6 ترفند برای چیدمان و نظم دادن به آشپزخانه تازه شما

به گزارش مجله سفر به کانادا، وقتی به تازگی نقل مکان می کنید یا خانه خود را بازسازی می کنید، اولین مکانی که مرتب می کنید و به آن نظم می بخشید، آشپزخانه است تا بتوانید هر چه سریع تر غذا تهیه کنید.

6 ترفند برای چیدمان و نظم دادن به آشپزخانه تازه شما

فضای آشپزخانه باید کاربردی، راحت و منظم باشد. این امر به شما کمک می کند که فضای ذخیره سازی بیشتری را در آشپزخانه فراهم کنید و همچنین، آشپزخانه زیباتر و شیک تری داشته باشید. اگر در ارتباط با نحوه چیدمان و نظم دادن به آشپزخانه نو نیاز به آگاهی از راهکارهای مفید و موثر دارید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید و با این راهکارها آشنا شوید.

آشپزخانه را آماده کنید

اگر در حال نقل مکان به خانه ای نو هستید، احتمالا آن خانه به خوبی تمیز نشده است. بنابراین، قبل از اینکه وسایل را از جعبه بیرون بیاورید، آشپزخانه نو را به خوبی تمیز کنید. بر روی مکان هایی تمرکز کنید که می خواهید در آنجا ماشین لباسشویی اسنوا، ظرف ها و لیوان های خود را قرار دهید. همچنین، مطمئن شوید که میز و سینک شما تمیز هستند. اگر در مورد خرید ماشین لباسشویی نیز هنوز تصمیم نگرفته اید می توانید ماشین لباسشویی اسنوا را در نظر بگیرید که قیمت مناسبی نیز دارد. لباس شویی اسنوا را می توانید در ظرفیت های مختلف ازجمله 8 کیلویی و 7 کیلویی بخرید.

بررسی کنید که چه وسایلی را لازم است بچینید

اگر بر روی جعبه ها برچسب زده اید و تعیین کرده اید که در داخل هر یک از آن ها چه وسایلی وجود دارد پس مطمئنا می دانید که دقیقا در جعبه ها چه وسایلی قرار گرفته اند. بااین حال، اگر این کار را نکرده اید در ابتدا جعبه های بزرگ تر را باز کنید و آنچه را باید مرتب و سازمان دهی کنید را تعیین کنید. با این کار دائما نیازی ندارید که وسایل را جابه جا کنید.

وسایل را بر اساس میزان استفاده مرتب کنید

در نظر بگیرید که وسایل را بر اساس میزان استفاده مرتب کنید. برای مثال، اگر در روز چند بار از قاشق و چنگال استفاده می کنید آن ها را در نزدیک ترین کشو به سینک قرار دهید. سپس حوله ها و پارچه ها را در کشوی پایینی قرار دهید. همچنین، می توانید کتاب آشپزی را در کشوی پایین تر قرار دهید.

بشقاب ها، فنجان ها و لیوان ها باید در نزدیک ترین قفسه به شما قرار داشته باشند. ازآنجایی که لیوان ها بیشتر از بشقاب ها استفاده می شوند، لیوان ها را به نزدیک ترین مکان به سینک منتقل کنید. همچنین، وسایلی که کمتر استفاده می کنید را می توانید در قفسه های بالاتر یا پشت وسایل پرکاربرد قرار دهید.

از سوی دیگر، قابلمه ها و تابه ها را نزدیک به اجاق گاز قرار دهید و می توانید کشوی زیر اجاق گاز را برای قرار دادن وسایل بزرگ تری که هر روز استفاده نمی کنید در نظر بگیرید. همچنین، مواد سمی و تمام وسایل نظافتی را دور از دسترس قرار دهید. این امر به خصوص در شرایطی مهم است که کودک دارید.

وسایلی که به ندرت استفاده می شوند را مرتب کنید

ظروف لوکس، ظروف چینی و سایر ظروف خاص را می توانید در کابینت ظروف چینی، بوفه یا در کمدهایی که دسترسی به آن ها سخت است قرار دهید. در برخی از آشپزخانه ها، کابینت های بسیار بلندی وجود دارند که فضای ذخیره سازی زیادی فراهم می کنند. این کمدها برای قرار دادن وسایلی که به ندرت مورداستفاده قرار می گیرند، بسیار مناسب اند. نگهداری کردن ظروف لوکس در کمدهایی که دسترسی به آن ها سخت است، بهترین راه برای مراقبت از این ظروف است.

خلاق باشید

آیا می خواهید در چیدمان آشپزخانه نو، قدمی روبه جلو بردارید؟ خلاق باشید و تعیین کنید کدامیک از ترفندها برای کدامیک از قسمت های آشپزخانه مناسب تر هستند. برای مثال، می توانید از این ترفندها استفاده کنید:

  • برای ادویه ها یک قفسه در داخل کابینت نصب کنید.
  • در داخل درهای کمد، یک تخته چوب پنبه ای نصب کنید تا اقلام کوچک یا دستورات غذا را به آن نصب کنید.
  • برای اقلامی مانند ورق پخت و تخته برش از جداکننده های ایستاده استفاده کنید.
  • در داخل کشوها از وسایل تقسیم کننده استفاده کنید و برای مثال، قاشق، چنگال، کارد و غیره را در بخش های مختلف این تقسیم کننده قرار دهید.
  • برای قابلمه ها و دیوارها از قفسه های آویز استفاده کنید تا بتوانید فضای داخل کمدها را آزادتر کنید.
  • پکیج خانه را به جای اینکه در آشپزخانه قرار دهید در بالکن بگذارید. همچنین، اگر هنوز پکیج نخریده اید، ممکن است خرید پکیج ایران رادیاتور ایده خوبی برای شما باشد. بهترین مدل پکیج ایران رادیاتور قیمت و کیفیت خوبی دارد.

دائما شرایط آشپزخانه را بررسی کنید

بعد از اینکه چند هفته از آشپزخانه نو استفاده کردید احتمالا برای پخت وپز، سرو کردن و خوردن غذا روتین ایجاد می کنید. وقتی با این روتین احساس راحتی کردید می توانید تقریبا مطمئن شوید که چیدمان و نظم آشپزخانه مناسب است. در این زمان وقت آن است که پاسخ چند سوال را بدهید. برای مثال، آیا واقعا می توانید به آنچه می خواهید دسترسی داشته باشید؟ آیا کشوی مناسب را برای وسایل آشپزخانه انتخاب کرده اید؟ در این شرایط، در صورت لزوم، آشپزخانه را مجددا سازماندهی کنید تا مطمئن شوید که نظم آن برای شما و خانواده شما مناسب است.

درنهایت، ازآنجایی که آشپزخانه یکی از پراستفاده ترین فضاها در خانه است چیدمان و نظم مناسب آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بااین حال، وقتی می خواهید آشپزخانه ای نو را نظم ببخشید احتمالا کار شما راحت تر خواهد بود زیرا در این شرایط کمتر نیاز خواهید داشت که وسایل را بارها جابه جا کنید و تنها با داشتن برنامه ای مناسب قبل از چیدمان می توانید آشپزخانه نو خود را منظم و مرتب بچینید. راهکارهایی که در این مقاله مطرح شد می تواند در این زمینه برای شما بسیار مفید باشد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 2096

به "6 ترفند برای چیدمان و نظم دادن به آشپزخانه تازه شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ترفند برای چیدمان و نظم دادن به آشپزخانه تازه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید