نقطه ضعف بزرگ لیگ دوومیدانی چه بود؟

به گزارش مجله سفر به کانادا، رئیس فدراسیون دوومیدانی شرایط کمی و کیفی رقابت های لیگ دوومیدانی باشگاه های کشور را که دو روز قبل به سرانجام رسید، تشریح کرد.

نقطه ضعف بزرگ لیگ دوومیدانی چه بود؟

مجید کیهانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره سطح کمی و کیفی رقابت های لیگ دوومیدانی باشگاه های کشور گفت: ما به هدفی که در لیگ مدنظر داشتیم، بسیار نزدیک شده و تقریباً رسیده ایم. خوشبختانه سال جاری چندین باشگاه خوب در لیگ بودند که منابع مالی خوبی به واسطه حضور آنها بین ورزشکاران توزیع می گردد. ما معتقدیم که لیگ دوومیدانی باید هشت نفر برتر هر ماده را پوشش بدهد، یعنی هرکسی که جزو هشت نفر برتر یک ماده است، نباید از لیگ بیرون بماند. ما به این هدف رسیدیم، یعنی حتی نفرات یازدهم و دوازدهم هر ماده در لیگ سال جاری حضور داشتند.

وی اضافه کرد: هدف دیگر ما ارتقای قرارداد ورزشکاران است که سال جاری رسیدن به آن کمی سخت بود. شرایط در لیگ به شکلی نیست که همزمان هم بتوانیم دامنه تیم ها و ورزشکاران را زیاد کنیم و هم مبلغ قرارداد دوومیدان کاران را بالا ببریم. فدراسیون در سال های اخیر توانسته پای باشگاه هایی همچون استقلال، سپاهان، آسان پرداخت و .. را به لیگ باز کند و هدف گذاری کمی تا حدودی محقق شده، از سال بعد نیز کوشش می کنیم با حفظ این تیم ها و حتی اضافه کردن چند تیم دیگر، در جهت افزایش قرارداد ورزشکاران گام برداریم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سؤال که نقطه ضعف لیگ سال جاری را چه مسئله ای می داند؟، گفت: فصل برگزاری مسابقات، نقطه ضعف لیگ سال جاری بود که در این باره هم چاره ای نداشتیم، چون لیگ به دلیل برگزاری بازی های آسیایی 2018 عقب افتاد. ما تا 15 شهریور درگیر بازی های آسیایی بودیم و پس از آن هم ورزشکاران باید استراحت می کردند. قطعاً اگر لیگ در فصل مناسب برگزار می شد، بهتر بود، اما چاره دیگری نداشتیم.

کیهانی با انتقاد از برخی ورزشکاران سرشناس که در لیگ حضور کمرنگی داشته یا اصلاً شرکت نکردند، مطرح کرد: برخی از قهرمانان دوومیدانی حضور کمرنگی در لیگ سال جاری داشتند که این قابل قبول نیست. قهرمانان ما فکر می نمایند که اگر می گوییم در لیگ شرکت نمایند، این برای فدراسیون است. نه، این برای خود ورزشکار خوب است که در لیگ حضور داشته باشد، یعنی برگزاری لیگ صرفاً برای یاری به رونق دوومیدانی و بهبود شرایط ورزشکاران است. اگر یک ورزشکار شاخص در لیگ شرکت کند، برای یاری به دوومیدانی و خودش است. اگر همه ما به رونق لیگ یاری کنیم، می توانیم این انتظار را داشته باشیم که تیم های دیگری اضافه شوند و شرایط بهبود پیدا کند، اما اگر خودمان را کنار بکشیم و دل مان نسوزد، اتفاق خاصی نمی افتد.

وی در این خصوص ادامه داد: اینکه بگوییم شأن ما این نیست که با مبالغ پایین در لیگ شرکت کنیم، خوب نیست. بالاخره باید کار را از یک جایی استارت زد. 10 سال است که عنوان می گردد شأن ما این نیست، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است. ما سال جاری زمینه ای را مهیا کردیم که چند باشگاه صاحب نام در لیگ شرکت نمایند و بُعد کمی را محقق کردیم. حالا باید همه یاری نمایند که ارتقای قراردادها رخ بدهد. این هدف ماست و به راهکارهای آنها می اندیشیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره اولین رویداد پیشِ روی فدراسیون یعنی مسابقات قهرمانی آسیا در ابتدای سال 98 گفت: استراتژی ما برای این تورنمنت کاملاً معین است. هدف گذاری ما تا بازی های آسیایی 2022 است، اما اردوهای خود برای مسابقات قهرمانی آسیا را به زودی با رویکرد کسب مدال شروع می کنیم و ورزشکارانی را به قطر می فرستیم که مدال شان قطعی است یا اینکه شانس کسب مدال در بازی های آسیایی 2022 را دارند. در واقع نفراتی که در این دو دسته باشند، به قطر اعزام خواهند شد.

کیهانی در خاتمه درباره برگزاری اردوهای خارج از کشور اعلام نمود: به هیچ وجه اردوی خارجی نخواهیم داشت، مگر آنکه اردوی متصل به اعزام باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 97

به "نقطه ضعف بزرگ لیگ دوومیدانی چه بود؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقطه ضعف بزرگ لیگ دوومیدانی چه بود؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه ضعف بزرگ لیگ دوومیدانی چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید