مدال های المپیک 2020 از زباله های فلزی

به گزارش مجله سفر به کانادا، در المپیک سال 2016 شهر ریودوژانیرو، حدود 30 درصد مدال های نقره و برنز از مواد بازیافتی تهیه شده بود.

مدال های المپیک 2020 از زباله های فلزی

به گفته برگزارنمایندگان المپیک سال 2020 توکیو در ژاپن، تمامی مدال های مسابقات المپیک و پارالمپیک از مواد بازیافتی الکترونیکی خواهد بود. این پروژه از سال 2017 میلادی و با جمع آوری وسایل از کار افتاده الکترونیک که شامل گوشی های هوشمند و لپ تاپ های از کار افتاده است، شروع شده. قرار است مدال های المپیک 2020 توکیو در انتها امسال میلادی رونمایی گردد.

براساس اعلام برگزارنمایندگان، وسایل الکترونیک لازم برای ساختن مدال های برنز به طور کامل جمع آوری شده و مواد لازم برای ساخت 90 درصد مدال های طلا و 85 درصد مدال های نقره نیز تا ماه اکتبر گذشته جمع شده بود. برگزارنمایندگان امیدوارند که تا یک ماه آینده به اندازه فراوری تمامی مدال ها، لوازم از کار افتاده الکترونیک جمع آوری نمایند. زباله های فلزی جهت فراوری مدال ها، از شهروندان ژاپنی و از صنایع و شرکت های تجاری جمع آوری می گردد. تا ماه نوامبر 2018 بیش از 47 تُن وسایل الکترونیکی از کار افتاده جمع آوری شد. همچنین 5 تن نیز توسط مردم به شبکه های جمع آوری وسایل الکترونیکی مخروبه ارائه شده بود.

در بیانیه برگزارنمایندگان المپیک 2020 توکیو آمده برای ما بسیار مهم است که باقیمانده احتیاج ما برای فراوری مدال های المپیک و پارالمپیک از وسایل الکترونیکی ای که به ما داده شده است، استخراج گردد.

در المپیک سال 2016 شهر ریودوژانیرو، حدود 30 درصد مدال های نقره و برنز از مواد بازیافتی تهیه شده بود.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 178

به "مدال های المپیک 2020 از زباله های فلزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال های المپیک 2020 از زباله های فلزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید