

بر اساس بیانیه بنیاد مرزهای الکترونیکی استرالیا تصویب این لایحه به افراد قدرتمند فرصت می دهد تا به بهانه های مختلف برای تهدید کسانی که از آنها انتقاد می نمایند اقدام نمایند و سازوکاری برای استخراج اطلاعات شخصی افراد با همکاری شبکه های اجتماعی به بهانه رسیدگی به شکایت فراهم می نماید که به نوبه خود می تواند برای اعمال فشار بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: لایحه ضد ترولینگ هیچ کاری برای جلوگیری از سو استفاده از افراد عادی انجام نمی دهد و تنها به افراد قدرتمند اجازه می دهد برای کسانی که سعی در انتقاد از آنها دارند قلدری نمایند. نظرات این سازمان به کمیته دائمی امور حقوقی و قانون اساسی استرالیا ارائه شده که وظیفه آنالیز این قانون را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2016

به "تور استرالیا: اعتراض گسترده به قانون ضدتحریک و توهین در فضای مجازی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: اعتراض گسترده به قانون ضدتحریک و توهین در فضای مجازی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید