راهنمای سفر به یانگون؛ میانمار

به گزارش مجله سفر به کانادا، متاسفانه به خاطر تحریم های نیمه رسمی، صنعت گردشگری یانگون نسبت به شهرهای کشورهای همسایه اش در سطح پایین تری قرار گرفته است، اما این موضوع چیزی از زیبایی ها و ارزش آن کم نمی نماید. به طور معمول، همه چیز در یانگون برای گردشگران مقرون به صرفه است، حتی در ماه هایی که قیمت ها افزایش پیدا می نماید. با این وجود، سعی نموده ایم هدایت لازم برای کمتر کردن هزینه ها را در لابه لای مطلب بگنجانیم. یادتان باشد که علاوه بر پول رسمی این کشور، می توان از دلار هم استفاده کرد. بنابراین اگر با پرداخت های دلاری راحت تر هستید، بهتر است در فرودگاه این شهر، پول هایتان را به دلار تبدیل کنید. این مقاله برای سفری 2 تا 3 روزه به این شهر تنظیم شده است.

راهنمای سفر به یانگون؛ میانمار

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: 03:00+

زبان رسمی: برمه ای

واحد پول رسمی: کیات (MMK)

نرخ تبدیل ارز: 10,000 کیات=7.68 دلار آمریکا

شماره پلیس: 199

شماره اورژانس: 192

شماره آتش نشانی: 191

کد کشور: +95

فرودگاه: Yangon International Airport - RGN

شرایط آب و هوایی

یانگون از ماه نوامبر تا آوریل بسیار گرم و خشک است. ماه آوریل قبل از بارانی شدن هوا در ماه مه، به شدت گرم می شود. فصول بارانی تا ماه اکتبر به طول می انجامد. از ماه ژوئن تا اگوست (اوت) هوا به شدت مرطوب و گاهی اوقات واقعا آزاردهنده می شود. پس بهتر است قبل از سفر به این شهر، با برنامه ریزی صحیح درصد خراب شدن سفرتان را به حداقل برسانید.

برترین زمان برای رزرو هتل

در یانگون، فصول پردنیاگرد یا به اصطلاح انگلیسی High Season که به تبع آن قیمت ها افزایش پیدا می نماید، قابل پیش بینی است و از ماه دسامبر تا مارس یا آوریل به طول می انجامد، آنچه که مسلم است، بقیه سال فصول کم دنیاگرد یا به اصطلاح انگلیسی Off Season است، از این رو قیمت ها کاهش پیدا می نماید، البته به علت رقابت کم، کاهش قابل ملاحظه ای را شاهد نخواهیم بود.

انواع هزینه ها

هزینه هاستل (خوابگاه)

متاسفانه خوابگاه های مناسبی در یانگون وجود ندارد، با این وجود، برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی، ملزم به پرداخت 16,930 تا 24,740 کیات هستید. برای یک شب اقامت در اتاق های خصوصی هم باید بین 5,208 تا 13,21 کیات بپردازید.

هزینه اقامت در هتل

نکته قابل توجه در خصوص هتل های یانگون این است که تنها چند سال است که هتل های خوب این شهر، ساخته شده اند. هتل های مقرون به صرفه کمی در یانگون وجود دارد و آن هایی هم که در محدوده قیمتی پایین هستند، کیفیت پایینی هم دارند. احتمالا، بیشتر از انتظارتان باید برای هتل های باکیفیت غربی بپردازید. در هر صورت اگر بخواهیم فهرستی از قیمت انواع هتل، براساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به توضیح زیر خواهد بود:

1 ستاره 19,532 تا 45,575 کیات

2 ستاره 22,136 تا 84,640 کیات

3 ستاره 45,575 تا 117,194 کیات

4 ستاره 121,100 تا 251,379 کیات

5 ستاره 290,379 تا 390,645 کیات

میانه قیمت مواد غذایی

خوشبختانه نوشیدنی و غذا، از مقرون به صرفه ترین مواردی هستند که در این شهر یافت می شوند، البته تا زمانی که از غذاهای خیابانی و محل میل کنید چرا که در رستوران ها، قیمت ها کمی افزایش می یابند. با این وجود گرانی در حدی نیست که بسیاری از شما، از عهده آن بر نیایید.

صبحانه: نودل ها و سوپ های مقرون به صرفه را می توانید در غرفه های خیابانی میل کنید (1,000 تا 1,800 کیات).

ناهار: رستوران های محلی اندکی گران تر هستند، اما انتخاب هایی عالی را می توانید از فروشندگان خیابانی تهیه کنید (2,000 تا 3,500 کیات).

شام: فرض اینکه برای شام، انتخاب تان رستوران های درجه یک باشد، هنوز هم می توانید غذای مقرون به صرفه میل کنید، البته به شرط اینکه انتخاب تان غذاهای ویژه برمه ای باشد (3,500 تا 6,000 کیات).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه مند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود77,474 و 55,013 کیات تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها براساس اندازه کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که شامل اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در یانگون

در یانگون می توانید به راحتی با پیاده روی به گشت و گذار در اطراف بپردازید. اما با این وجود می توانید از وسایل نقلیه موتوری بسیار جالبی که به اصطلاح تریشا (trishaw) نامید می شوند به علاوه سه چرخه های موتوری (ریکشاو) یا اتوبوس هم بهره ببرید. همه این وسایل بسیار مقرون به صرفه هستند، اگرچه، اتوبوس ها با وجود هرج و مرج و شلوغی، ایمنی بیشتری دارند. تاکسی ها، ساده ترین راه برای دسترسی به اطراف شهر هستند. با اینکه کرایه تاکسی بسیار مقرون به صرفه است، اما یادتان باشد قبل از سوار شدن، حتما سر نرخ کرایه به توافق برسید. مورد نگران نماینده این است که برخی از راننده تاکسی ها در طول شب بدون علت خاصی، چراغ های جلو را خاموش می نمایند! به طور کلی در میانمار و البته یانگون، عادات رانندگی بسیار بدی از جمله رانندگی در لاین مخالف وجود دارد که بهتر است برای روبرو شدن با آن ها، آمادگی داشته باشید.

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

8,000 کیات

اتوبوس عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر

300 کیات

هر 3 کیلومتر جابه جایی از طریق تاکسی در شهر

2,000 تا 3,000 کیات

تریشا در سطح شهر

500 تا 1,000 کیات

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

احتمالا با سایت کوچ سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه می توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. مقرون به صرفه ترین اتاق ها در یانگون خوابگاه های اشتراکی هستند که حدود 16,930 تا 24,740 کیات قیمت دارند. احتمالا دوست دارید حتی از پرداخت چنین هزینه ای هم اجتناب کنید. خب مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی از طریق شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوست هایی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

برترین جاذبه ها و تفریحاتی که در یانگون باید ببینید و انجام دهید

پاگودای (بت کده) Sule

در قلب یانگون و واقع در خیابانی شلوغ می توان پاگودای Sule را پیدا کرد. احتمالا قدمت این بنا به 2,000 سال قبل باز می شود. افسانه ای می گوید که گنبد طلایی این بت کده، رشته ای از موهای بودا را نگه می دارد. بازدیدنمایندگان هنگام ورود به این مکان، باید کفش هایشان را در بیاورند و مقداری هم هزینه بپردازند، اما بدون شک ارزشش را دارد. این پاگودا هنگام شب هم زیبایی خیره نماینده ای دارد که پیشنهاد می شود فرصت دیدن آن را از دست ندهید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تک نفره، به همراه دوستان، مشتاقان تاریخ، زوج های جوان، سالمندان، خانواده، عاشقان هنر و معماری

Chaukhtatgyi Paya - چوک تودگی پایا

معبد Chaukhtatgyi Paya (چوک تودگی پایا) به خاطر تزئینات رنگارنگ و بسیار یچیده ی بودای دراز کشیده مشهور است. این مجسمه زیبای 65 متری، از طریق الماس و سنگ های قیمتی دیگری مزین شده است. در نزدیکی پاهای این مجسمه، حرم کوچک Ma قرار گرفته است. انسان مقدسی که در باور بودایی، قدرت توقف باران و یاری به ملوانان برای سفری کم خطر را دارد. در کنار مجموعه معبد، مرکز مراقبه Shweminwon Sasana Yeiktha قرار گرفته است که روزانه، محلی های زیادی برای انجام مراقبه (مدیتیشن) در آن جمع می شوند.

مناسب برای: تک نفره، به همراه دوستان، مشتاقان تاریخ، زوج های جوان، سالمندان، خانواده، عاشقان هنر و معماری

نکته ها:

  • بازدید از معبد رایگان است.
  • یادتان باشد، قبل از ورود به معبد، کفش هایتان را در بیاورید.

پارک و دریاچه کان دوژی (Kandawgyi)

دریاچه مصنوعی Kandawgyi Park که به دریاچه سلطنتی هم معروفیت دارد، از طریق بریتانیایی ها و به عنوان مخزن ساخته شده است. این دریاچه، به خصوص هنگام غروب آفتاب، بازدیدنمایندگان بسیاری را به خود جلب می نماید. تفرجگاهی که عمدتا از سمت جنوب و غرب دریاچه امتداد دارد، محلی ایده آل برای پیاده روی صبحگاهی است. درست در شرق هتل Kandawgyi و سمت جنوبی دریاچه، زیارتگاه شناور Upagot (روحانی بودایی که گفته می شود از نسل بشر، هنگام رویارویی با خطر محافظت می نماید) قرار گرفته است. سمت شرقی دریاچه از طریق ی پارک اشغال شده است. این پارک دارای زمین بازی بچه ها، زمین پینت بال و کاخ Karaweik است. در طرف شمالی دریاچه، برج اتوپیا (Utopia) قرار گرفته است که یکی دیگر از ویژگی های این ناحیه محسوب می شود. این توده بزرگ سنگی، میزبان چندین رستوران، کافه، سالن کارائوکه (نوعی تفریح ژاپنی) و سالن بیلیارد است.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان، به همراه خانواده، عاشقان طبیعت

نکته ها:

  • بازدید از کرجی سلطنتی وسط دریاچه را از دست ندهید. این کرجی، شبیه کاخی شناور روی آب است.

رستوران و فروشگاه 999 خانه نودل شان (999Shan Noodle House)

در رستوران ذکر شده می توانید انواع مختلفی از نودل را میل کنید. چه گیاه خوار باشید و چه عاشق گوشت قرمز یا حتی هوادار سر سخت انواع سالاد، می توانیم اطمینان دهیم که طعم مناسب ذائقه شما در این رستوران پیدا می شود. اگر همواره در آرزوی مزه کردن انواع نودل بوده اید، بی شک نباید فرصت نشستن در چنین رستورانی را از دست بدهید!

مناسب برای: خوش خوراک ها، تک نفره، به همراه دوستان، زوج های جوان، سالمندان، به همراه خانواده

نکته ها:

  • این رستوران برای صرف وعده صبحانه و ناهار پیشنهاد می شود.

پاگودای شوییدگون (Shwedagon Pagoda)

معبد Shwedagon ، احتمالا در صدر فهرست مکان های دیدنی یانگون قرار می گیرد. از آنجایی که این پاگودا روی یک تپه بنا شده است، از نقاط بسیار دور هم می توان آن را دیدن کرد. این مکان علاوه بر اینکه جاذبه ی بسیار محبوبی در میانمار به شمار می رود، یکی از مهم ترین معابد بودایی دنیا هم محسوب می شود.این پاگوادی بزرگ با طلا پوشیده شده است. روی تاج این پاگودا 5,448 الماس، 2,317 یاقوت سرخ و در نوک تاج یک الماس 76 قیراتی قرار گرفته است. در مجموعه حدود 8,000 سنگ قیمتی و 3,154 زنگوله طلا برای تزئین پاگودا به کار رفته است.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تک نفره، به همراه دوستان، مشتاقان تاریخ، زوج های جوان، سالمندان، خانواده، عاشقان هنر و معماری

نکته ها:

  • خانم ها باید هنگام ورود به معبد، لباس مناسب بپوشند.
  • به همراه داشتن دوربین عکاسی را از قلم نیاندازید، خوشبختانه احتیاجی به تهیه بلیط جداگانه به منظور عکاسی ندارید.
  • پیشنهاد می کنیم هنگام بازدید از معبد، حتما یک بطری آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

بازار بوگ یوک اونگ سان (Bogyoke Aung San)

بازار بوگ یوک که به نام بازار اسکات هم شناخته می شود، در سال 1926 افتتاح شد و محبوب ترین نقطه خرید در میانمار به شمار می رود. این بازار بزرگ، با معماری استعماری و خیابان های سنگ فرش، مقصد دنیاگردی پرهواداری محسوب می شود که در آن می توان بیشمار کالای لوکس، صنایع دستی، جواهرفروشی، گالری های هنری و فروشگاه لباس پیدا کرد. بی شک، خانم ها از گشت و گذار در این بازار پررونق لذت خواهند برد.

مناسب برای: دوستداران خرید، عاشقان هنر و معماری، زوج های جوان، افراد صرفه جو

نکته ها:

  • بازار در روزهای دوشنبه تعطیل است.

موزه بوگ یوک اونگ سان (Bogyoke Aung San)

تا سال 2012، این موزه تنها سه بار در سال بروی عموم باز بود. این موزه با معماری استعماری، در واقع قبل از سال 1947 که ژنرال اونگ سان را ترور نمایند، محل زندگی خود و خانواده اش بود. ژنرال اونگ سان را پدر میانمار امروزی می نامند. یاد و خاطره این شخص در فکر مردم برمه زنده و در نزد آن ها از احترام زیادی برخوردار است. در این موزه می توانید در خصوص زندگی وی اطلاعات زیادی کسب کنید.

مناسب برای: تک نفره، به همراه دوستان، مشتاقان تاریخ، زوج های جوان، سالمندان، خانواده، عاشقان هنر و معماری

دریاچه اینیا (Inya)

اینیا بزرگ ترین دریاچه یانگون است که از مرکز شهر کمی فاصله دارد. تعدادی هتل بسیار خوب کنار این دریاچه قرار دارند، بنابراین اگر دنبال هتل هستید، اقامت در کنار دریاچه بهتر از مرکز شهر خواهد بود و آرامش بیشتری با خود به همراه دارد. مانند دریاچه Kandawgyi، نقاط دیدنی بیشماری در اطراف این دریاچه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به یک پارک تفریح اشاره نمود.

مناسب برای: تک نفره، زوج های جوان، خانواده، به همراه دوستان، سالمندان، عاشقان طبیعت

باغ حیوان شناسی (Zoological Garden)

در یانگون می توانید بزرگ ترین و قدیمی ترین باغ وحش برمه را پیدا کنید. مجموعه ای عالی از حیوانات وحشی بومی از این باغ وحش، مقصد توریستی جذابی برای سفرهای آخر هفته ای و محلی ها ساخته است. در کنار این باغ وحش، ناحیه ای وجود دارد که میزبان موزه تاریخ طبیعی، آکواریومی است که می توانید از آن ها بازدید کنید.

مناسب برای: تک نفره، به همراه دوستان، خانواده، زوج های جوان، عاشقان طبیعت

تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1964

به "راهنمای سفر به یانگون؛ میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به یانگون؛ میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید