ولاسکو : بازیکنانم همان کاری را می نمایند که ایتالیا در دهه 90 انجام داد

به گزارش مجله سفر به کانادا، خبرنگاران: سرمربی تیم ملی والیبال ایران تیم تحت رهبری اش را با تیم ایتالیا در دهه 90 میلادی مقایسه می نماید.

ولاسکو : بازیکنانم همان کاری را می نمایند که ایتالیا در دهه 90 انجام داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا، خولیو ولاسکو، سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران بعد از پیروزی 3 بر صفر مقابل کره جنوبی در فینال مسابقات قهرمانی مردان آسیا و کسب دومین جام قهرمانی قاره کهن دوباره ثابت کرد تیمش بهترین تیم آسیاست.

ولاسکو گفت: به عنوان مدافع قهرمانی دوره گذشته مسابقات با تنها یک ست باخته پیروز به تکرار قهرمانی آسیا شدیم. ایستادن دوباره روی سکوی اول قاره آسیا اصلا ساده نبود کما اینکه اصلا انتظار نداشتم بتوانیم قهرمان شویم اما بازیکنانم یک بار دیگر توانایی های خودشان را اثبات کردند. در تهران مردم برای این قهرمانی در خیابان ها جمع شدند و خوشحالی کردند. تا قبل از این مردم فقط برای رویدادهای فوتبالی به خیابان می آمدند اما با پیروزیت هایی که تیم ملی والیبال در چند سال گذشته کسب نموده این ورزش به محبوب ترین ورزش ایران تبدیل شده است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: بارها این جمله را در چند روز گذشته تکرار نموده ام که مردم ایران باید به داشتن چنین بازیکنانی افتخار و با آنها مثل یک قهرمان برخورد نمایند. آنها بعد از پشت سر گذاشتن بازی های سنگین لیگ جهانی به فاصله کمی ثابت کردند که همچنان تیم شماره یک آسیا هستند.

ولاسکو بعد از پیروزیت های معدودی که با تیم ملی آرژانتین و دوران رویایی که با تیم ملی ایتالیا در دهه 90 میلادی داشت حالا امضای دیگری در والیبال جهان از خود به جا گذاشته است.

او گفت: وقتی 2 سال پیش وارد ایران شدم اعلام کردم که نمی دانم تا کجا ولی تا جایی که بازیکنان همت و به شرایط روز والیبال جهان عادت نمایند پیشرفت می کنیم و جلو می رویم. حالا می توانم بگویم که با دیدن تیم ملی ایران به یاد تیم ایتالیا می افتم. آنها همان کاری را انجام می دهند که تیم ملی ایتالیا در دهه 90 میلادی انجام داد. آنها هم تمرینات سخت و شرایط سخت را برای رسیدن به پیروزیت تحمل کردند.

ولاسکو که با تیم متفاوتی نسبت به سال 2011 پیروز به فتح مجدد سکوی اول آسیا شد، اولین مربی والیبال جهان است که در دو قاره مختلف پیروز به کسب عنوان قهرمانی شده است. این مربی گفت: این فرصتی برای من بود تا دوباره بتوانم با گروهی کار کنم که نمی خواهند متوقف شوند و فقط به فکر پیشرفت هستند.

علاوه بر ولاسکو یک مربی آرژانتینی دیگر هم در پیروزیت تیم ملی ایران سهیم بود. خوان مانوئل سیچلو که پیروز شد تیم مولفتا را برای اولین بار با قهرمانی در سری A2 به سری A1 لیگ ایتالیا برساند. سیچلو که بعد از قهرمانی ایران به همراه ولاسکو 61 ساله از دبی (محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا) به ایتالیا رفت، گفت: من به دنبال تجربه ای بودم تا والیبال را از پایه دوباره یاد بگیرم و این فرصت در کنار ولاسکو برایم فراهم شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 378

به "ولاسکو : بازیکنانم همان کاری را می نمایند که ایتالیا در دهه 90 انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولاسکو : بازیکنانم همان کاری را می نمایند که ایتالیا در دهه 90 انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید