آموزش زندانیان بیسواد معرفی شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان ها

به گزارش مجله سفر به کانادا، تهران (پانا) - در راستای تسهیل ارائه خدمات آموزشی به زندانیان بی سواد و کم سواد و در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، سازمان نهضت سوادآموزی شیوه نامه سواد آموزی زندانیان را به جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

آموزش زندانیان بیسواد معرفی شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان ها

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،برای اجرای این شیوه نامه، بر اساس مفاد تفاهم نامه و دستورالعمل نشست­های هماهنگی و اجرایی بین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش و معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، تشکیل و برنامه­ریزی لازم باید انجام شود. همچنین؛ با ابلاغ و ارسال این دستورالعمل تمام شیوه نامه ها و دستورالعمل های قبلی مرتبط منتفی است.

گفتنی است؛ در راستای اهداف و سیاست های آموزشی و فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین سیاست های فرهنگی - تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و به منظور ریشه کنی بی سوادی در زندان ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه های هدف، این تفاهم نامه بین دو سازمان، منعقدشده است.

بر اساس این تفاهم نامه که کاهش بی سوادی، توسعه و تعمیق سواد و توانمندسازی زندانیان از اهداف آن است؛ برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای آموزش دهندگان واجد شرایط معرفی شده از سوی ادارات کل زندان ها، پشتیبانی و حمایت از مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی ایجادشده در زندان ها، آموزش زندانیان بی­سواد معرفی شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان ها از طریق واگذاری به افراد با تمکن­ های واجد شرایط و پرداخت هزینه آموزش بر اساس قیمت تمام شده هراستان طبق قرارداد منعقده و ... از وظایف سازمان نهضت سوادآموزی است.

همچنین؛ ارائه اطلاعات و مشخصات فردی زندانیان بی سواد و کم سواد به سازمان نهضت سوادآموزی جهت یادگیری، فراهم کردن فرصت آموزشی برای زندانیان بی سواد و کم سواد، فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل در صورت جابه جایی سوادآموزان زندانی، تأمین فضای آموزشی به منظور برگزاری کلاس های سوادآموزی در زندان ها و ... از وظایف سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی است که در این تفاهم نامه است.

این شیوه نامه را ازاینجا دریافت کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1654

به "آموزش زندانیان بیسواد معرفی شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش زندانیان بیسواد معرفی شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید