کاهش 20 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار

به گزارش مجله سفر به کانادا، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از فرایند کاهشی قیمت گوشت گوسفندی طی ماه های اخیر اطلاع داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 90 هزار تومان به مغازه دار و 97 تا 98 هزار تومان به مصرف کننده عرضه می گردد.

کاهش 20 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار

او با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی 4 ماه اخیر 20 هزار تومان کاهش یافته است، اضافه کرد: کاهش تقاضا برای خرید گوشت ناشی از گرمای هوا است و البته عرضه مناسب دام از جمله دلایل افت قیمت در بازار به شمار می رود.

ملکی تعطیلی رستوران ها را یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت گوشت در بازار برشمرد و گفت: با وجود ازدحام دام در دامداری ها و کاهش تقاضا، قیمت گوشت در بازار افت داشته است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آینده بازار گوشت بیان نمود: با استمرار فرایند فعلی، احتمال کاهش مجدد قیمت در بازار وجود دارد.

ملکی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را 38 هزار تا 42 هزار تومان خاطرنشان کرد و اضافه کرد: اگرچه در فضای مجازی تبلیغاتی مبنی بر فروش دام زنده با نرخ 32 تا 33 هزار تومان می گردد، اما این دام ها وزن بالای 100 کیلو دارند که تمامی اقشار توان خرید یک شقه آن با نرخ 600 هزار تومان را ندارند.

ملکی به از سرگیری قاچاق دام اشاره نمود و گفت: بنابر آخرین اطلاعات، مقداری دام از کشور قاچاق می گردد که استمرار این فرایند نگران کننده است.

این مقام مسئول در انتها با اشاره به اینکه بازار گوشت تعریفی ندارد، توضیح داد: با وجود فرایند فعلی عرضه و تقاضا باید منتظر ماند و دید که در ماه های شهریور و مهر بازار گوشت به کدام سمت و سو می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1104

به "کاهش 20 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید