سنگاپور از سالم ترین کشورهای دنیا شناخته شد

به گزارش مجله سفر به کانادا، براساس یک آنالیز که توسط موسسه Legatum اجرا شده، سنگاپور به عنوان یکی از سالم ترین کشورهای دنیا معرفی شده است.

سنگاپور از سالم ترین کشورهای دنیا شناخته شد

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، رتبه بندی سالانه کشورها، سنگاپور را در صدر سالم ترین کشورهای دنیا به لحاظ بهداشت و درمان قرار داده است.

براساس این آنالیز که توسط موسسه Legatum اجرا شده، سنگاپور به عنوان سالم ترین کشور دنیا معرفی شده است.

این مؤسسه که 149 کشور مختلف را تحت آنالیز قرار داده است، در نتایج خود تأکید می نماید که آمریکا، انگلیس و استرالیا حتی در رده 10 کشور برتر هم قرار ندارند.

انگلیس در رده بیست وششمین و آمریکا در رده سی و پنجمین کشور به جهت سلامتی و بهداشت و درمان قرار دارند.

این گزارش که امروز منتشر شده است، کشورها را براساس سیستم مراقبت های بهداشتی، سطح بیماری، میزان چاقی و سایر اقدامات مورد ارزیابی قرار داد.

فاکتورهای مهم در سالم بودن هر کشور براساس عواملی همچون نرخ امید به زندگی و عوامل مرگ و میر نیز بوده است؛ در حالی که عوامل خطرزا برای سلامتی براساس فاکتورهایی بوده که می توانند بر سلامتی تاثیر منفی داشته باشند و شامل مواردی چون نسبت افراد جوانی که سیگار مصرف می نمایند، تعداد افراد مبتلا به کلسترول بالا و از این قبیل دسته بندی می شوند.

براساس جدول منتشر شده، سنگاپور، لوکزامبورگ، ژاپن، سوئیس، قطر، اتریش، سوئد، نروژ، هنگ کنگ و امارات متحده عربی، 10 کشور اول دنیا به لحاظ سلامتی هستند.

در این رتبه بندی، جمهوری آفریقای مرکزی به لحاظ فاکتورهای موثر بر سلامت به عنوان کشوری شناخته شده که پایین ترین صندلی را به لحاظ وضعیت سلامتی در دنیا دارد؛ چاد، پاپوآ گینه نو، ماداگاسکار، بنین، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه، سیرا لئون، نیجر و اوگاندا نیز در رتبه های بعدی آن قرار دارند.

در این مطالعه آمده است، مصرف غذاهای سالم همچون میوه و سبزیجات در دنیا افزایش یافته اما در کنار آن استفاده از غذاهای ناسالم دیگر نگران نماینده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: canadaro.ir شناسه مطلب: 260

به "سنگاپور از سالم ترین کشورهای دنیا شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگاپور از سالم ترین کشورهای دنیا شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید