چین سفر خارجی ها را به تبت ممنوع نمود

به گزارش مجله سفر به کانادا، آژانس های مسافرتی چهارشنبه اول اسفند اعلام کردند دولت چین سفر توریست های خارجی به تبت را تا اواسط فروردین ممنوع اعلام نموده و تعیین نیست این ممنوعیت از چه زمانی شروع شده است.

چین سفر خارجی ها را به تبت ممنوع نمود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، با وجود این که این ممنوعیت سفر برای خارجی ها یک اتفاق سالانه است اما سال جاری به دلیل شصتمین سالگرد قیام 1959 اهمیت دو چندانی پیدا نموده است.

بعضی از گروه های ناظر گفته اند که زمان آغاز این ممنوعیت مسافرتی ماه جاری میلادی بوده است. چند شرکت مسافرتی شامل Tibet Vista و Tibet GO to که هر دوی آنها در شهر چنگ دو، مبدا اصلی آغاز سفرها به تبت هستند، این ممنوعیت مسافرتی را تایید کردند.

روز 10 ماه مارس آینده شصتمین سالگرد قیام سال 1959 در تبت علیه حاکمیت چین است. در عین حال یک مناسبت دیگر نیز مربوط به 14 مارس 2008 است که این منطقه شاهد شورش هایی علیه حاکمیت چین در شهر لهاسا، مرکز تبت بود.منطقه تبت علاوه بر حضور سنگین نیروهای امنیتی در آنجا تقریبا به طور کامل به روی سفر دیپلمات ها و خبرنگاران خارجی بسته است و کسب اطلاعات درباره شرایط حاکم بر آنجا کار دشواری است.

قیام سال 1959 در تبت منجر به رفتن دالای لاما، رهبر معنوی بودایی های تبت به تبعید در هند شد و متعاقب آن چین به صورت سفت و سخت آغاز به اعمال حاکمیت خود در این منطقه کرد.

پنج دهه بعد از این اتفاق مجددا خشم تبتی ها باعث راه افتادن چند سری اعتراض در شهر لهاسا و همچنین وقوع حملاتی علیه بعضی اتباع و مکان های تجاری متعلق به چینی ها شد که به گفته دولت 18 کشته بر جای گذاشته است.

تعداد نامعلومی از تبتی ها نیز به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.

چین مدعی است منطقه تبت بیش از هفت قرن است که بخشی از خاک خود بوده و دالای لاما را یک جدایی طلب خطرناک معرفی می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 635

به "چین سفر خارجی ها را به تبت ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفر خارجی ها را به تبت ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید