منوی دیجیتال برترین روش جلب مشتری به رستوران در دوران کرونا

به گزارش مجله سفر به کانادا، رپرتاژ آگهی - ویروس کویید19 یا همان کرونا سبک زندگی افراد را تغییر داد. همین تغییر سبک زندگی باعث شد کسب و کارهای مختلف جهت جذب دوباره مشتریان خود تغییراتی در سیستم کسب و کارشان داشته باشند. از جمله این ها می توان به رستوران، فست فود و کافی شاپ ها اشاره نمود. منوی دیجیتال وارد رستوران ها شد.

منوی دیجیتال برترین روش جلب مشتری به رستوران در دوران کرونا

تمیز کردن مداوم منوی رستوران امکان پذیر نبود. به همین علت مدیران رستوران به فکر چاره ای افتادند و آن استفاده از منوی دیجیتال بود. منو دیجیتال از انتشار ویروس جلوگیری می نماید و البته در دراز مدت هزینه های رستوران، فست فود و کافی شاپ شما را کاهش می دهد. اگر هنوز با محصول منوی دیجیتال آشنا نیستند شما را خواندن ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

منوی آنلاین یا منوی دیجیتال چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده که به رستوران، فست فود و یا کافی شاپی بروید و به جای منوی اصلی تنها یک کد QR به شما ارائه نمایند. در این هنگام شما با اسکن این QR به صفحه منوی رستوران راهنمایی می شوید؛ این همان منوی دیجیتال است. در واقع می توان گفت منو دیجیتال یا منوی QR کد، نسخه دیجیتالی یک منو است که مشتریان می توانند به وسیله اسکن یک کد در گوشی هوشمند خود، آن را مشاهده نمایند. QR مخفف کلمه quick response به معنای پاسخ سریع است؛ دقیقاً همان چیزی است که مشتریان در محیط رستوران یا کافه به آن احتیاج دارند.

QR کد، به شکل یک سریال مربعی، چیزی شبیه به بارکد محصولات در فروشگاه های مواد غذایی، در اختیار مشتریان قرار می گیرد. با اسکن این کد، مشتری به طور اتوماتیک به یک وب سایت یا برنامه منتقل شده و اطلاعات کد، به یک منوی قابل خواندن، تبدیل می گردد.

شایان ذکر است که مشتریان با استفاده از منوی دیجیتال نه تنها قادر به مشاهده منوی شما هستند، بلکه می توانند همانجا سفارش دهند و به صورت آنلاین پرداخت نمایند.

چگونه برای رستوران یا کافی شاپ، منوی دیجیتال سفارش دهیم؟

در حال حاضر روش های مختلفی برای ایجاد منوی دیجیتال وجود دارد؛ ابزارهای رایگان و شرکت های نرم افزاری!

در حالت اول برای ایجاد منوی دیجیتال، هیچ هزینه ای نباید پرداخت کند؛ اما طبیعتاً قادر به استفاده از امکاناتی همانند سفارشی سازی منو، تغییر رنگ، اضافه کردن آیتم های سفارشی و … نخواهید بود. علاوه بر این، در صورتی که ابزار آنلاینی که شما از خدمات آن برای ساخت منوی دیجیتال استفاده نموده اید، دچار مشکل شده یا به هر علتی از دسترس خارج گردد، قطعاً منوی رستوران یا کافه شما هم دچار مشکل خواهد شد و این احتمالاً آخرین چیزی است که یک کسب وکار برای جلب رضایت مشتری به آن احتیاج دارد!

به همین علت، استفاده از خدمات شرکت های نرم افزاری برای سفارش منوی دیجیتال توصیه می گردد. معمولاً چنین شرکت هایی علاوه بر Digital Menu، خدمات دیگری همانند نرم افزار کافی شاپ، رستوران و … هم دارند که به شما در مدیریت و حسابداری هرچه بهتر، یاری می نمایند. شما می توانید با یکپارچه سازی تمامی این پلتفرم ها با یکدیگر، تجربه ای متفاوت از مدیریت یک رستوران یا کافه تجربه کنید. معمولاً این شرکت ها، خدمات پشتیبانی خوبی دارند و منو را درست مطابق با ویژگی های برند شما و البته پرسونای مخاطبتان طراحی می نمایند.

تفاوت منو برد دیجیتال و منوی آنلاین چیست؟

منو برد دیجیتال شکل دیگری از انواع منو است که به وسیله یک صفحه نمایش LCD به نمایش گذاشته شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. حتماً شما هم نمونه این منوها را در رستوران های خانه کنتاکی در سراسر ایران، مشاهده نموده اید.

اصلی ترین تفاوت منوی دیجیتال با منو برد دیجیتال این است که از نمایشگرها، نه تنها برای نمایش منو بلکه برای نمایش هر تصویر دیگری هم می توان استفاده کرد. اما چه چیزی موجب ارجحیت منوهای دیجیتال به این نوع منوها می گردد؟

همان طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، شیوع ویروس کرونا، یکی از دلایل اصلی محبوبیت منوهای دیجیتال است. با استفاده از این منوها، مشتریان به وسیله QR کدی که روی میزشان قرار گرفته است، به منو دسترسی داشته باشند. درواقع بدون هیچ ازدحامی در نزدیکی پیشخوان، کارکنان سفارش مشتریان را دریافت می نمایند. این در حالی است که برای استفاده از منو برد دیجیتال، مشتریان برای ثبت سفارش، به پیشخوان مراجعه نمایند که منجر به ازدحام، تشکیل صف و گاهاً بحث بین مشتریان و یا شاید کارکنان می گردد!

چرا باید از منو دیجیتال بهره ببرید؟

کاهش هزینه های رستوران یا کافه تا رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا، از جمله دلایل استفاده از منوی دیجیتال است. در ادامه به مهم ترین دلایل استفاده از Digital Menu اشاره می کنیم:

عدم احتیاج به اشتراک گذاری منو بین مشتریان

با توجه به آنچه که در مورد منوی QR کد گفته شد، با استفاده از این منوها، دیگر احتیاجی به اشتراک گذاری منوهای کاغذی بین مشتریان نیست. این مسئله نه تنها از انتشار میکروب ها بین افراد مختلف جلوگیری می نماید، بلکه دسترسی افراد از نقاط مختلف رستوران را به منو راحت تر می نماید.

کاهش هزینه های رستوران و کافه

در بسیاری از رستوران ها و کافه ها، منو به طور مرتب تغییر می نماید؛ چیزی به منو اضافه یا کم می گردد! اگر منو کاغذی باشد، تغییر هر دفعه آن قطعاً هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. این در حالی است که با استفاده از منوی دیجیتال، می توان هر تغییری را به صورت دیجیتال و از راه دور با کمترین هزینه، انجام داد.

کاهش ارتباط کارکنان با مشتریان

رعایت فاصله اجتماعی، یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی بود که مردم در طی همه گیری کرونا با آن روبه رو شدند. با استفاده از منوی QR کد، ارتباط و نزدیکی بین کارکنان و مشتریان کاهش می یابد.

بهبود تجربه مشتری

ثبت سفارش به صورت رو در رو با کارکنان و در پیشخوان، استرس و فشار زیادی هم به کارکنان و هم به مشتریان وارد می نماید. در واقع با استفاده از منوی دیجیتال، مشتریان می توانند بدون آنکه نگران افراد پشت سر خود باشند، به راحتی سفارش خود را ثبت و در صورت لزوم تغییر دهند!

افزایش سرعت سرویس دهی

یکی دیگر از مواردی که به بهبود عملکرد مجموعه شما به وسیله استفاده از منوی دیجیتال یاری می نماید، افزایش سرعت سرویس دهی به مشتریان است. با استفاده از این منوها، مشتریان به محض آنکه سر میز بنشینند، قادر به ثبت سفارش هستند؛ درواقع احتیاجی نیست تا منتظر بمانند تا یکی از کارکنان متوجه حضور آنها شوند.

به روز رسانی منو در کوتاه ترین زمان ممکن

اگر در حین کار، مواد غذایی شما به اتمام رسید، می توانید به وسیله منوی دیجیتال در کوتاه ترین زمان ممکن، مشتریان را آگاه کنید. در نتیجه دیگر احتیاج نیست تا هر بار تغییرات ایجاد شده را برای هر مشتری به صورت جداگانه شرح دهید.

طراحی بهتر منو

طراحی منوی دیجیتال، به مراتب راحت تر و البته کم هزینه تر از سایر انواع منوی رستوران و کافی شاپ است. با استفاده از این نوع منو، می توانید هر روز موارد پیشنهادی و ویژه را به شکل متفاوتی به مشتریان عرضه کنید.

نمایش تصویر غذاها

در منوهای چاپی و کاغذی، نمایش تصویر تمامی غذاها، قطعاً غیرممکن است! در حالی که با استفاده از منوی QR کد می توانید به راحتی تصویری با کیفیت از تمام غذاها در اختیار مشتریان قرار دهید. قطعاً عکس غذاها، توجه مشتریان را به خود جلب نموده و آنها را به ثبت سفارش ترغیب می نماید.

سپیدز؛ محبوب ترین ارائه نماینده نرم افزارهای رستوران، فست فود و کافی شاپ

تا اینجا حتما با کاربردها و اهمیت منوی دیجیتال آشنا شد ه اید. استفاده از منوی دیجیتال به شما یاری خواهد نمود تا ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنید. در کنار این ابزار، استفاده از نرم افزار رستوران، فست فود و یا کافی شاپ و بعلاوه باشگاه مشتریان می تواند در افزایش بهره وری و سود شما اثرگذار باشد. شرکت سپیدز به عنوان محبوب ترین نرم افزار رستورانی با بیش از 20 سال سابقه اقدام به آماده سازی منوی دیجیتال نموده است. یکی از ویژگی های این منوی دیجیتال امکان اتصال آن به نرم افزار رستورانی مجموعه است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02191002030 تماس بگیرید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 1937

به "منوی دیجیتال برترین روش جلب مشتری به رستوران در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منوی دیجیتال برترین روش جلب مشتری به رستوران در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید